Pijn bij afvegen

hallo, ik probeer het hier maar, want ik weet me even geen raad.
mijn dochter van 2 en een half heeft sinds kort een nieuwe oppas, en die laat haar nog wel eens alleen met haar 9 jarige zoontje.
nu heeft zij eigenlijk sinds het laatste bezoek heel veel problemen met verschonen, niet haar billen maar haar vagina doet pijn bij het schoonmaken.
het gaat echt om gillen en huilen, als ik alleen al erover begin.
ik neem aan dat het wel duidelijk is waar ik aan denk, maar mischien hebben jullie ook zoiets meegemaakt, wat totaal iets anders kan zijn, ik hoop het echt, ik ga maandag met haar naar de dokter, dat zowieso, maar mischien kunnen jullie mij wat raad geven.

Ik heb er gelukkig geen ervaring mee, maar eh hoe alleen wordt ze gelaten met dat jongetje want een kind van 9 alleen laten met een kind van 2 is zo ie zo niet in haak. Dit soort dingen waar jij aan denkt gebeuren niet als iemand even naar de wc zijn enne in een andere kamer lijkt me niet logisch want ik neem aan dat ze dan wel zou gillen.

Groetjes,

Michèle

Oh brrrrrrrrrrrrrrrrrr…ik denk dat ik weet wat jij denkt. Inderdaad goed plan om de dokter even te laten checken (als die erbij mag van je dochtertje).

Wat ik overigens sowieso niet snap is dat je het toestaat dat die oppas haar zoontje van 9 alleen met jouw dochtertje laat. Dat zou ik persoonlijk nooit pikken.
Een kind van 9 is geen oppas, kent nog geen verantwoordelijkheidsgevoel als het gaat om peutertjes. (In de zomer is hier in de wijk een baby van 9 maanden bijna verdronken omdat de moeder haar (drijvend in een babyfloat in een buitenzwembad) aan de zorg van haar 12-jarige zoon overgelaten had zodat ze zelf even een boodschapje kon gaan doen).

Jammer dan van de nieuwe oppas, maar ik zou sterk neigen naar “op zoek naar een nieuwe oppas”.