Pfff, begin met toch klein beetje zorgen te maken

Hoi Hoi,

Ik wordt zo langerzamerhand al niet goed als het weer etenstijd bij Twan is.
Hij at rond de 6 maanden zo goed, maar daar is niks meer van te zien.

Toen hij 6 maanden was, was dit zijn schema:
06.30 uur fles 210+7
10.00 uur een heel fruitpotje a 200gram
13.00 uur fles 180+6
16.00 uur fles 150+5
17.45 uur een heel potje groente a 200 gram
19.15 uur 210+7

DIT GAAT ER ECHT NIET MEER IN!!! HIJ WIL GEWOON HET LIEFST NIKS EN AL HELEMAAL GEEN BROOD. KIJKT LIEVER DE WERELD IN, MAAR ZONDER ETEN EN DRINKEN WORDT HIJ NIET GROOT.

Kom nu op het volgende schema uit:
06.30 uur papfles 180+7 en 7 scheppen bambix.

10.30 uur fruithapje, als ik geluk heb, eet hij net iets meer dan 100gram

13.30 uur bordje pap 120+4 en 5 scheppen bambix. Hier wil hij al helemaal niks van weten eigenlijk, krijg er met moeite de helft in. Hij moet toch wennen, want brood eten moet straks toch ook echt gebeuren. Hierna krijgt hij nog wat water, om toch genoeg vocht binnen te krijgen, maar hij wil hooguit maar 20cc water hebben.

15.45 uur rijstewafel met yogurt, hoop geklieder, maar meestal bijna op en 100cc diksap of fruitsap.

17.45 uur groentehap, gaat ook niet meer helemaal op, ongeveer kwart blijft staan.

19.15 uur fles 210+7 scheppen. Dit drinkt meneertje maar al te graag op, kan hem niet snel genoeg gaan.

HIJ IS VOLGENS MIJ GEWOON NOG TE VERSLAAFD AAN ZIJN FLES .

Iemand tips, ben zolangzamerhand echt bang dat hij te weinig binnenkrijgt. Hij plast nog wel goed, maar poepen een heel stuk minder.

Groetjes tamara

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

He lieverd toch…
je hoeft je echt geen zorgen te maken. Maar ja, dat is moeder-eigen hè; je wilt gewoon dat je kindje goed eet en drinkt! En als hij dan ineens minder eet en drinkt en dat gedurende langere tijd, dan ga je je automatisch zorgen maken.

Toch is het helemaal niet zo weinig hoor. En je zegt dat hij wel plas- poepluiers heeft? Dan loopt het allemaal nog gewoon door.
Is hij er slapjes van? Trager in z’n reactievermogen? Zo niet, dan is er echt niks aan de hand.
Jens heeft ook z’n fases gehad van minder eten dan wat hij anders altijd deed.
Het kan ook de warmte zijn; dan heb je automatisch minder trek.
Het kan ook een groeispurt zijn; dan maakt hij het snel weer goed door even flink te bunkeren.
Het kan ook zo’n irri sprong zijn…

Maar echt, zolang er in z’n doen en laten niks veranderd, is er echt niks aan de hand. Maar ga het niet goed maken met extraatjes tussendoor, want dan zal hij van z’n gewone maaltijden nóg minder eten, maar da’s logisch en dat weet jij vast ook wel .

Echt, heus, hij pikt het echt wel weer op.
Succes!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

zo herkenbaar dit! Je zal het wel vaker hebben hoor… dan eet hij weer wel goed, dan weer niet. Denk inderdaad dat je de zorgen even opzij moet zetten hoe maeilijk het ook is. Ik kan het ook niet hoor… Ik heb hetzelfde probleem met zn fles… hij wil alleen maar zn fles… terwijl hij al bijna een jaar is. (over drie wkn)
En ik geef ook nog een fles extra wat ook eigenlijk niet meer mag volgens het cb…
Ons schema ziet erzo uit:

07.00 fles 210 ml + 7 schep
09/0930 1 stuk fruit. (nectarine,kiwi,banaan,etc) met diksap
12…30 1 boterham en fles met 180 + 6 schep
15.00 tussendoortje (liga,rozijntjes, etc) met diksap
17.30 warm eten… (drama!!) daarna een appelmoesje af en toe.
18.45 fles 210 of 180 ligt eraan hoe hij gegeten heeft…

Wat ik nu al van het cb moet doen als hij 1 jaar is:
ochtend beker melk en een boterham… (heb het geprobeerd zn melk in een beker, drama!)
tussendoortje
Middag 2 boterhammen en een beker thee of water of sap
tussendoortje
Avond, warme maaltijd met yoghurt toe.

thats it!.. Heb er nu al een hard hoofd in… We gaan eerst maar eens op vakantie (twee dagen na zn verjaardag) en daarna zien we wel weer…

Volgens mij ziet je schema er helemaal niet zo slecht uit, hoor.
Mij hebben op het CB wel gezegd dat als ik met bijvoeding ging beginnen de flessen weer moest terugbrengen naar 180 + 6, omdat ze anders te vol zou zitten en niet meer wilde eten. Maar ik zie dat hij nu alleen 's-avonds de 210 + 7 krijgt.

Zolang hij alert is en voldoende plasluiers heeft, is er niets aan de hand. Zo te zien krijgt hij voldoende vocht binnen, dus ik zou me niet al te druk maken. We hebben zelf ook wel eens dagen dat we minder trek hebben. Het komt allemaal wel weer goed, meid!

