Geen burenruzie hoor! Gelukkig niet.
Ik heb een buurvrouw van 80, erg lief, soms wat eenzaam… Ze is dol op mijn dochtertje, en komt dan ook bijna elke keer als ik naar buiten kom even een praatje maken, even kijken naar het kleine lieve meisje en even een praatje maken met mij. (deed ze overigens eerst ook bij de oudste hoor, maar die heeft aangegeven dat ie dat vervelend vond ).
Nu het winter is, en we regelmatig moeten krabben (en ik 2 kinderen gewassen en aangekleed moet hebben en de oudste om 8.30 op school gedropt, en dan wel eens in tijdnood kom), komt ze me helpen krabben. Natuurlijk erg lief, maar eh… van mij hoeft het niet persé natuurlijk. Maar ok, als zij er blij van wordt dat ze dan weer ff tegen iemand kan babbelen is het best.
Vanochtend konden we uitslapen want de oudste moest om 9.40 bij de KNOarts zijn voor nacontrole, dan ga ik hem natuurlijk niet eerst voor een half uurtje naar school brengen.
Dat wist zij natuurlijk niet, maar belt ze me op om 8.20, of ze alvast mijn auto mag krabben, want het zit allemaal erg vast!
Dus ik vertel haar dat het niet nodig is, en we rustig de tijd hebben omdat we later weg moeten.
Maar ze wilde het persé voor me doen.
Tja moet ik dan zeggen nee blijf van mn auto af ik doe het zelf?
Natuurlijk is het fijn als iemand je auto krabt maar… zij is 80 en ik 23… ik kan dat prima zelf!
En als het voor haar even een sociaal gebeuren is mag ze me best helpen, maar het alleen doen terwijl ik nog lekker binnen zit? Ik vind het een beetje ver gaan… en ik weet ff niet hoe ik nou met haar om moet gaan!
Eigenlijk wil ik helemaal niet dat ze dit zo doet.