Pffffffff, ik wordt er zo moe van!

Pfffff, worden jullie ook zo moe van die mensen die maar de hele tijd over je lichaam menen te moeten oordelen? Ik ben nu bijna 38 weken zwanger en het lijkt wel of je daarbij geen dikke buik mag hebben! Pffff, van die opmerkingen van … is het geen tweeling!! en zoooooooo! Nou, ik weet dat je daar boven moet staan, maar toch denk ik wel eens, ik zeg toch ook niet dat jij een lelijk hoofd hebt! Aangezien ik nogal klein van stuk ben lijkt mijn buik idd erg groot (naar het schijnt) maar dan nog…ik vraag toch niet om die opmerkingen. Maar het lijkt ineens als je zwanger bent dat mensen gewoon over je mogen oordelen! Herkenbaar?

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

ja heel erg herkenbaar! De ene zegt dit, de andere dat… Ik was het op een gegeven moment inderdaad ook zo zat dat ik geantwoord heb: mijn buik gaat nog weg, jij zit met je gezicht de rest van je leven opgescheept… Heb me achteraf maar geëxcuseerd en het op de hormonen gestoken
Maar voor “de mensen” is het toch nooit goed. Voor de ene is je buik te groot, voor de andere te klein of weet ik wat. Niks van aantrekken en lekker genieten.

groetjes
Ineke

Lilypie Second Birthday tickers

O ja, heerlijk he! Al die mensen die denken dat je op die opmerkingen zit te wachten…
Ik zou ook een keer een sneer geven en het dan op de hormonen gooien! Kijekn wat ze er dan van zeggen!

Heb je ook zo’n hekel aan mensen die denken dat ze je buik plots mogen aanraken? Daar had ik ook zo’n hekel aan! Echt waar, vreemden zelfs in de rij bij de supermarkt! “Ik mag wel even voelen he?” En hup, daar had ik al een hand op mijn buik. Dus die heb ik ook ff terug gegeven: even flink haar haar door de war geschud en gezegd:" Ik mag wel even woelen he?" Vond ze niet leuk, maar ze snapte meteen wat ik bedoelde!

Lilypie First Birthday tickers

Ik heb nog even te gaan ben nu 21 weken, maar heb al redelijke buik
en word er soms zo moe van!! ben je bijna uitgerekent, wow word dan zeker een tweeling, als ik zeg dat ik net over de helft ben.
of zo wat word je dik! ja duh ben zwanger en dan groeit alleen je buik hé verder ben ik nog gewoon dezelfde hoor!!
pppffffffffff…ja ik herken het dus en word er zo moe soms van.
denk heel vaak ‘als je nix zinnigs te melden heb hou dan lekker je mond’ maar ja denk het zeg het maar niet want dan zou ik weer een opmerking kunnen krijgen dat ik last van mijn hormonen heb hahaha

Groetjes Marianne mama van Ruben

Ja hoor, herkenbaar nu niet meer natuurlijk he hahaha maar toen ik zwanger was natuurlijk.
Opeens is je buik openbaar bezit, waar iedereen wat van mag zeggen of zelfs aanraken!!!
Nou had ik niet echt een heel dikke buik, dus die opmerkingen zijn me gespaard gebleven. Maar dan wel weer de andere kant: "Je zal wel verkeerd gerekend hebben! Jij bent echt nog geen 40 weken! En toen ik bevallen was: “Waar heb jij ineens die baby vandaan getovert?!”

Of ook zo erg… als je bijna uitgerekend bent, of al ‘over de datum’ ben je opeens nergens meer welkom mensen zijn bang dat spontaan je vliezen breken en zij de rotzooi op kunnen ruimen ofzo.

Jeetje ik zit echt met verbazing te lezen… Ben ik dan de enige die dit haast niet mee heeft gemaakt en mee maakt? En ben ik de enige die het totaal niet erg vind?
Als mensen tegen mij zeggen je bent al bijna uitgerekend zeker en ik zeg dat het niet zo is en als ze dan iets zeggen van zo behoorlijke buik heb je dan ofzo, dan vind ik dat echt helemaal niet erg!
Ik ben zo trots op mijn buik en daar mogen mensen best wat van zeggen
Aanraken no way! Ik laat echt geen vreemde mensen aan mn buik zitten. Vind ik die van Suzje wel heel goed
Maar gelukkig is dit bij mij ook echt nog nooit gebeurd!

