Pijn als ik op mijn zij slaap

Oooo, ik heb vannacht echt baggerslecht geslapen. Ten eerste snurkte vriend-lief als een nijlpaard, wat me wakker hield. Ten tweede deed mijn buik pijn. Als ik op mijn rechterzij wil draaien, krijg ik allemaal steken. Dat is niet te doen en dan draai ik maar op zijn rug terug. Vannacht had ik het opeens ook toen ik op mijn rug lag. Op mijn linkerzij gaat het wel. Hebben jullie dit ook en hoe gaat het slapen? Wat zouden dit voor steken zijn?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wat vervelend! Ik heb het niet meer, maar mag ik toch reageren?

Tijdens de zwangerschap van Erik had ik het, vooral op het einde toen m’n buik echt dik werd en m’n banden daardoor erger gingen trekken. Ik legde een opgerolde handdoek onder m’n buik als ik op m’n zij lag. Dan had m’n buik steun en ‘hing’ 'ie niet zo aan die banden. Snap je wat ik bedoel? Wel een gedoe hoor, telkens met omdraaien die handdoek meenemen. Maar ja, het werkte.

Groetjes,
M

Lilypie Derde Ticker

Zou bandenpijn kunnen zijn.

Ik had van die steken laag in mijn rug vanaf een maand of 4-5. Ik denk dat het komt omdat op dat moment van de zwangerschap de buik nog zo ‘klein’ is dat-ie tijdens het liggen meer aan je hangt dan dat-ie op het matras rust. Ik kreeg als advies om een borstvoedingskussen te kopen (de grootste maat van de twee) en daar tegenaan te liggen.

Toen was het over met de pijn. Ik heb, tot mijn buik groot genoeg was om gewoon op het matras te rusten als ik op mijn zij lag, met dat kussen in bed geslapen.

Groetekes, Sje

Ik kan er niet veel over zeggen, maar het is sowieso het beste om op je linkerzij te liggen, ivm de doorstroming van de placenta (volgens mij), en je maagklepje die dan beter sluit (en minder maagzuur).

Liefs, Anne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb2f.lilypie.com/N69Cp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Second Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - lalala op 09 Jun 2010 22:03:44

Ik had dat ook! En op de buik kon ik ook niet slapen natuurlijk, en op de rus deed het ook pijn en dat word ook afgeraden ivm een bloedvat die dan dichtgeknepen word of zoiets.
Ik deed een kussentje onder mijn buik en lag op de linkerzij, ook omdat dit beter is voor de doorbloeding van de placenta. Daarnaast had ik een kussentje tussen de knieen, en dan hielp echt, ook tegen de pijn in mijn bekken. Als ik dat kussentje tussen mijn knie even weghaalde schoot er aan alle kanten wer pijn in de buik, rus en bekken, en zodra ik het kussentje weer tussen de knieen legde voelde ik het weer wegtrekken, zo apart!
Wel lastig hoor, dat je er van wakker ligt, ik weet precies wat het is… En je hebt je slaap juist zo hard nodig! Zeker met nog een kleine die overal rondloopt! Ga je 's middags ook even liggen als Eva slaapt? Dat deed ik elke dag, en meestal slipe ik niet eens, maar toch ruste ik dan beter uit!

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Hoewel mijn buikje al wel aardig is, is 'ie inderdaad nog te klein om te kunnen ‘liggen’. Hij ‘hangt’ dus nog lekker! Ik denk nu ook dat het het trekken van de banden is. Ik had afgelopen dagen ook wat hardere buiken en een soort krampjes. Dat borstvoedingskussen is een idee, ware het niet dat ik dat ding nét in december af heb gegeven omdat ik het nooit gebruikt heb! En ik had ook een rolletje dat ik onder mijn vocht-nijlpaardhoefjes legde toen met Eva, voor de doorbloeding. Maar ook dat heb ik volgens mij weggegooid met verhuizen! Grrrr! Ik ga nog even zoeken naar wat steun!

@Anne…ik schreef mijn linkerzij, maar helaas kan ik alleen op mijn rechterzij draaien. Geen wonder dat ik af en toe opeens het zuur heb!

Je kunt ook proberen of je met een gewoon kussen kunt ondersteunen.
Voordeel van zo’n borstvoedingskussen is wel dat het makkelijker naar je lichaam te vormen is dus dat het comfortabeler ligt.

