Pff groente een drama!

Pff ik word er zo moe van, mijn dochter eet gewoon geen groente!
Ik snap er niks van , wij eten gewoon groente, maar onze dochter vertikt het gewoon. ook als we lkker groente soep eten haalt ze alle groente van haar lepel af.
alles wat groen is hoeft ze niet! van wortels krijgt ze buikpijn zegt ze. ook wil ze niet gewoon normaal eten: ze wil het door elkaar hebben met een mixer nou oke dat vind ik dan nog niet zo heel erg! maar eigelijk moet ze toch gewoon een aardappel en boontjes en stukje vlees gewoon eten.
als ik het dus zo aan haar geef houd ze alles in haar mond en slikt het niet door!!!
ow ik word daar chagerijnig van elke dag weer, en dat duurt al maanden!!

Heeft iemand tips? ik word er zo verschrikkelijk moe van!
Het bordje weg nemen dat doe ik niet meer! want dat vind ze alleen maar fijn want dan hoeft ze geen groente te eten.

dit is ongeveer haar schema:
Smorgens: 1 boterham (meer wil ze niet) en beker melk.
Smiddags: 1 boterham en beker melk. en iets van fruit.
Tussendoortje: koekje of snoepje (daanra blijft ze door drammen om meer snoep)
super irritand gewoon!
Avond eten: ja maximaal 4 happen. dan krijgt ze nog een toetje en beker melk.

Is dit niet veel te weinig voor een meisje dat in juli 4 word?
Ik hoop dat iemand tips heeft voor me

Liefs Xandra

Hier eentje die maanden zijn warm eten niet heeft gegeten. En hij heeft al ondergewicht dus werd daar ook niet vrolijk van.

Hier werkt een beloningsbord, 10 keer bord leeg is een klein autootje of pannekoeken eten oid. En Niet pedagogisch maar appelmoes werkt hier ook. Ik ben al blij als hij het wel eet of dat dan met appelmoes is of niet

Liefs Michelle

quote:
Hier eentje die maanden zijn warm eten niet heeft gegeten. En hij heeft al ondergewicht dus werd daar ook niet vrolijk van.

Hier werkt een beloningsbord, 10 keer bord leeg is een klein autootje of pannekoeken eten oid. En Niet pedagogisch maar appelmoes werkt hier ook. Ik ben al blij als hij het wel eet of dat dan met appelmoes is of niet

Liefs Michelle

Beloningsbord is wel een idee ja!
bedankt

Liefs Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 20 May 2012 11:52:23

probeer is appelmoes te geven en die beker melk te laten.
dat hebben ze s’avonds niet persee nodig maar het vult de maag wel. als zij weet dat ze daarna nog andere dingen krijgt die haar buik vullen… die ze wel lekker vind, laat ze dat staan. ik zou dus alleen een klein toetje geven en verder geen melk meer.
na een tijdje merkt ze dat ze toch honger had en gaan ze vaak toch wel iets beter eten.
maar die appelmoes is een goede en zo hebben ze nog meer smaken.
toen rico geen groenten wilde eten heb ik een gek gezichtje gemakat van zijn bonen en het boekje van elmo en de oppas voorgelezen (daaruit gestolen) dus nu zeg ik: Elmo heeft boontjes gebracht dus we eten Elmo bonen vanavond.
voordat dit gezegd werd was het: bahhh ik hoef geen bonen…nu is het: jeeuuj elmo boontjes!!

ik moet even mn boosheid kwijt hoor!
GVDDDD en weer niet eten!!! gewoon in haar mond laten zitten het is verschrikkelijk! niks helpt appelmoes niet! belonig niet.
Helemaal niks!! heeft iemand nog een idee

heb het maar de container in geflikkerd (sorry maar ben boos)

Liefs Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 20 May 2012 17:12:58

Je boosheid in ieder geval niet aan haar laten zien, en dat is verdomd moeilijk

Verder het eten aan tafel gewoon helemaal negeren en gewoon gezellig kletsen en net doen of je niet ziet dat ze niet eet.

Liefs Michelle

Wat hier altijd prima werkt is om er totaal geen aandacht aan te besteden. Gewoon bord neerzetten met het eten zoals jullie dat ook eten, dus niet gepureerd oid en weghalen als jullie klaar zijn.
Rens is gek op vlees dus die krijgt dat pas als hij aardappels en groente gegeten heeft.
Het toetje zou ik voorlopig halveren en die beker melk achterwege laten. Vult veel te veel waardoor ze toch niet met een lege maag naar bed hoeft.
Wat hier ook wel goed heeft gewerkt is om Rens op een positieve manier bij het eten te betrekken. Mee boodschappen doen en dan bv zelf de groente kiezen.
Meehelpen met koken(bv de aardappels wassen oid)
Ik maak hier ook heel vaak plaatpizza. Dan snij ik van te voren alle groentes en dan mag rens meehelpen om de pizza te beleggen. En alle groentes die hij eerst niet wou eten eet hij wel als ze op z’n pizza zitten.
Maar het blijft lastig hoor.