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

Ow ja heel herkenbaar. En erg vervelend. Bij mijn laatste zwangerschap heb ik tot week 20 in mijn eigen kleren gepast en toen kreeg ik steeds de opmerking van waar zit het kindje dan en groeit het wel goed. Na 20 weken groeide mijn buik per dag en al snel kreeg ik de vraag of ik een voetbal onder mijn trui had en of ik niet bijna moest bevallen.

Ach iedereen draagt het op zijn eigen manier. Ik heb twee keer een mega toeterbuik gehad. Terwijl een ander misschien een klein bescheiden buikje blijft houden.

Kijk: Even een paar foto’s van mijn buik.

Hier ben ik 20 weken zwanger.

En hier ben ik 38 weken zwanger.

@PJUKJE:
WAUW! vrouwke wat een verschil in 18 weekjes tijd echt mooi.
Ik vind die van mij nu al groot genoeg, en moet nog 17 weken voor ik bij week 38 ben.

Maar 1 ding is geen twijfel over mogelijk, je was bent niet dik maar zeker weten zwanger! duidelijk te zien

Groetjes Marianne mama van Ruben en ??

Gewijzigd door - MJ op 12 Jul 2011 14:17:55

@pjukje: Jeetjemina meid wat een verschil! kan me de reacties wat dat betreft goed voorstellen Sorry
En op die 2e foto heb je echt een enorme buik ja, maar ik vind het wel een hele mooie buik

Gewijzigd door - goudvisje20 op 17 Jul 2011 18:43:30

hoi léony,

het is heel herkenbaar !!! ik heb hetzelfde ik ben ook klein en nou dik wil ik me niet noemen maar ben ook niet mager en nu ik weer zwanger ben heb ik toch ook al een buik met 23 weken en word soms ook echt gek van die opmerkingen!! maarjah als je maar gelukkig met jezelf bent is het toch goed niet??

Groetjes Sylvia

@MJ ja een groot verschil he en dat ik 18 weken!

@hanna, ja kon me de vraag ook wel voorstellen hoor. Het was ook een hele verandering.
Jou buik is ook erg mooi. Met je eerste zwangerschap zat er ook een verschil tussen de 19 weken en de 36. jou buik was ook mooi gegroeid.
Als ik nu de foto’s van je buik nu zie, vind ik hem mooi…nog niet extreem mega of zo. Mooi zwanger buikje

A lekker laten gaan joh, mensen hebben altijd overal wel iets over te zeggen, of je nu zwanger bent of straks met je kleine in de kinderwagen loopt… (hoe vaak ik wel niet gehoord heb dat Jasper er zo goed uit zag, echt hollands-welvaart! Alsof ik een superdik kind had ofzo terwijl ik nadat hij prematuur is geboren al lang blij was dat er spekkies op zaten!)

Ze bedoelen het vast allemaal goed 1,2,3,4,5,6,7,8,9…10

Hoe dan ook, ik vind dat je een super gave buik hebt, echt een mooie toet naar voren! Ik denk dat je van de achterkant niet eens kan zien dat je hoog zwanger bent of wel? Super hoor, lekker mee paraderen en trots op zijn!!! Voor je het weet lig je met je kleine in de armen en is die mooie buik weer weg, dus geniet er nog maar even van!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

@Carolien: Hihi je bent een beetje in de war Het topic is gestart door Leony en de foto’s zijn van Pjukje die allang bevallen is

O gos dat gaat lekker bij mij…
vast van dezelfde avond dat Silvie ineens in Senne veranderde, hmmm als ik niet beter zou weten zou ik denken dat ik zelf zwanger was! hihi

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Hahahaha nou ja zo lang je het zelf maar beter weet En het is Sylvie, geen Silvie Hihihihi