Hallo moeders,
Wat een nachten hier zeg ! Demi is al een week of 2 aan het rommelen. Nu zit ze waarschijnlijk in een sprongetje, want is overdag ook wat onrustiger dan normaal.
Gisteren heeft ze spuitjes gehad, maar daar reageert ze best goed op. Wat betreft de nachten is het sinds 2 weken echt een drama. Ze wordt wel 2 a 3 keer per nacht wakker. Niks aan de hand natuurlijk, maar ja je bent wel weer wakker. Zou dit aan het sprongetje kunnen liggen of is ze me aan het uitproberen ??? Ze sliep daarvoor heel goed door, maar op dit moment dus niet. Wat een toestand. Ook kwijlt ze enorm en heeft rode wangetjes, temp is goed, maar misschien heeft ze wel last van tandjes …! Op CB zeiden ze dat kwijlen op deze leeftijd heel normaal is dus weet het niet.
Jullie misschien ervaring met sprongetje van 4,5 a 5 maanden ?
Liefs Natasja
Pfoe heftige nachten
Volgens oei ik groei komt er inderdaad een flinke sprong aan. Dus het is niet gek dat ze zo nukkig is.
En misschien komen er inderdaad tandjes aan. Das lekker dubbelop voor je…
Pff…
Maar ik ben benieuwd wat Demi kan als het sprongetje voorbij is…
Hou ons op de hoogte!
Paula, mama van Jeske

Hoi Natasja,
Je bent er maar mooi druk mee!
Van dat sprongetje zou wel eens kunnen kloppen. In Oei ik Groei las ik dat de volgende sprong komt met 19 weken (begint vaak al vanaf week 15/16). Anouk is nu 5 maanden en bijna 2 weken. Toen ze 17/18 weken was dronk ze minder en sliep ze minder. Nu drinkt ze volop (4 x ca. 240) en een beetje fruithap (5 lepeltjes per dag). Ze slaapt nog steeds wat minder overdag, maar 's nachts nog altijd goed (hopelijk blijft dit zo).
Kwijlen komt toch ook doordat de spijsvertering zich aanpast, ter voorbereiding op meer vastere voeding? Ook ergens gelezen.
In ieder geval veel succes ermee en probeer een beetje bij te slapen.
Grt, Sabine
Het zou heel goed een sprongetje kunnen zijn hoor! Het klinkt wel bekend rond die tijd.
Ik denk ook dat er tandjes in aantocht zijn. De rode wangen en het kwijlen is echt een voorteken. Je zou vast chamodent kunnen geven (van VSM), dat kan helemaal geen kwaad en kunnen ze veel baat bij hebben.
Groetjes, Sandra

ow is die kleine donder weer aan het jagen hihi
wat een meid he houd d’r moedertje wel bezig
nou hier nog een hoor , slaapt wel snachts , maar volop met tanden bezig
hele bulten in haar mond en rode konen , geweldig om te zien
kan ook ineens het op een huilen zetten als ze iets in haar mond heeft
nou sterkte weer ene…T GAAT WEER OVER!!!
groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 6 mnd

Bedankt moeders voor jullie medeleven !!! Ja die nachten breken me echt op !!! Ik kan het gelukkig wel afwisselen met mijn wederhelft, want die werkt 1 dag 24 uur en dan 2 dagen niet dus is wel lekker, maar vindt het zo vervelend van die nachten. Ze sliep zo goed door. Laatste fles om 21.30 en dan moest ik haar 's morgens wakker maken voor haar eerste voeding, maar nee nu is dat even niet. Mijn vriendin heeft ook een dochter van precies een maand ouder en die vertelde dat dit sprongetje een hele heftige is en dat die wel even kan blijven duren. Zij heeft zelfs uit ellende en moeheid haar dochter een nachtje weg gebracht om bij te tanken hahahahaha erg toch die kleine kneuters ons wakker houden hahahahaha.
Ze gaat nu wel proberen om te rollen dus misschien doet ze na dit sprongetje wel ineens heel veel ! Het sprongetje is nu 2 weken bezig dus als ik de verhalen moet horen dan heb ik nog 2 of 3 weken te gaan, maar ja dat gaat ook over dus misschien moet ik maar niet zeuren.
Bedankt voor jullie reacties.
Liefs Natasja
jij mag altijd zeuren hoor hahah
ze ziet er lekker uit op die foto zeg
wat ik al eerder zei , de ondeugd straaaaalt eraf hihihi

