Pffff

Hoi meiden,
Even delen hoor want ik snap jullie nu alweer wat beter Zondag waren wij op verjaardag bij mijn vriendin. Omdat het een uur rijden is heeft moppie daar in bed gelegen. Krijsen, krijsen, krijsen. Ik ben uiteindelijk aan haar ledikantje gaan zitten en zo is ze in slaap gevallen. Helaas maar 10 minuten want beneden werd natuurlijk de boel afgebroken, wat wil je met een kinderverjaardag . Toch trots dat moppie ergens anders even heeft geslapen want dat is ze niet echt gewend. Behalve bij mijn zus die 1x per week op haar past.

Gisteren gewerkt en vandaag lekker dagje met moppie. Ok mama heeft gisteren een zware migraine aanval gehad (voor het laatst aan het einde van mijn zwangerschap) en daar nu nog de naweeen van maar ach.

Nu ging moppie toch net niet slapen! Krijsen, krijsen, krijsen en mama vastgrijpen. Mijn hand pakken en over haar gezichtje bewegen en op haar buikje (dat deed ik zondag ook). Jeetje zo snel zijn ze dus aan een verandering gewend! Pfff…ben een uur en een kwartier bezig geweest. In het begin ging ik haar neerleggen (want anders blijft ze zitten en dan slaapt ze natuurlijk ook niet) en troosten. Toen niets meer zeggen en alleen weer platleggen en uiteindelijk de babyfoon maar uitgezet omdat de hoofdpijn met zo’n sirene boven niet veel beter werd. Maar nu, ze slaapt! Zelf in slaap gevallen of gestort…

Voel me wel rot hoor, ik wil haar zo graag geruststellen maar ik weet ook dat zij inmiddels een jaar is en dus meer gaat ’ bespelen’ .
Straks maar goed knuffelen als ze weer wakker is!
groetjes,
Wendy

Oh jee playtime, denk inderdaad dat je haar even duidelijk moet maken dat mamma niet met zich laat sollen. Oke niet leuk voor jou maar soms moet je even streng zijn want anders nemen ze echt een loopje met je en ben je verder van huis en geloof me ze hebben heeeeeeel sterk willetje.

Groetjes,

Michèle

Beste Wendy Je hoeft je ècht niet schuldig te voelen over dat uitzetten van de babyfoon en al zeker niet als je ook nog eens knallende koppijn hebt!! Ik doe dat ook als het me te gortig word, dan lost hij het maar alleen op en meestal is het dan na hooguit een kwartier stil. Is toch een goede oplossing? Mama heeft ook af en toe rust nodig dus hop, dat ding uit dan maar hoor!

Groetjes, Ghislaine.

Lilypie Second Birthday tickers

goedzo!!
dit is idd een duidelijk voorbeeld van bespelen. zeker niet intrappen.
het is moelijk (zie mijn topic Wil NU niet slapen) maar met een paar dagen hebben ze het door en kan je wachten tot ze met iets anders komen

liefs,
Rinske

Heel herkenbaar. Bij Rens steekt dit ook wel eens de kop op. Wat hier uiteindelijk het beste helpt is om hem te zeggen dat het bedtijd is en dat hij moet gaan slapen. Knuffel kusje en dan weggaan. Hoe langer dat je het rekt des te meer dat ze gaan uitproberen. En dan gewoon laten liggen ook al is ze aan het banjeren door haar bed. Bedtijd is bedtijd. Meestal is hier de boodschap dan heel snel duidelijk. Dus niet een uur bezig blijven want dan heeft ze precies wat ze wil en dat is de aandacht van mama

groetjes Ramona

Hoi hoi,

Ja!! Ze ging om kwart voor drie terug, even huilen 5 minuten en stil. Toen hoorde ik haar om half 4 alweer, veel te vroeg.Even neergelegd, even huilen en weer stil tot nu. Het werkt dus wel zo, wel verdrietig hoor zo’n klein moppie overstuur maar tegelijkertijd moet er toch echt gewoon geslapen worden.
Bedankt voor jullie bemoedigende woorden, dat helpt, zeker met zo’n hoofdpijn!
groetjes,
Wendy

heel herkenbaar. DIt komt en gaat met fases, HEt gaat maanden goed en dan in 1 keer beginnen ze er mee, dan is et wer een tijdje over, en dan begint het weer!!

liefs woezel

Wat ik altijd deed (en doe) is ze in bed leggen en als ze na een kwartier nog huilen even naar haar toe, aai over de bol en weer weg. Niets zeggen en niet uit bed halen. Dan als ze na tien minuten nog huilt, weer even erna toe en aai over de bol en weer weg. Dan vijf minuten wachten (hier was dat al niet meer nodig) en dan weer aai over de bol.

Zo weten ze wel dat je er bent, maar zit er geen vaste tijd tussen. Dat hebben ze ook al goed door hoor, op die leeftijd zijn ze erg pienter!

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009

Hoi Judith,
Ja zo deed ik het ook steeds alleen nu was het zo dat ze nog heftiger ging huilen als ik dan weer weg ging dus uiteindelijk heb ik dat ook opgegeven…
Blijf het zielig vinden hoor. Ze is er nu schoor van volgens mij…ze hoest in ieder geval weer vervelend en dat was net weg. Nu had ze vanmorgen ook een rode wang dus misschien kiesjes? Zielig! ;(

Kiesjes kan natuurlijk ook. Dat is bij Nora ook erg pijnlijk. Die is dan ook erg hangerig.

Nora en Anna gingen ook harder huilen als je wegging na de aai over de bol. Maar dat ging gelukkig hier wel goed. Na een paar minuten werd het toch minder. Ik vind het een super methode. Het is niet leuk om zo het kamertje uit te lopen en al helemaal niet om de trap af te lopen als ze zo verschrikkelijk hard huilen. Dan is het letterlijk de tanden op elkaar en doorbijten.

Nora heeft af en toe nog wel eens kuren vooral als ze ergens moet slapen waar ze nog nooit heeft geslapen. Dan pas ik die methode weer toe en slaapt ze daarna lekker verder.

Mamma van:
Anna geboren op 2 juli 2007
Nora geboren op 4 juni 2009