Pffff

gewoon even van me afschijven en eens kijken of iedereen er zo over denkt…

Kinderen opvoeden vind ik de moeilijkste taak ik ooit in mij leven tot nu toe heb gedaan. Je doet het nooit goed, bv
Hoe te straffen?
wel enten, niet enten?
Wil je niet eten, dan niet!!of moeten?
in bed liggen op je buik of op de rug?
iedereen zegt wat anders
en ga zo nog maar en halve dag door…

pas zei mijn schoonmoeder nog alles wat wij vroeger met de kinderen hebben gedaan is niet goed geweest… en ze heeft gelijk alles veranderd met het uur of het ene cb zegt dit en de andere dat we zullen het nooit goed doen… daar wordt je toch gek van…

maar ja denk maar zo (probeer ik dan) we doen wat we nu denken dat goed is, maar is dat wel goed…

wie er ooit zegt dat het makkelijk is die … grrrr

Sorry maar moest het even kwijt

Tries

Als ik naar mezelf kijk Tries, dan weet ik dat toen ik Anieck nog maar net had, ik me heel veel aantrok van wat anderen zeiden, de een zei dit en de ander dat, ik ben daar er onzeker van geweest. Bij de tweede werd ik al iets makkelijker, ik liet me niet zomaar meer wat vertellen, want hoe je het wet of keert, je gaat uiteindelijk na veel geprobeer toch op je eigen gevoel af, en die van je kind. Jij kunt wel zeggen dat je kind niet op zijn/haar buik mag slapen, maar als een kind zich dan weer meteen omdraait, zie je jezelf al de hele nacht heen en weer lopen??! NOT, je voelt gewoon aan hoe het in jouw ogen goed is, en geloof mij maar, die is altijd het beste.

Nu ik Fabienne heb, laat ik me niets meer vertellen, ik weet precies wat ze heeft als ze huilt, en ik weet precies wat ze wil als ze naar iets wijst (met haar hele hand). Dat is moederliefde, soms aan een woord of gebaar genoeg, even een knuffel, even een kus, een boekje lezen, of als ze ziek zijn, gewoon lekker je schoot als hoofdkussen gebruiken.

Maar je hebt gelijk, het is ontzettend moeilijk om je kinderen groot te krijgen, en alle leeftijden hebben weer iets leuks, maar ook veel minder leuke dinge hoor. En soms heb je het gevoel of geeft iemand je dat gevoel, dat je alles fout doet… maar daar leren we juist van. Dus ga gewoon lekker door met genieten van Jordy en van de kleine… maak je niet druk om wat komen gaat of wat je verkeerd zou doen. Jij bent ook maar een mens!

Liefs ellen

hallo ik kan daar kort en bondig over zijn twijfel nooit aan je zelf maar vertrouw op je eigen moeder instinct dat is volgen mij het beste want wat andere zeggen kan voor jouw gevoel weer niet goed aanvoelen bijvoorbeeld du daarom geef wat je hart je in geeft dat is altijd het beste
groetjes van laahlaah

ik kan het gevoel tries,
de twijfel of je het wel goed doet blijft volgens mij altijd bestaan.

het is ook allemaal nieuw, net wat ellen schreef, ik denk inderdaad als je een 2de krijgt dat je in sommige dingen makkelijker wordt.

Elk kind is ook anders, en heeft net een andere aanpak nodig…

Maar vele zegen gewoon je moeder instinkt volgen. Maar ja moeders weten ook niet alles, en wij kunnen ook fouten maken…

maar daar zijn we toch mama’s voor !!

meis laat je niet gek maken hoor…
praat met Peet erover, en luister ook naar zijn mening. zeker over het enten…

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper

Tja ik weet niet, het is soms zo’n raar gevoel ik werk heel veel op mijn gevoel maar soms weet je het gewoon even niet meer.
en ben je bang later te horen van je kinderen jo hoe hebben jullie dat nou kunnen doen, zo als ik naar mijn ouders kijk nou lijk ik totaal niet op mijn moeder gelukkig (zij was ook echt ziek)maar ik denk zelf dat daar mijn angst vandaan komt, van ohhh als ik maar niet op haar ga lijken. het rare is dat eigelijk weet ik het ook wel ik lijk niet op mijn moeder en doe alles ook heel anders maar toch het zit er en krijg het er niet uit, zeker nu jordy ouder word en zelf dingen gaat doen is daar die angst, als je dan eens boos wordt tewijl hij er nog niks van snapt tuurlijk weet ik je bent soms gewoon even op en dat is een uitlaat klep of zo. pfff ik zelf niet meer wat ik denk… wat zit een mens toch raar in elkaar nou ja ik ben gewoon raar hihi…

Meiden bedankt voor het luisteren

Tries

jij bent niet raar,
we hebben denk ik een beetje dezelfde gevoelens.
Zeker ook met mijn achtergrond, maar daar ga ik hier niet verder over in.
we kletsen nog wel een keer…

extra dikke knufffff

Groetjes en een knuffel
gabriella en jasper