Oh dat is fijn Nancy, lekker klagen op het forum !
Ja ze is ook erg ondeugend, heeft ze van haar vader denk ik …!!! Haha
Hoe is het met de kleine Cloë ?
Die slaapt al lekker door 's nachts he zonder de laatste voeding ? Super zeg !
Liefs Natasja
dan geloof ik dat delano hier in het zelfde sprongetje tercht komt hahahaha
al is hij er dan net aan begonnen
kan wel opeens van rug naar buik rollen al lukt het nog niet altijd en wat kan meneertje dan boos worden hihihihihih,maar hij geeft niet op
anouk nelissen
hee natasja
ja het gaat super goed met die kleine meid
ze is zooooo leuk ,ik leg de hele dag in een deuk om dat kind heerlijk
ja savonds gaat goed , maak haar niet meer wakker en slaapt lekker in een ruk door
zelf op de camping (dat was nog even afwachten) gaat het super goed
alleen op de dag is het nog drama, ik hou haar nu op tot half 12 en dan 1 tussen de middag slaap ,twee keer verdomd ze echt dus dan los ik het zo maar op!!
dat is wel lastig hoor want om een uur of half elf is ze niet te harden natuurlijk
en als ze om half drie haar bed uitkomt is het lang tot de avond , maar ze gaat niet slapen bijvoorbeeld om 5 uur nog ff
dus om 19uur de fles en hup naar bed , eigenlijk kan ze om 6 uur naar bed , maar dan krijg ik die fles er niet in omdat ze dan net haar prakkie op heeft
maar zodra ze dat kan gaat ze echt heerlijk om 18uur naar bed
maar verder is het een top wijffie , stembanden zijn ook goed in ontwikkeling hahahaha en ze ligt al heerlijk op haar buik alles te verkennen
en ik denk dat we binnenkort een tandje kunnen verwachten , haar poep is er wel na hihihihi

Senna is de laatste dagen echt super vrolijk, veel lachen, brabbelen en van alles aan het verkennen.
Het is alleen nu alweer 4 dagen zo dat mevrouw om 5.30 à 6.00 wakker wordt, dat vindt ik eigenlijk net iets te vroeg. Hahahaha.
Ze heeft al eerder zo’n periode gehad en die is over gegaan dus zal met deze ook wel weer lukken.
Vanmorgen heb ik er ff iets langer laten huilen dan normaal om 05.30 en toen is ze weer in slaap gevallen tot 07.30, das haar normale tijd dus ik was al helemaal weer happy.
Er zijn ook weer 2 tanden opkomst, dus dan heeft ze daar misschien 's morgens wel last van. Hahaha echt leuk zo’n mondje met tandjes, als deze 2 door zijn dan heeft ze er al 5! Het gaat allemaal zo snel.
Groet Vanessa mama van Senna.

Nou dat is ook wat minder, maar ja het gaat dus echt over zeggen ze !
Demi heeft vannacht gelukkig weer door geslapen ! ?He He eindelijk, hopen dat het zo blijft.
Liefs Natasja
Sprongetjes zijn heel vervelend, maar zodra je weet dat het een sprongetje is ben je er zelf al rustiger onder. Niets zo vervelend dan niet te weten wat er aan de hand is. Het leuke van sprongetjes is dan weer wel dat je na elke sprong weer nieuwe dingen van je spruitje ziet, ze leren er weer iets bij vandaar dat er eerst een srongetje aan vooraf ging. Hoop dat het nu weer over is en jullie weer lekker kunnen slapen en genieten van elkaar.