Pfff vermoeiend!

Joey heeft nu al ruim twee weken smiddags niet geslapen… Hij gaat wel naar bed, maar gaat na een kwartiertje zo gigantisch over de touren huilen, dat het echt totaal geen zin heeft om hem te laten zitten daar… Gevolg is dat hij smiddags om een uurtje of 4-5 zooooo vervelend wordt! Jessey moet het ontgelden en ook papa en mama worden er niet goed van! Als ik hem echt om elk stout dingetje in de gang moet zetten kan ik hem daar maar beter laten de hele middag…

Nu is het ook nog zo dat hij sinds een paar dagen 's avond of snachts huilend wakker word en dan ook een drama gaat schoppen, waar Jessey dan weer wakker van word en daar gaan we weer! Zucht… Hij kan nog helemaal niet zonder middag slaapje, maar ik krijg het ook niet voor elkaar om hem te laten slapen… Hij ligt er 's avonds om 6 uur of half 7 nu al in! Hij slaapt smorgens wel tot 9 uur. Ik heb geprobeerd hem later naar bed te doen smiddags, ik heb geprobeerd hem ‘‘even te laten spelen in bed’’ (in de hoop dat hij dan gaat slapen) hem eerder naar bed te brengen, hem om de andere dag te laten slapen, maar nu weet ik het echt niet meer! Hij ligt nu alweer bijna een half uur te brullen in bed, bah! Ik haal hem maar op zo, om dan fijn de hele rest van de dag hem elke 5 minuten in de gang te gaan zetten… Iemand nog tips?

Groetjes Anouk

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie Third Birthday tickers

Wat lastig! En als je hem 's ochtends eerder wakker maakt? Zou hij dan 's middags wel weer willen slapen? Weet niet of dat ideaal is, want je haalt hem wel uit z’n eigen ritme, maar anders weet ik het ook niet. Die overgangsfase van wel slapen naar niet slapen 's middags is altijd pittig, zo te lezen.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 23 Jan 2011 15:51:32

ik heb helaas geen tips voor je , wij hebben dat probleem gelukkig nog niet dus ik zou niet weten wat wijsheid is hierin. Ik lees wel even mee voor tips , want dit is niet het eerste topic wat ik lees over peuters die in de middag niet meer slapen, en ik denk dat wij onze beurt ook nog gaan krijgen hier, dus alle tips zijn welkom, alhoewel ik mij kan voorstellen dat ze voor jou wat urgenter zijn dan voor mij!

liefs woezel

Als Colin moe was maar niet in zijn bedje wilde slapen, dan gingen wij altijd met hem in ons bed liggen, maar ik denk niet dat dat voor jou een optie is aangezien jij nog een dochtertje hebt. Hier was dat ideaal. Ik ging dan meestal wat lezen. Ik heb dat wel lang moeten doen, maar ineens was het over en ging hij weer in zijn eigen bed slapen.
Slaapt hij niet in de auto of wandelwagen? Als Colin moe is slaapt hij vrijwel meteen dan. Dat is hier ook een periode de oplossing geweest. Op schoot doet hij ook weleens een tukje.
Maar ja met twee wordt het alweer lastiger natuurlijk.

Verder weet ik het ook niet. Sorry…

22-12-2009 colin geboren

Overdag rustpunten creeeren, Job komt helemaal tot rust voor een dvdtje
Of wel in bed maar dan duidelijk maken dat ie niet hoeft te slapen maar ook mag spelen, wat speelgoed meedoen dus.
Dan issie toch even alleen rustig op zn kamertje zonder alle prikkels van de dag.

kan je hem niet in de buggy leggen in de huikamer of op de bank?
Wij doen dat ook (de bank) en wil hij slapen dan kan dat en anders komt ie ervanaf en gata ie spelen.

En anders als ie echt moe is misschien ff een rondje wandelen en valt ie in slaap dan gewoon naar huis lopen en verder laten slapen in de buggy.

Aaron slaapt meestal niet meer…vandaga ook niet maar toen moetsten we vanmiddag naar een festje toe met de auto…toen was ie binnen 10 minuten wel vertrokken…dus toch wel moe…maar op de bank er niet aan toe willen geven.

Ik weet het…het is een moeilijke tijd maar we komen er doorheen!

