Pijn aan plassertje en droog sinds 0900 vandaag

Mijn zoontje van 2,5 jaar heeft sinds vanmorgen 0900 een schone pamper aan.
Sinds vanmiddag was hij nog droog en nu net na zijn middagslaapje ook nog.

Mij valt op als ik met een doekje bij zijn plassertje kom begint hij te huilen/schreeuwen.

Kan dit een verband hebben en kent iemand dit?
Mijn huisarts is niet meer bereikbaar.

Verder is hij wel gewoon alert etc en drink heel goed.

Ziet zn plassertje ook rood/dik?
Zou kunnen dat t misschien een beetje ontstoken is.
Als het morgen nog is zou ik even contact opnemen met de HA.

Weet niet of hij op een potje of de wc kan plassen, maar als dat lukt moet je eens kijken of het plassertje zich opblaast tot een balonnetje voordat de plas eruit komt. Als dat zo is zit er waarschijnlijk een vernauwing/verkleving.

Urine na laten kijken want het kan zijn dat-ie een urineweginfectie heeft en dan moet-ie antibiotica krijgen.

En nee, bij een urineweginfectie hoef je niet per se koorts te hebben!

Groetekes, Sje

Ik zou ook even aan de bel trekken desnoods bij de ha/post. ALs hij wel gewoon drinkt dan zit zijn blaas op een gegeven moment toch vol. Plast hij dan niet omdat het bijvoorbeeld zeer doet door idd een urineweginfectie of erger een verstopping, dan krijgt hij erge buikpijn doordat dat blaasje zowat op klappen staat. Als hij vanavond ook nog niet geplast heeft dan zou ik als ik jouw was niet tot morgen wachten. Beterschap!

mama1980

Vanavond reeds bij huisartsenpost geweest.

De urinebuis is geirriteerd (schimmelinfectie).

Insmeren met microconazolcreme,
ben blij dat ik weet wat het is.

Hij plast nu wel, maar doet hem wel pijn…,
Zou paar daagjes aanhouden, arme kerel

Bedankt voor jullie reacties!!!

Wat betreft behandeling van een schimmelinfectie:

Zodra de uitslag weg is, nog een dag of 4 door blijven smeren. Anders heb je de schimmelsporen (vergelijk met boomworteltjes) namelijk niet te pakken en kan de infectie terugkomen.

Artsen vergeten dat nogal eens door te geven dat je na verdwijnen van de uitslag door moet blijven smeren en dan blijf je aan de gang.

Ik weet overigens niet of de arts zo op het oog vastgesteld heeft dat het om een schimmelinfectie gaat, maar dat kan meestal alleen maar met zekerheid vastgesteld worden door middel van microscopisch onderzoek.

Dus als de uitslag over een paar dagen niet aan het minderen is, meteen weer arts bellen want dan is het geen schimmelinfectie.

En als het een schimmelinfectie is, kan de pijn en de branderigheid in de eerste paar dagen ook juist erger worden en dat wordt veroorzaakt door de vernietigde schimmelcellen die nog afgevoerd moeten worden.

Was je zijn plassertje met zeep? Zoja, niet meer doen! Zeep verandert de zuurgraad van de huid en dan grijpen schimmels (die je overigens altijd bij je draagt) hun kans en gaan speelkwartier houden.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 28 Mar 2011 20:12:39

@sje, i know… k werk in de zorg dus dit was al bekend voor mij maar toch fijn dat je het uitlegd!
vriendelijk bedankt!

Vandaag weer bij de ha post geweest.
Tis idd een schimmelinfectie/combi onsteking,…
nu abkuur.

Gr.roxanne

Alleen maar antibioticakuur of in combinatie met die miconazol? Alleen antibiotica helpt namelijk niet bij een schimmelinfectie. Maar dat wist je waarschijnlijk ook al…

Groetekes, Sje

Hij heeft AB + creme

Toch thnx!