Groetjes Natasja

[img]http://lb1m.lilypie.com/plNBp2.png" width=“200” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie” />

Het geeft toch ook niks dat ie alleen maar een fles wil? Hij is niet eens 1! En dan nog!
Jens wilde spontaan geen fles meer toen hij 14mnd was. Vond ik ergens wel jammer, was altijd wel een knus momentje.
Ook drinken… hij wilde niks tot hij 13mnd was. Alleen melk uit een fles. En zomaar opeens accepteerde hij een tuitbeker (zonder antilek, ik goot het er in, op een moment dat ie dorstig was).
Maar ja, je hebt het natuurlijk ook over fles ipv een boterhammetje tussendemiddag. Ik snap dat je hem snel een boterhammetje wilt geven, maar er zijn zat kids die het heel lang vertikken hoor. Dan maar een bordje/flesje pap. Is een broodvervanger, dus moet kunnen.
Gewoon in mee gaan, lekker laten gaan. Als ze echt honger hebben, eten ze heus wel weer.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

een ding snap ik niet zo goed, dan ben ik misschien wel streng maar als dylano minder goed eet (wat gelukkig tot nu toe zelden is) krijgt hij echt geen tussendoortjes dan is het dus pap boterham +fles avondeten en toetje, en dan wel diksap tussendoor maar geen liga en zo. krijgt hij sowieso niet iedere dag

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

echt geen zorgen maken hoor!
Twan geeft gewoon zelf wel aan wanneer hij genoeg heeft!
Bied het hem gewoon aan, en kijken wat hij op eet. de ene keer zal het meer zijn en andere keer minder!
dat heb jezelf ook toch?

1 tip: Maak er geen strijd van want regeltjes van cb wat een kindje op zou moeten kunnen is maar theorie he! en probeer zelf ontspannen te blijven want als jij al gespannen bent rond etenstijd merkt twan het ook!
probeer ontspannen aan zijn eten te beginnen en wil hij niet meer hopla weg ermee! volgende keer eet hij wel meer!

klinkt makkelijk. Ik vondt dit ook moeilijk maar ik weet gewoon dat je het niet wint! je kunt het er niet in proppen! en echt als ze honger hebben eten ze wel hoor! en van wat hij drinkt droogt hij echt niet van uit.
In groente en fruit zit ook veel vocht!

succes groetjes gytha

Hoi

Bedankt voor jullie lieve reacties.
Mirema geen tussendoortjes hebben bij Twan geen zin. Geen eten, geen tussendoortjes het zou hem een worst wezen. Hij is net zo eigenwijs als toen hij 3 maand oud was en de borst perse niet meer wou. Dan maar geen drinken, hij plaste toen gewoon niet goed meer. Het is een eigenwijsje qua eten, voor de rest een super lief ventje hoor.
Ik ga me zorgen ook maar even laten voor wat het is. Hij is nog dik zat en is verder een tevreden, vrolijk mannetje.

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Inderdaad proberen je zorgen op zij te zetten hoe moeilijk dat ook is. Gewoon aanbieden op de tijden dat je dit vaak doet. Eet hij niet dan maar niet. In ieder geval niet vervangen door iets anders, maar gewoon weer op het volgende tijdstip iets geven wat hij dan altijd krijgt. Ze gaan vanzelf wel eten als ze trek hebben. En zolang hij levendig is en voldoende plasluiers heeft is er niets aan de hand.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Dag Tamara (bijna naamgenoot)
Ik zit ook in zo’n fase, mijn dochtertje (bijna 7 maanden oud, dus net iets jonger dan Twan) is in 2 weken van 4 naar 2 flessen gegaan. Zie topic “Help mijn baby weigert de fles op de creche”. Ze wilde dus niet zoals Twan alleen de fles, maar juist minder fles. Maar ze eet net als Twan echt totaal anders dan eerst.
Achteraf denk ik dat ik meer moeite had (heb) met die verandering dan zij… Maar nu denk/hoop ik dat ze het zelf het beste kan aangeven.

Lieve’s schema is nu:
8:00 fles 210/7
9:30 fruit 125 gr
12:00 1 boterham met diksap
15:30 tussendoortje
18:00 groente met aardappeltjes/pasta 125 gr
19:00 fles 210/7
En dat lijkt best op Twan’s schema!

Het is elke keer maar afwachten of ze alles opeet, ze laat ook regelmatig iets staan (mn van het avondeten; wat bij mij helpt dan is haar zelf laten eten, dus haar laten ‘helpen’ met de lepel en zelf met een tweede lepel er telkens iets inschuiven. Wordt een groot geklieder maar dat gaat het beste op dit moment…)

En nu maar weer afwachten, totdat het wéér verandert.
Veel sterkte!

Wil, herkenbaar???
Ook Sanne en Bo vertonen deze streken(Sorry Wil ik spreek ook even namens jou)Ik dacht eerst sprong inmmiddels begin ik daar aan te twijfelen. Sanne begon ook op deze leeftijd minder te melk te drinken en groentehap was ook altijd afwachten. Ik heb me inmiddels bij neergelegd. Ze hebben nu gewoon wat minder nodig volgens mij.
Ga zo het CB bellen voor oplossing voor melk. groentehap gaat weer goed namelijk.
groetjes Carolien