Gr, danielle

tja Ook ik heb hier last van.
het enigste wat ik doe is rico toch op bed leggen, als hij vervolgens gaat spelen moet hij dat weten, maar zo ontprikkelen zowel Rico als ik.
Heb je een vast avond ritueel? In deze periode gaan kindjes ook echt dromen. dan heb ik het niet over de normale dromen die ukkies hebben maar doordat ze “fantasie” gaan ontwikkelen kunnen die dromen ook beangstigend worden.
blijf hem gerust stellen.
wat bij ons hielp is: boekje lezen goed instoppen, de dag bespreken. veel knuffelen en ik ga nu ook 2 minuutjes langs hem liggen zodat we op “dezelfde hoogte” liggen en hij dus kan vertellen wat hij kwijt wil… op zijn peuters manier natuurlijk.
sinds dien slaapt hij goed door (vanochtend was het 9 uur b.v.) en hij wordt s’nachtws ook niet meer wakker. ik hoop dat je er wat aan hebt.

Bedankt voor jullie berichtjes, fijn dat het in eider geval herkenbaar is!
Wij hebben een heel vast en duidelijk avondritueel, daar word echt nooit van afgeweken, en het slapen 's avonds gaat ook perfect! Voorsmiddags is er ook zo’n ritueel, maar hij wil gewoon niet naar bed, en is ook gewoon niet moe, dat begint pas tegen 4 uur, maar dan is het al te laat voor nog een dutje. Wakker maken is hier namelijk echt not done! Zowel smorgens als smiddags niet, hij word dan enorm sjagrijnig en huilt dan juist alles bij elkaar als ik hem er uit haal! Vaag …

In de buggy is geen optie, ik heb Jessey ook nog, ze zitten in een duowagen waar Joey ten eerste al niet lekker in kan liggen, en ten tweede word hij geheid wakker (als hij al in slaap zou vallen, want dat is sinds hij een maand of 6 was niet meer gebeurd) als ik die wagen weer naar binnen moet zetten, want dat ding past eigenlijk niet door de bocht die we moeten maken om van het halletje in de keuken te komen Pfff, en buiten laten staan word hem ook niet, want als ik Jessey er dan wel uit haal word hij wakker, ziet hij de achtertuin en wil hij daar spelen… Pfff!

Op de bank liggen slapen gebeurd ook niet, hij heeft echt geen zit in de kont, als ik geluk heb kijkt hij soms 20 minuten tv, en dat gebeurd ook welelke dag, maar ik merk niet bepaald dat hij daar rustig van word!

Ik zal hem voorlopig nog maar gewoon in bed leggen smiddags, hopelijk is het een fase!

Groetjes Anouk

Dylano slaapt nu ongeveer 1 keer per week 's middags en de andere dagen speelt hij met zijn knuffels in bed. Balen dat Joey huilt. Dylano vermaakt zichzelf nl wel in bed. hij blijft er 2 uur in.

Dus verder ook geen tips.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

ja tis inderdaat balen, want Joey heeft tot twee weken geleden ook altijd gewoon zitten spelen in bed! Er zat zo ongeveer een ritme in van twee dagen spelen in bed, en dan een keertje slapen. Maar om de een of andere reden doet hij dat niet meer…Ik heb zelf het idee dat het een soort circeltje is, en dat het gewoon allemaal aan vermoeidheid te wijten is. Moe --> vervelend --> drukke dagen en vaak straf --> nog vermoeider en overprikkeld --> niet slapen smiddags --> nog vermoeider en daardoor nu ook regelmatig 's nacht een tijdje wakker… and so on…

Groetjes Anouk

Ik heb niet echt een oplossing, maar misschien wel een lichtpuntje: Nora sliep een week of wat geleden ok helemaal niet meer tussen de middag. Ik baalde er behoorlijk van: met mn verlof in het vooruitzicht vind ik een middagdutje ook wel prettig!

maar sinds een week of 2 of 3 maakt ze zo weer 1,5 tot 2 uur! Dus het kan ook een fase zijn.

Succes in elk geval!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

Ons peuter dochtertje slaapt dan wel en dan niet tussen de middag. Ik leg haar wel weg tenzij het echt onhoudbaar wordt omdat ze ook over haar touren raakt.

De ene dag heeft ze meer rustpunten nodig dan de andere dag, soms helpt het juist om even lekker te gaan wandelen zodat ze hun activiteit kwijt kunnen. Wij gaan elke dag minimaal 1x wandelen. Ook andere actieve dingen doen, tussendoor een rust moment met bv een leuke DVD.

Tussendoor de vaste eet momenten dus dit alles passen we wel in een vrij strakke planning. Rust, Regelmaat en voldoende activiteit is hier wat goed werkt.

Ook laten meehelpen in het huishouden … koken, stofzuigen …

Succes!