Pfff... Menstruatie...!

Nou het is toch soms niet te geloven hoe je lichaam toch in elkaar steekt!
Ik snap best dat je hele huishouding na je bevalling even de tijd nodig heeft om weer alles op de rit te krijgen, maar ik ben inmiddels 14 maanden verder (!)
Ik had vroeger altijd echt last van deze periode, en daarom ook aan de pil begonnen. Altijd goed gegaan! Nu 2 kinderen verder, heb ik nergens last van, in de zin van pijn, gelukkig! Maar man oh man, ik loop gewoon werkelijk leeg tegenwoordig!
De eerste dagen gaan nog, maar dan… Ik was er vanmorgen om 5 uur al uit! Ik moest gewoon maken dat ik bij de wc kwam… 5 uur…! Zijn toch geen tijden! Ik kan in deze dagen dus niet eens een nacht doorslapen!
Toch maar weer mijn bed ingedoken, maar 8 uur was ik alweer beneden… en ik word er zo moe van!

Is dit herkenbaar? Verandert/ kan je hele hormoonhuishouding zo veranderen na een bevalling? En dan zoveel later ook nog? Of moet ik me eens na laten kijken? Ik weet het even niet meer!

Manderijn

hoi
na mijn bevalling van Emma is het bij mij nooit meer “normaal” geworden…
ik weet dat de heftigheid ook lang bleef, maar die is wel weer minder geworden uiteindelijk… ik denk na ongeveer een jaar…
ik heb alleen de eerste twee dagen ongelooflijke pijn, kan niet gewoon stilstaan dan verga ik echt (schint de bekkenbodem te zijn).
maar ja, heel herkenbaar! zie er ook wel weer tegen op straks
helaas kan je er volgens mij niets aan doen… dus sorry, geen tips van mijn kant.

groetjes!

Als je het niet vertrouwt, even contact opnemen met de huisarts. Voor hetzelfde geld zit je in een vervroegde overgang en is het daarom zo’n heftige menstruatie.

Groetekes, Sje

Oh jee… Als de hevigheid bij jou na een jaar wat minder werd, dan vrees ik er helemaal voor, ik ben een dik jaar verder!
Ik heb me ook wel eens afgevraagd of het aan de pil kan liggen? Wie weet dat ik die eens even ga laten staan!

Manderijn

Oh, tegelijk gepost. Zie mijn berichtje hiervoor nog.

Groetekes, Sje

Oh Sje… Ja wat al niet kan he? Ik zal eens kijken hoe lang het aanhoud, en bij twijfel ga ik dan inderdaad maar bellen!

Manderijn

Herkenbaar hoor! Na mijn eerste bevalling niks aan het handje. Werd ongesteld hoe is voor mijn zwangerschap ook was. Maar nu na de tweede. Bij mij ist de eerste dag een klein beetje…de waarschuwdag noem ik het maar. Maar de tweede dag breekt hier de hel los. Moet elk uur naar het toilet anders lek ik door! De derde dag ist de eerste helft van de dag nog erg en dan is een stuk minder. Na 5 dagen ist weer helemaal klaar!
Erg vervelend. Ben zelf nog aan het twijfelen om ff met het ziekenhuis te bellen met de gyn?!
Kijk het nog wel even aan!

Succes deze dagen!

Klinkt herkenbaar Pjukje!
En weet je, als je er zo midden in zit, is het zo vervelend! Maar zodra het over is, vergeet ik het weer! Tot dat het weer begint…!
Ik zal het ook nog even aankijken, heb niet het gevoel dat ik gelijk wat mankeer, maar het is oh zo vervelend!

Manderijn

Ik ben nu 3 jaar verder na mijn bevalling maar nog nooit zo’n pijnlijke menstruatie gehad. Volgens HA en Gynaecoloog is dit normaal. Ik menstrueer nu 2x per maand … en ik heb 1 a 2x per maand heftige pijn in mijn onderbuik. In het begin schrok ik er van maar het schijnt de eisprong te zijn ?? Nooit last van gehad, sowieso heb ik nooit last gehad van mijn menstruaties … helaas is hier niets aan te doen.

heel herkenbaar, dat 2x per maand. Ik heb niet 2x per maand bloed, maar wel pijn.
sinds mijn bevalling voel ik mijn eisprong ook, 1,5 dag pijn/kramp/steken, heel vervelend.

groetjes

nou nou schij uit, ik moet zeggen de hevigheid verscheelt (en pip is nu 2.5 bijna…) maar bij mij is er geen pijl op te trekken… ik word soms midden in de pil ongesteld, na mijn eisprong (want die voel ik heel duidelijk, dat heb ik trouwens altijd al gehad… heb ik geen ovulatietest voor nodig gehad…) en hoppa…daar gaan we dan weer… en soms gaat het een maandje goed… maar het is niet te plannen, want dat deed ik vroeger wel, ging ik een week weg, zorgde ik dat ik de pil doorslikte of eerder stopte, da hoef ik nu nie te doen, want het heeft een eigen wil ! word er af en toe knettergek van, onvoorspelbaarheid op dit front is not funny !

