Pijn bij poepen

Hallo, ik heb een vraag. het valt ons op dat ons 4 weken oude zoontje pijn heeft bij poepen. hij kreunt of huilt steeds als hij moet poepen. het kost hem veel moeite.
het vreemde is dat het geen vestopping lijkt te zijn. hij poept gewoon 2 tot 4 keer per dag en de ontlasting is absoluut niet hard. Hij is wel ergggg winderig tussen de poepluiers door.

wat kan ditzijn, of in ieder geval, hoe los ik dit op. het is zo zielig voor het ventje. (en ook lastig voor ons omdat hij veel huilt)

Oja misschien belangrijk, als voeding krijgt hij Nutrilon Forte (omdat hij erg veel en snel achter elkaar at, dit is overigens nog niet opgelost met de forte) met per fles 2 schepjes Nutriton(johannesbroodpitmeel) omdat hij steeds na zijn fles een beetje spuugde.

Gewijzigd door - patrickM op 16 Jul 2008 23:30:10

Dat kan inderdaad door de voeding komen,
en als hij veel lucht binnenkrijgt met drinken
kan dat het spugen wel verklaren.

Welke speen gebruiken jullie?
Misschien tijd om over te stappen naar de volgende maat.
(van 2 naar 3 gaatjes, van 3 naar 4 gaatjes).
Drinkt wat makkelijker voor hem, met minder lucht
naar binnen als gevolg.

Verder zijn zijn darmen volop in ontwikkeling,
gaat binnenkort weer over, Echt waar.

M.

Hoi,

Is dit begonnen toen je startte met de Johannes Broodpitmeel? Ik herken dit van mijn dochtertje, niet meer spugen maar poepen werd een stuk lastiger> pijn!
Er kwam ook nog eens bij dat zij hierdoor niet meer kón poepen,

Groetjes van Tams

lijken wel krampjes.
Hier het je druppels voor van vsm, werkte hier goed.
Dit lijkt het omdat de ontlasting niet hard is.
De darmpjes zijn ook nog vollop in ontwikkeling.

groetjes GYtha

Job kon ook erg moeilijk poepen.
Ik kreeg het advies om ermee naar de huisarts te gaan van het cb.
Maar ja de huisarts deed er niets aan en zolang het niet van die dikke keutels kun je weinig anders dan het aankijken zei hij.

Mss ander voeding idd maar ik zou niet weten en ook niet zomaar overstappen.
Overleg eerst ff met cb ofzo.

Liefs Maaike

Mijn zoontje had het ook toen ik helemaal over was gegaan op Nutrilon Forte.
Toen ik weer over ben gegaan op standaard had hij nergens meer last van.

Noa kreeg van Nutrilon Forte ontzettend last van haar darmpjes. Echt zo erg dat ze alleen nog maar kon huilen. Toen ik ermee stopte was het ook zo weer over. Wat misschien helpt is wat extra water in de fles doen.

Succes ermee.

Ik zal eens kijken wat hij doet als ik hem de normale voeding geef. Ik wil echter niet te snel wisselen tussen de voeding.

Mogelijk dat het inderdaad toch krampjes zijn.

Bedankt!!

Ik gaf Jedidia altijd een paar theelepeltjes anijs thee (op Ecuadoriaans doktersadvies) als ze krampjes had. Ook lag ze soms wel een half uur met haar buikje op m’n schoot of arm, dan liet ze veel scheetjes, en was ze rustig. Krampjes herken je doordat ze de beentjes strekken en ineens weer optrekken, het gezicht vertrekt van de pijn, en niets kan het huilen bedaren (geen speen bijv.). Het duurt “maar” tot 3 of 4 maanden zei de dokter, en dat was bij ons ook het geval. Ik gaf/geef trouwens borstvoeding. Sterkte ermee!
Groetjes, Daniella

Lilypie 1st Birthday Ticker

Ja druppeltjes van VSM werkte bij mij ook perfect,je hebt speciaal voor darm krampjes maar ook om de ontlasting dunner te maker,zeker een aanrader,en het is op homeopatische basis,dus ook mooi meegenomen.

Veel liefs een trotse moeder!

X Sandy

Hoi Patrick
Misschien op de kringspier een beetje vasiline smeren. Misschien heeft hij daar wel een klein wondje/scheurtje wat pijn doet?groetjes chantal

Chantal