Pff schrik! Wat heb ik toch?!?!?!

Nou… vorige week zo’n rotochtend… vandaag niet veel beter!
Geen zin om het hele verhaal te typen… maar net onderweg naar huis toch even de schrik van mn leven!

Ik reed volgens mij vrij rustig, maar in de bocht na een viaduct slipte mn auto ineens weg!
Geen controle meer over het stuur, dus ik trapte mn rem keihard in en even later stond ik achterstevoren in de berm… nog net op het rechte stuk… pfffieuw! 1 meter verder en we waren naar beneden gegleden, op de oprit van de snelweg!!
Gelukkig op dat moment geen tegenliggers… en kon ik ‘rustig’ weer omdraaien en naar huis rijden.
Maar ohhhh ik zit nog na te trillen!

Geen idee wat er nou gebeurde? Ik reed helemaal niet hard!
Normaal ben ik altijd heel nuchter… van de winter was het hier continu spekglad op de weg, dus slipte regelmatig weg maar kon dat altijd goed opvangen, ben nooit bang geweest om auto te rijden. En nu raakte ik gewoon even in paniek!
Stom natuurlijk om mn rem in te trappen dan word t slippen niet minder… had gas los moeten laten en stuur vast. Maar in paniek vergeet je dat blijkbaar…

En het gekke… jullie weten dat mijn dochter zo angstig is in de auto he?
Nu dus helemaal niet!
Ze zat even raar te kijken en zei “Nouuuu mama!” echt zo van naja wat doe je nou weer, raar mens!
En met parkeren begint ze weer te piepen… begrijp ik dan ook weer niks van hoor!

Tjee dan schrik je je echt rot ja. Met dit weer kan het mega glad zijn, na een droge tijd en dan heel veel regen. Pff inderdaad gelukkig dat alles goed is gegaan! Misschien dat je er ook niet op bedacht was in de winter wel, en dat je in automatisme de rem intrapt!

Greetz Cora

Na een droge periode en dan ineens regen kan het inderdaad spiegelglad zijn, door rubberresten op het wegdek. En dan hoef je niet eens hard te rijden.

Kan me voorstellen dat je geschrokken bent.

Groetekes, Sje

Dat is zeker schrikken! Gelukkig zijn jullie ongedeerd.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Heb ook al gemerkt dat het zo glad is!

Je schrikt vreselijk natuurlijk en terwijl je weet dat je niet moet remmen doen je dat in een reflex toch, das niet zo gek…

Maar wat een geluk dat je precies op tijd stil stond, je had vast een engeltje op je schouder!

Groetjes van Sascha en Senne

denk het ook
Ben inmiddels weer rustig hoor. Maar pff had t idd gewoon niet verwacht dat het zó glad was.

Maar gelukkig alles goedgekomen en weer veilig thuis

Fijn dat het goed is gekomen en kan me je schrik heel erg goed voorstellen.

Groetjes Hanna, trotse mama van Sylvie

gelukkig is het allemaal goed afgelopen

Gr. mama van 2 kids

jeetje meid dat is schrikken inderdaad! pfff…
gaat het weer een beetje? was je er wel helemala bij met je gedachten? ja ik weet niet of het iets met je reumatische klachten te maken heeft maar ik heb zelf b.v. soms ineens krachtsverlies omdat mijn spieren aanspannen en INEENS weer slap kunnen worden. kan het daar niets mee te maken hebben? en wel gek idd dat ze nu niet bang was. jij “scheet” 7 kleuren en zij kijkt je aan van: gaat ie wel lekker?
wel heftig hoor!

@MamavanRico, nee geloof niet dat t daar iets mee te maken had.
Was gewoon dat ik totaal niet bij stilgestaan had dat t wel eens glad zou kunnen zijn, en daardoor dus eigenlijk te laat reageerde.
Als het 'swinters glad is (hier wordt nauwelijks gestrooit) ben ik er op voorbereid en tuurlijk ga je dan ook wel eens aan de slinger, dat kun je niet altijd voorkomen. Maar dan kan ik het altijd goed opvangen. Maar nu wist ik even niet wat me overkwam.

Heb wel pijn met autorijden (zowel handen als voeten), maar krachtverlies o.i.d. heb ik nooit.