effe spuien verders niks aan de hand hoor…
maar oh… dat gehuil en gemekker de hele dag. Ben t zoooo zat! Gabriëlle heeft de hele middag gehuild vanaf half 1 zo’n beetje. Niks hielp. Wandelen niet, voeden niet, iets tegen krampjes niet… Net is ze uiteindelijk wel bij mij in slaap gevallen en heb ik haar maar even weggelegd. Ze heeft al een puckababy als slaapzak… maar t baat vandaag niet.
Meestal doet ze er lang over als ze vanuit wakker zijn in slaap moet vallen, tot een half uur huilen toe. Vaak valt ze dan ook tijdens een voeding in slaap maar vandaag niet.
Lastig. En Elisa reageert er ook weer op. Die mekkert meer en gaat zelf bijna huilen van t huilen van haar zusje.
Heb zelf ook t idee dat ik Elisa tekort doe. Gewoon geen tijd om met haar te spelen. Moet of Gabriëlle voeden of met Elisa dan wel eten (is geen spelen) of we zijn aan de wandel. Huishouden schiet er bij in of als beide kids toevallig even slapen (of op bed liggen). Elisa was gewend aan veel aandacht, nu moet ze zelf spelen als ik Gabrielle voed, troost of wat dan ook. Net of ik haar tekort doe. Ze krijgt gevoelsmatig heel weinig aandacht. Ze kruipt en loopt nog niet dus als ze speelgoed weggooit mekkert ze. Kan ze er niet bij… en ik ook niet .
Nou ja t gehuil ben ik zat (maar ik ben ook moe… 2 nachtvoedingen nog steeds). Vind t gehuil ook zielig… maar kan ze niet troosten, ook niet altijd tijd voor. Kan moeilijk met Gabriëlle op de arm Elisa verschonen en eten geven bijv…
pfff nou ja zit er gewoon ff doorheen, kan wel meejanken.
Sorry, maar kwou t ff kwijt…
Zou zo graag zien dat Gabriëlle zichzelf makkelijk in slaap zou kunnen krijgen.
Elisa was ook moeilijk, maar die viel int begin nog wel eens zelf in slaap. Gabriëlle niet, die gaat alleen maar maaien met d’r armpjes en huilen… en ingebakerd ook dus huilen en huilen. Hoort erbij kweet t… maar met Elisa heeft t maanden geduurd voor ze goed zelf in slaap kon vallen… en zie daar nog best tegenop.
als Elisa nu op bed ligt en Gabriëlle huilt, maakt ze Elisa daar weer mee wakker… zo lastig!! Of Elisa gaat mee huilen als ze zelf naar bed moet (dus dan slaapt Gabrielle weer in het nestje van de kinderwagen).
zo ik zal ophouden met zeuren… sorry meiden!
gelukkig bijna weekend!