Groetekes, Sje

@Snoekie, zie je reactie nu pas! Ik zal ook eens kijken voor zo’n kussentje, want die stekende pijn is echt niet tof he? Als Eva slaapt ga ik eigenlijk ook altijd even liggen. Ik dacht dat het niks voor mij zou zijn, maar ik heb het toch soms even nodig. Ik doe mijn ogen even dicht en dan kan ik er daarna weer tegen. Is toch lekker dat dat nu toch kan? Waarom zou je het niet doen he? Vanochtend was ik zo moe. Eva was naar het kdv en ik had vrij. Dus ik heb haar gewassen en aangekleed en ben daarna terug naar bed gegaan. Ik werd wakker om 11.00 uur! En maandagmiddag was mijn vriend thuis omdat zijn kies er uit moest en hij niet meer kon vergaderen door een scheef mondje van de verdoving (hahaha, zag er stom uit joh) en toen ben ik op bed gaan liggen. Zeker 1,5 uur! Lekker! Ik heb best veel behoefte aan slaap nu. Ga jij ook nu nog weleens liggen, of slapen Joey en Jessey niet tegelijk?

@Rainbow, hmm… dat is dan jammer…
Je kunt het wel beperken (maagzuur), door na het avondeten geen koffie, methol of chocolade meer te eten.

Kan het ook helpen als je wat rechter op gaat zitten in bed?
En anders zou ik ook iets met kussentjes gaan proberen!
Succes, Anne

Ja, ik dacht ook direct aan een voedingskussen, ik heb em vooral tijdens mn zwangerschap in bed veel gebruikt, Was mn man ook heel blij mee: Draait ze zich om, heb ik ineens zo’n kussen in mn nek, wil ik haar even knuffelen, moet ik eerst allerlei hindernissen over! Hahaha, maar het geeft wel vveel steun, en ik vond het fijn dat mn knieen niet op elkaar lagen zeg maar als ik op zij lag.

Je zou eventueel ook zo’n ondersteunende buikband kunnen gebruiken, maar ik weet niet of dat goed is. Zal de vk wel weten, en dan nog afwachten of het wel lekker ligt. Ik zou toch voor wat ondersteuning in de vorm van een kussentje ofzo gaan. Slapa is toch wel belangrijk!

liefs

Ja heel herkenbaar, ik sliep al vanaf maand 4-5 met 3 kussens hahaha, er was weinig ruimte voor mijn kerel, maar ik vond het heerlijk!

ik heb het nu niet meer maar wel veel last van gehad. kussen bij mij hielpen niet dus heb ik het bij de vk neergelegt. ze kwam er toen achter dat als ik op mijn zij lag dat damian op zijn kop hing wat hij blijkbaar niet prettig vond. hij deed dan zijn arm omhoog om te steunen en dat prikte tussen mijn ribben en op andere plekken. misschien dat je dit ook na kan laten kijken maar bij mij was het alleen bij mijn zij

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb1f.lilypie.com/7nknp2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie First Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - mellanie op 10 Jun 2010 10:40:03

Ik kan alleen maar op mijn rechter zij slapen (terwijl ik weet dat links beter is) maar rug en linker zij lukt echt niet. Ga ik hyperventileren…

Het zijn de ongemakken Rainbow… en die worden niet minder

Ik ging al heel vroeg liggen smiddags. Gewoon soms met boek / soms lekker niks te doen… Dit is ook goed voor/tegen bandenpijn / bekkenpijn…

Gelukkig heb ik er vannacht weinig last van gehad! Toch is het altijd wel goed om met een kussentje te slapen, ook tussen je benen, zodat je wat meer ontspannen ligt. Dat schijnt dan ook weer goed te zijn tegen kuitkrampen. Ik ga het rolletje dus weer even zoeken! Mijn vriend snurkte ook niet, dus ik heb goed geslapen. Maar wat ben ik 's middags opeens moe zeg! Ik denk dat de hele rompslomp met het verhuizen en de drukte op het werk er nu even uitkomen? Ik heb weer 2 uur op de bank gelegen en ik was echt even weg. Het is dan ook zo stil, als Eva boven ook ligt te slapen. Ik kan me niet herinneren dat ik bij haar ook zo moe was? Gelukkig voel ik me verder tiptop!