Pijn bij afvegen

hallo, ik probeer het hier maar, want ik weet me even geen raad.
mijn dochter van 2 en een half heeft sinds kort een nieuwe oppas, en die laat haar nog wel eens alleen met haar 9 jarige zoontje.
nu heeft zij eigenlijk sinds het laatste bezoek heel veel problemen met verschonen, niet haar billen maar haar vagina doet pijn bij het schoonmaken.
het gaat echt om gillen en huilen, als ik alleen al erover begin.
ik neem aan dat het wel duidelijk is waar ik aan denk, maar mischien hebben jullie ook zoiets meegemaakt, wat totaal iets anders kan zijn, ik hoop het echt, ik ga maandag met haar naar de dokter, dat zowieso, maar mischien kunnen jullie mij wat raad geven.

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar eh hoe alleen wordt ze gelaten met dat jongetje want een kind van 9 alleen laten met een kind van 2 is zo ie zo niet in haak. Dit soort dingen waar jij aan denkt gebeuren niet als iemand even naar de wc zijn enne in een andere kamer lijkt me niet logisch want ik neem aan dat ze dan wel zou gillen.

Groetjes,

Michèle

Oh brrrrrrrrrrrrrrrrrr…ik denk dat ik weet wat jij denkt. Inderdaad goed plan om de dokter even te laten checken (als die erbij mag van je dochtertje).

Wat ik overigens sowieso niet snap is dat je het toestaat dat die oppas haar zoontje van 9 alleen met jouw dochtertje laat. Dat zou ik persoonlijk nooit pikken.
Een kind van 9 is geen oppas, kent nog geen verantwoordelijkheidsgevoel als het gaat om peutertjes. (In de zomer is hier in de wijk een baby van 9 maanden bijna verdronken omdat de moeder haar (drijvend in een babyfloat in een buitenzwembad) aan de zorg van haar 12-jarige zoon overgelaten had zodat ze zelf even een boodschapje kon gaan doen).

Jammer dan van de nieuwe oppas, maar ik zou sterk neigen naar “op zoek naar een nieuwe oppas”.

Als de dokter hetzelfde vermoeden heeft als jij, bespreek dan gelijk met de dokter hoe je het aan moet pakken richting je oppas. Het moet namelijk wel bespreekbaar gemaakt worden. Tenminste, als mijn zoon van 9 “verdacht” werd van onzedelijk gedrag, zou ik het willen weten.

Groetekes, Sje

ik was het ook absoluut niet mee eens dat ze alleen wordt gelaten met een ander kind, en ze mag ook niet meer naar die oppas toe, dat mag duidelijk zijn, ik ben voorlopig “ziek” thuis. de oppas ging gewoon boodschappen ging doen, want "haar zoontje kan dat wel "
ik hoop echt dat ik me zorgen maak om niks, maar ik ga dus zowieso naar de arts,

Goed dat je je dochtertje niet meer naar die oppas brengt. Je kunt niet zuinig genoeg zijn op je kind!
Ik hoop ook dat je je onterecht zorgen maakt en dat de huisarts meer duidelijkheid kan geven.

Je dochtertje is 2,5. Kan ze duidelijk maken waarom ze niet wil dat je haar vagina afveegt of krijg je van haarzelf geen duidelijkheid?

Groetekes, Sje

ik heb haar zelf gevraagd wat er was, waar en waarom ze pijn had, maar ik krijg geen enkel antwoord, ook mijn vriendin niet, zij heeft het ook geprobeerd, maar geen sjoege, alleen dat zij het had gedaan, of dat ik het had gedaan(het afvegen),
als ik haar vraag wat er daarvoor was gebeurt, zegt ze niks, maar kijkt langs me heen

Tja, misschien is wel zoiets tegen haar gezegd als “Dit is ons geheim. Als je het tegen mama zegt, dan …”. Dan is het niet gek dat ze haar kaakjes stijf op elkaar houdt.

Probeer het eens op een andere manier. Maak haar duidelijk dat ze best geheimpjes mag hebben, maar dat ze geheimpjes waar ze verdrietig of ongelukkig van wordt, wel moet vertellen omdat dat geheimpjes zijn die niet kloppen. Maak haar ook duidelijk dat het niet eerlijk is als iemand haar zegt dat ze iets geheim moet houden omdat ze anders straf krijgt ofzo. Laat haar merken dat die straf niet gebeurt, maar dat het belangrijk is dat ze eerlijk is omdat jij er dan voor kunt zorgen dat ze zo’n vervelend geheimpje niet meer hoeft te hebben.