Pippy is geboren 17.07.2009

Dat hele pijnlijke heb ik ook gehad, tot ongeveer 1,5-2 jaar na de bevalling van de jongste… kan dus écht wel even duren
Dat was nu een tijdje over, tot de laatste keer ik verging van de pijn, bekkenbodem idd. Maar ook echt heel erge buikkrampen.
Maar toen duurde het opeens maar 3 dagen ipv 7.

Toen ik aan de pil was, was het wel vrij stabiel. Alleen voor de pijn hielp het niet.
Maar nu ben ik een maand of 8 gestopt met de pil (en nee we zijn niet bezig zwanger te worden hoor ), En de eerste 5x was redelijk normaal (ok, wel onregelmatig, cyclussen tussen 27 en 36 dagen) maar de laatste keer duurde het opeens 49 dagen! En dus een heel pijnlijke menstruatie, die alweer heel snel over was. Erg raar.
Nu zit ik alweer op dag 39 en nog niks te bekennen… vreemd hoor!
Als het nu straks weer zo pijnlijk is ga ik ook ff naar de dokter denk ik want het kan toch niet dat t zomaar opeens zo anders is?

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Zo hevig als dat het was, is het nu ineens al over… Weg! Apart…! Ik laat de pil voorlopig eens staan, kijken hoe het dan verloopt!
Als ik de verhalen zo lees, kan het dus nog wel even duren! Lekker vooruitzicht dan!

Manderijn

Allemaal heel herkenbaar, ook ik heb na de bevallingen er veel meer last van gehad, ook qua hoeveelheid,
schijnt heel normaal te zijn, en zoals je leest zijn er dus verschillende.
Ook met de e.sprong heb ik dat ook dat ik 1 dag/ 2 dagen behoorlijke buikpijn heb, terwijl ik het vroeger niet eens voelde!
groeten en succes allemaal…

@manderijn … volgens de gyneacoloog helpt de pil juist om de menstruatie te reguleren en minder tot geen pijnklachten te hebben zoals bovenstaand. Dat is een van de voordelen van de pil.

Ik wil me laten steriliseren maar dat betekend dus dat ik weer allerlei menstruatieklachten ga krijgen … ik moet dit nu 5 maanden aan zien en beslissen of ik er voor ga of niet. Tja … wat weegt zwaarder? Ik weet het nog niet … denk toch dat ik gewoon wil stoppen met de pil omdat al die hormonen ook niet gezond zijn.

Zonder hormonen voel ik me zelfs mentaal veel beter !!!

Ja die regelt het ook inderdaad, maar ‘natuurlijk’ is het niet he?
Ik snap dat het een lastige keuze is!
Maar dat zou je dan toch ook hebben als de man dit op zich neemt? Dan kun je zelf de pil laten staan, maar weet je ook niet wat je lichaam doet!
Moeilijk!

Manderijn

Mijn menstruaties zijn altijd onregelmatig geweest … ik weet niet beter dus ook de pil reguleert het niet 100% met het verschil dat ik geen pijnen heb en 2 m’s in de maand … tja … Mijn vriend wil zich niet laten steriliseren omdat hij een collega heeft die dit heeft laten doen en het niet zo goed is gegaan. Dus zolang we het er al over hebben, dit is best lang, ziet hij het niet zitten … Ja dan moet ik maar he? Tegenwoordig is steriliseren voor een vrouw ook minuten werk en wellicht veiliger als bij de man. Mijn HA heeft geadviseert om nog enkele maanden de menstruatie aan te kijken zodat ik wellicht beter kan bepalen wat te doen.

Bij mij hielp de pil echt niet tegen pijnen…
Maar ik heb ook eigenlijk nooit echt menstruatie pijn gehad, alleen dus tot ruim 1,5 jaar na de bevalling. Maar aangezien het daarna ook weer over was (behalve dan die ene enkele keer) denk ik toch dat t echt aan de bevalling lag en daar zal de pil niet tegenop kunnen?

Ik voel me mentaal ook beter zonder pil hoor, das ook de grootste reden dat ik ermee gestopt ben, rothormonen! En ik vergat m dus steeds… en dat doet ook niet veel goeds natuurlijk.

Maar hier nu wel veel onregelmatiger geworden en dat is wel vervelend.
Ben nu toevallig wel weer vandaag ongesteld geworden, na 41 dagen dus. Dat t lang duurt vind ik natuurlijk niet erg, maar wel heel irritant dat ik niet weet wanneer ik het kan verwachten!
Maar deze keer gelukkig geen krampen. Hoop wel dat ik er net zo snel vanaf ben als de vorige keer (3dagen) want anders zit ik er in de vakantie mee… Heb hier 2 waterratjes die t liefste elke dag willen zwemmen op vakantie!

Kinderen zijn geboren naäpers, ze gedragen zich precies als hun ouders, ondanks alle pogingen ze goede manieren bij te brengen.
(Joh 13:15)

Ja met de pil weet je wel waar je aan toe bent he? Dat is dan wel een voordeel!
Ik ben wel heel benieuwd hoe het hier zou gaan zonder… of er enige vorm van regelmaat is! Kom je maar op 1 manier achter he?

Manderijn