Pff zucht
Ik wilde de kinderen niet naar de peuterspeelzaal laten gaan. Zie er tegenop dat als daar 1 kindje ziek is, ik ook met 2 zieken thuis kom te zitten.
Dat ik geen controle er over heb wat er gebeurd en als er iets gebeurd ik niet in kan grijpen, dat ik niet kan opletten op wat andere kinderen doen bij mijn meiden. Dat ik vreemden mijn meiden moet toevertrouwen…argg.
Nu liet vriendlief 2 weken geleden vallen dat hij toch wel graag wilt dat de meiden naar de peuterspeelzaal gaan, zodat ze kunnen wennen voor als ze naar de basisschool gaan.
We zijn afgelopen week bij een peuterspeelzaal naar binnen gegaan om een afspraak te maken. Buurjongetje en overbuurmeisje zitten daar ook en de ouders zijn er erg over te spreken. Maarrrr, de peuterspeelzaal zit in een kelder gevestigd. Dus eerst moeten ze een trapje af en dan zitten ze opgesloten in een ondergronds hok waar geen zonlicht binnen valt. Dat er geen ramen zijn, dat er geen daglicht binnen komt staat mij wel tegen. Ik krijg er spontaan dat opgesloten gevoel van, bijna alsof het een straf is om daar naar toe te gaan.
Net met een andere peuterspeelzaal op redelijk korte afstand gebeld. Daar moet ik morgen om 12u zijn. Zij willen de verblijftijd langzaam uitbreiden, van 1uur en 15min tot 2,5uur (kwartier per keer langer blijven) Heel lief en goed bedoeld, maar ik zie het zo voor me dat als ik de meiden na 1uur ophaal doodleuk zeggen dat ze nog willen blijven spelen.
Daarnaast komt dat die peuterspeelzaal in een (netjes uitgedrukt) niet al te nette buurt gevestigd zit. Als ik moeders zie lopen met grote goude oorringen, tig goude armbanden, tig goude ringen en dan die kleding…ach het zegt gewoon genoeg, het is asovolk (dat regelmatig wat plantjes op de zolder hebben staan)
Een derde, wat minder in de buurt ligt ga ik morgen bellen, die ligt in een betere buurt…pff moeilijk hoor een leuke/geschikte peuterspeelzaal vinden.
Gewijzigd door - Jolan op 14 Dec 2009 15:58:45