Piemeltje en balzakje schoon houden

Ze zeggen weleens dat een meisje verschonen moeilijker is dan een jongen, maar dat vind ik niet hoor! Bij Eva is het rits-rats en klaar. Ik maak Max zijn billetjes eerst schoon, dan de liesjes en als laatste het balzakje. En dat vind ik nou het moeilijkst! Onder het zakje kun je prima met een doekje vegen, maar wat doe je met het zakje zelf? Dat is zo klein en rimpelig! En met het piemeltje? Soms zit daar wat Sudocreme onder en dat durf ik er niet te hard af te boenen? Ik weet dat je niet aan het piemeltje zelf mag komen, aan het huidje, maar kun je er wel gewoon overheen ‘boenen’? Zeker nu Max zo’n stinkpoep heeft van de hypero-allergene voeding, vind ik het wel fris als alles onder de luier goed schoon is en ook niet vies ruikt. Ik zal het vast leren natuurlijk, maar: hoe hou ik Max zijn piemeltje én zijn balzakje lekker schoon en fris??

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Je mag gerust een beetje boenen hoor. Daarnaast doe ik het piemeltje met mn ene hand om hoog en poets ik er met een doekje onder. En dan de bovenkant nog. Zo gepiept! Ik maak het daarna wel altijd met een tissue droog, anders kán het gaan irriteren.

hoi Rainbow,
ik “boen” soms ook wel flink hoor, niks mis mee. Maar sudocreme verwijder ik altijd met zoete olie. Gaat als een tierelier, tip van het cb, misschien heb je er wat aan.
Ik droog het ook altijd goed na, net als mamavanJulian, om de kans op irritatie zo klein mogelijk te houden.

groetjes
Ineke

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier eerst de liesjes, dan bovenop z’n piemeltje en dan til ik 'm op en boen ik eronder en bij de aanhechting aan z’n balzakje. Door de rimpeltjes in z’n balzakje boen ik dat altijd horizontaal, dus met de rimpeltje mee. Dan krijg ik dat het beste schoon.

Groetjes,
M

Hé, goede tips! Dat van dat nadrogen wist ik bv niet. De kraamverzorgster legde ook niet uit verder hoe we opeens een mannetje moesten verschonen. Nu kan er weinig fout gaan, maar dat drogen is nieuw voor mij. En ook het met de rimpeltjes mee boenen! Toch weer wat geleerd! Gelukkig plast Max ons niet meer zo vaak nat, zoals in het begin. Alleen laatst spoot er net een fonteintje uit, zo van het waskussen pwiewwww op de vloer en op mijn broek!

Haha, en je bent altijd te laat met opzij springen hè?!

Groetjes,
M

@Bakmama, ik heb ooit te horen gekregen dat het te maken heeft met koorts. Ze hebben mij toen gezegd, dat als je kleine koorts heeft, je dit ook aan het balzakje kan zien, dan is hij helemaal zacht en rimpelig etc. Heeft de kleine niet korts, dan zien ze er “normaal” uit. Moet zeggen dat dit bij Bo meestal wel klopt. Ik heb 1 keer gehad dat dit niet zo was, maar toen was het buiten erg warm, (hartje zomer) en kan me voorstellen met het broeien en alles dat het dan ook gebeurt.

liefs woezel

Ik heb ook dezelfde volgorde als Mriek. En idd kun je best wat harder boenen om het eraf te krijen. Met meisjes heb ik geen ervaring, maar lijkt me idd makkelijker om schoon te maken.

Groetjes,
Sandra

quote:
@Bakmama, ik heb ooit te horen gekregen dat het te maken heeft met koorts. Ze hebben mij toen gezegd, dat als je kleine koorts heeft, je dit ook aan het balzakje kan zien, dan is hij helemaal zacht en rimpelig etc. Heeft de kleine niet korts, dan zien ze er "normaal" uit. Moet zeggen dat dit bij Bo meestal wel klopt. Ik heb 1 keer gehad dat dit niet zo was, maar toen was het buiten erg warm, (hartje zomer) en kan me voorstellen met het broeien en alles dat het dan ook gebeurt.

liefs woezel

Klopt, Erik heeft nu ook verhoging en inderdaad een heel plat en zacht balzakje

Groetjes,
M

Harde balletjes, zachte balletjes! Je moet het allemaal maar weten als kersverse jongensmama!

Hihi idd Rainbow. Dan denk je dat je genoeg ervaring hebt door Eva en toch leer je weer met de dag

Maar ik heb al ruim 2 jaar ervaring met een jongen, maar van die harde en zachte balletjes bij koorts wist ik ook niet. Hihi zo zie je maar, je blijft leren !!

Groetjes,
Sandra

@Sandra, is je dat nog nooit opgevallen bij Tim, dat hij als hij koorts had een zachter balzakje had?

Groetjes,
M

hihi ik zit te lezen met een smile
ik heb er nooit bij nagedacht hoe ik ze moest schoonhouden
ik ben gewoon aan de poets gegaan met de doekjes bij mijn jongens
nu zo gewend
ik zou me weer geen raad weten om een meid te verschonen hihi

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

hahaha kom echt niet meer bij, wat een topic weer! Ja heb ik geen last van! Heb een meid he! @ buikje 3; je weet toch hoe je jezelf wast? Je bent een meid! Lijkt me! (Nee flauw, sorry kon het niet laten) Maar je hebt gelijk Rainbow, denk dat ik het ook niet zou weten! Echt geen idee!

quote:

@Sandra, is je dat nog nooit opgevallen bij Tim, dat hij als hij koorts had een zachter balzakje had?

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/15r3p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Nee, het is me nooit opgevallen. Je moet het tenslotte ook maar net weten. Maar nu moet ik het afkloppen, maar Tim heeft nog maar weinig koorts gehad.

Groetjes,
Sandra

Ik word al steeds geroutineerder! Binnen no-time herken ik de harde en de zachte zompige balletjes vast ook!

Gelukkig maar Sandra, dat Tim nog maar weinig koorts heeft gehad.

Haha Rainbow, supertopic dit!

Groetjes,
M

Ja, ben ik erg blij mee.

Hoe is het vandaag gegaan met Erik?

Groetjes,
Sandra

Koortsig en futloos, maar niet doodziek. Hij wilde niet echt eten, maar heb er wel 1 broodje, 2 peren en 2 bakken yoghurt in gekregen Hopelijk gaat het morgen beter met 'm!

Groetjes,
M

Vervelend dat hij nog zo koortsig en futloos is. Gelukkig dat hij toch nog iets naar binnen heeft gekregen vandaag. Hopen dat het morgen bij opa en oma beter gaat.

Nogmaals beterschap!

Groetjes,
Sandra