Begrijp je hoe ik het bedoel?

Groetekes, Sje

ik begrijp het, ik ga het meteen proberen, bedankt, ik sluit voor vandaag even af, maar ben er morgenochtend vroeg weer, ik ga ook even bellen met de huisartsenpost
bedankt voor de tips, en het luisterend oor mensen.

Ik hoop dat het niet zo is hoor. Arm schaapje. Enne fijn dat je haar niet meer naar die oppas laat gaan. Is zij overigens een gastouder?? Want ongeacht of er wel of niet iets gebeurd is moet er wel gemeld worden dat zij oppaskindjes alleen laat met haar zoontje als zij boodschappen gaat doen. Ik weet trouwens niet eens of je een kind van 9 alleen mag laten hoor, maar alleen met een peuter mag zo ie zo niet.

Lekker onverantwoord mens zeg.

Groetjes,

Michèle

Goed idee inderdaad van Michèle. Als die oppas bij een officieel gastouderbureau aangesloten is, zou ik wel aan dat bureau doorgeven dat ze oppaskindjes alleen met haar zoontje van 9 laat.

Groetekes, Sje

JEETJE…wat een erg verhaal!
Ik trek daar ook al snel mijn conclusie uit hoor!
Kan je niet (wat Sje al zei) op een hele speelse wijze haar geheimpjes leren en dan bijv heel nonchalant zeggen: heb jij ook al geheimpjes?

Ikzelf zou als ik mezelf er echt geen raad mee weet gewoon naar de huisartsenpost gaan.
Ze weet toch nog niet wie haar eigen dokter is, probeer zo snel mogelijk duidelijkheid te krijgen!

Sterke en succes.

Gr, Danielle

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Ben je nog bij de huisartsenpost geweest???

Groetjes,

Michèle

Hoe is dit verhaal afgelopen?
iig sterkte, mijn maag draaide om, ik hoop dat het niet was wat je dacht dat het was!

de huisarts stond eigenlijk voor een raadsel, hij kon niets vinden, maar vond het erg vreemd gedrag, we hebben op een speelse wijze gevraagd wie haar “muisje” auw had gedaan, en ze kwam wel zelf met een naam.
we gaan er morgen mee naar de huisarts terug, en stappen ondernemen, met zijn hulp.
verder weet ik het nu even niet, ik heb wel de neiging om langs te gaan, maar dan wat?
eerst die kleine meid, dan de rest.

Oh meissie, wat een ellende. Goed dat de huisarts meteen samen met jullie stappen gaat ondernemen. Hou je ons op de hoogte? Alle sterkte in elk geval.

Groetekes, Sje

He gatver, helaas zelf langs gaan is niet de oplossing. Hopen alleen dat ze niet weer dichtklapt en dat het allemaal gaat zoals het moet gaan. Wel een geluk dat er geen lichamelijke schade is.

Hou ons inderdaad op hoogte, enne sterkte.

Groetjes,

Michèle

Meer als heel , heel veel sterkte kan ik niet voor je doen.
De arme meid en jullie ook natuurlijk, je denkt der veilig achter te laten en dan krijg je dit. pffff

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Ohhh wat erg, weet gewoon even niet wat ik moet zeggen! Ik hoop dat deze persoon word aangepakt, als het een volwassene is en hulp krijgt als het een kind is, want dat duid er ook op dat dit kind word lastig gevallen. Vreselijk verhaal!
Houd ons aub op de hoogte!

Wat vreselijk naar. Brr. Heel veel sterkte hiermee en hou je ons op de hoogte?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik lees dit nu pas, en schrik er behoorlijk van.
Jemig…niet te geloven.
Ik hoop heel hard voor je dat je iets gedaan krijgt, onlangs nog een verhaal gehoord waarbij de vader meerdere malen niet netjes was geweest. Dit was meer dan duidelijk maar omdat het kind nog maar een peutertje was, was ze ongeloofwaardig volgens de politie en deden dus helemaal niks!

Ik hoop dat jij de goede wegen kunt bewandelen en dat er echt iets gedaan word tegen degene die dit op zijn kerfstok heeft.

Heel veel sterkte met dit alles en heel veel succes.