Groetjes Ramona

Die gup van ons eet ook geen groente, wel door de spagettie of nassi en soms een paar hapjes van een stampotje maar daar blijft het dan ook bij.
Het gekke vind ik dat ze het dan wel in hun mond doen en er een half uur op zitten te kauwen maar het niet doorslikken, dat doet Dion dus ook wel eens.
Als ik iets echt niet lekker vind ga ik er ook niet een half uur op kauwen, dus ze lusten het heus wel en ik denk dat ze het doen om ons te pesten, de stinkerds.

Lilypie Third Birthday tickers

ooooh, ik voel je frustratie!!! Hier ook zo eentje, alleen is het hier niet alleen met groente, maar met ALLES!!! Er gaat werkelijk NIKS naar binnen hier behalve boterhammen en friet met frikandel. (dat krijgt ze natuurlijk niet vaak, maar daarom weet ik dat ze het dus wel kan, kauwen en slikken… haha) Ook alles al geprobeerd, appelmoes, belonen met stickers en cadeautjes etc etc, negeren, al gaat dat hier een beetje moeilijk omdat ik maar alleen ben met haar en het dan dus wel een erge grafstemming wordt aan tafel… haha, maar ook dat helpt dus niet. Hier krijgt ze ook nog een beker melk voor het slapen maar meer voor het vocht omdat het dus ook al geen drinker is. pffff… het is hier ook altijd zo’n strijd en het kost nogal wat tranen om er een paar hapjes in te krijgen. voor mij niet leuk en voor haar niet leuk, maar ik weet anders ook niet hoe… volledig negeren en gewoon met een lege maag naar bed sturen hoor ik hier, ok, dat houd ik een paar dagen vol,maar daarna lukt het me simpelweg niet meer omdat ik me dan gewoon teveel zorgen maak. Vandaag was ik ook zo boos! Ik had gebakken krieltjes en ik denk: dat vindt ze vast lekker, smaakt bijna hetzelfde als frietjes toch? maar nee hoor, idd wat jij zegt doet ze hier ook. In haar mond houden, 1000x kauwen zonder te slikken en dan uiteindelijk kokhalzen… ik had het ook ff gehad dus heb tegen haar gezegd dat als ze nu niet minstens een paar hapjes zou eten, ze dan meteen naar bed zou gaan. Ze weigerde natuurlijk dus ze is hier nog voor 7 uur haar bed in gevlogen vanavond. misschien niet de juiste oplossing, maar was er even helemaal klaar mee! Dus… moraal van het verhaal, haha, ik lees met je mee! Ook hier alle tips welkom!

mama1980

Hier pakken wij het compleet anders aan dan alle ouders Wij hebben van begin af aan al de regel eten wat de pot schaft. Als ze moeilijk deden hebben we een paar happen verplicht naar binnen gepropt. Kin vasthouden, mond open en hup naar binnen. En het spijt me echt maar bij ons werkt dit gewoon. Nog voor de oudste haar eerste jaar is dit zo nu en dan gebeurd en nu is ze 2 jaar en bijna 2 maand en ze eet super. Maakt niet uit wat er op tafel staat, ze eet alles zonder mekkeren en piepen op. Dingen die ze eerst vertikte te eten, gaan nu zonder enige moeite ook naar binnen.
Ook hebben wij al vanaf het allereerste toetje het toetje als beloning gebruikt.
En hier hebben we een supergoede eter die als eerste haar groente op eet, daarna haar aardappels en haar vlees laat ze vaak nog staan ook

Groetjes

Nou dat naar binnen proppen hoef ik hier niet te proberen… allereerst houdt ze er dan helemaal een trauma aan over en wil ze helemaal niet meer aan tafel komen en ten tweede, ik krijg het wel in haar mond, maar ze slikt het gewoon niet door. Dat kan je gewoon niet afdwingen slikken…

mama1980

Ik had een paar dagen geleden gereagerd op dit topic en wat denken jullie … hij heeft de sperzieboontjes ontdekt!! dat was toch wel lekker hiihihihi hij had er zeker wel 10 op, met een beetje boter en nootmuskaat.
Dion geeft niets om patat en vlees en ik hoor toch vaak dat kinderen dit lekker vinden.
(wij eten zelf eigenlijk ook nooit patat, wel gebakken aardappels en die vind hij wel lekker)

Haha okee nouja wat is dan naar binnen proppen inderdaad Want we hebben het niet in haar keel geduwd ofzo Maar gewoon hoofdje vasthouden bij de kin en dan deed ze huilend (mopperend) haar mondje open en at het met lange tanden op Zij lust trouwens ook niet graag patat, ze eet veel liever aardappels :smiley:

Groetjes

Nou nog altijd een drama,
Ik ga ook nu niet meer met zijn 3e aan tafel zitten,
ben het helemaal beu, kook eerst wel wat voor haar, eet ze het niet dan maar niet.
En daarna gaan mijn man ik gezellig samen eten.
Anders is het toch een ellende aan tafel. word er zo chagerijnig van, dat ik zelf al geen honger meer heb.
Als ze na een tijdje normaal eet, gaan we pas weer met zijn 3en aan tafel.
Nu is de maat vol.

@goudvisje20
Na binnen proppen heeft helemaal al geen zin hier. dan begint ze juist zo hard te krijsen dat de buren het horen.
En dan is het helemaal verschrikkelijk aan tafel.

Liefs Xandra

Gewijzigd door - Nemo op 31 May 2012 16:57:33