Peuterspeelzaal

Hehe, je gelooft 't niet, maar na eindeloos lang op de wachtlijst te hebben gestaan voor de peuterspeelzaal, mag Nils nu na de vakantie daarheen. Ongelooflijk niet waar.
En dat te bedenken dat hij volgend jaar maart naar de basisschool gaat. Kan hij daar nog fijn een half jaar doorbrengen (is ie net gewend kan hij weer ergens anders heen om te wennen…)

Gelukkig zit Nils 2 dagen in de week op de kinderdagopvang al vanaf hij 8 maanden oud is (na mijn zwangerschaps- en ouderschapsverlof). Het omgaan met andere kindjes heeft meneer dus al behoorlijk goed onder de knie.

Jemig zeg, dat heeft dan lang geduurd voordat hij daar terecht kon!
Beetje belachelijk eigenlijk.
Kijk, nou heeft Nils het geluk dat hij 2x per week naar de kinderopvang gaat en het dus inderdaad gewend is om met andere kinderen om te gaan, ermee te spelen etc. etc.

Maar voor Stephan bijv. zou zoiets dus een ramp zijn, om maar een half jaartje naar de peuterspeelzaal te kunnen.
Die heeft echt veel meer tijd nodig om eraan te wennen.
Dat hebben we nu wel meegemaakt vanaf januari (hij zit er vanaf dat hij bijna 2,5 jaar was).
En zo zal het met nog wel meer kids gaan.

Nou, in ieder geval kan hij na de vakantie dan lekker daar naartoe.
Gaat hij dan ook nog 2 dagen naar de opvang?
Als dat zo is dan is de stap straks helemaal niet zo groot meer (naar de basisschool)

Succes in ieder geval!
En je laat ons wel weten hoe hij het vind hè?

Groetjes, mamma van Stephan

pfffffffffff dat heeft echt lang geduurd dan ja. Het is maar goed dat ie dan al in de kinderopvang zat inderdaad.
Evianne gaat sinds twee maanden naar de kinderopvang, ze vond het eerst maar niks en huilde de hele tijd, maar nu gaat het wel beter. Maar spelen met de anderen dat wil ze daar niet. Thuis gaat dat wel prima of als we ergens anders op visite zijn. Maar dat zal nog wel komen hoop ik.
Ikke ben benieuwd hoe Nils het gaat vinden op zijn nieuwe stekkie. Succes Nils !

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Jeetje, was die wachtlijst zo lang? Ik had Jens (ook van maart 2001) in april 2003 opgegeven en na de zomervakantie 2003 mocht ie al komen. Maar ik praat over een psz in een klein dorpje, jij waarschijnlijk niet.

Gelukkig dat ie de kinderopvang heeft, want ik merk het wel aan Jens dat ie nu al toe is aan 3 dagen psz (dat gaat in na deze zomervakantie), want hij begint thuis uit verveling een beetje te dranzen.

Het zal voor Nils nog wel wennen zijn dat ie straks alleen in een groep zit met kinderen van zijn eigen leeftijd (ik neem aan dat ie nu alle leeftijden op de kinderopvang in de groep heeft), maar daar leert ie des te meer van.

Groetjes Carola, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003

En ik zie er enorm tegenop dat de scholen straks weer beginnen.
Steef gaat dus al vanaf begin januari 2 dagdelen per week naar de peuterspeelzaal. Hij moest onwijs wennen, heeft heel lang gehuild.
Eindelijk, na een maand of twee was dat over en begon hij het echt leuk te vinden.
Dat heeft ongeveer 3 maanden geduurd. om precies te zijn TOT zijn operatie aan zijn neus en keelamandelen.
Vanaf die tijd wil hij niet meer naar school. Drama’s
Ik was dolblij dat het bijna vakantie was (twee weken).
Maar als ik het nu weleens over school heb (“ga je binnenkort weer gezellig naar school, naar die lieve juf Sandra en juf Baisha. En dan leuk spelen met de kindjes en kleien enzo” bla, bla, bla )) dan begint hij al hevig te protesteren.
“Ik wil niet naar school hoor mamma. Dat HOEFT niet hoor! Mamma, ik hoef niet naar school” (etc. etc.)

Dus…ben benieuwd!
Maar ik ben het zo zat om elke keer mijn kind daar huilend achter te laten en vervolgens te horen dat hij niet echt meegespeeld heeft maar steeds achter de juf aan bleef lopen…
ZUCHT!!!
Zo, dat ben ik ff kwijt. Sorry hoor
Wie weet valt het wel mee.

Groetjes, mamma van Stephan

Nou ondanks dat Evianne pas sinds 2 maanden naar het kinderdagverblijf gaat ( en het wel wat beter gaat ) is het inderdaad niet leuk als je kind het er niet meteen naar zijn heeft. Evianne huilt dan niet meer nu, maar speelt alleen omdat ze nog niet met de anderen wil spelen zelf. En als de leidster effe uit het zicht is ( een ander kindje naar bed brengen of zo ) dan huilt ze tot ze er weer is. Ik denk dat dat allemaal wel goed komt hoor, ze zal nog wel erg met zichzelf bezig zijn waardoor ze nog niet met de andere kinderen bezig is. Maar leuk is het voor jezelf niet echt. Evianne gaat er naartoe omdat ze heel erg aan ons gehecht is, we zijn ook met zijn drieen erg veel samen.( Daan werkt veel savonds )Nu is het dagverblijf dan ook net verhuisd afgelopen week. Dus een nieuwe plek weer. Het is wel meteen zoiets aan huis hier. Onze achtertuin is zon 150 meter lang en bovenaan daar ligt de basisschool, peuterspeelzaal, naschoolse opvang en dus nu ook het dagverblijf.
Nou bieb ik ben ook benieuwd hoe het jullie Stephan dan dadelijk weer vergaat. Hou je ons op de hoogte ?

Groetjesmama van Evianne 03-04-2003

Ja, wij wonen dus in een dorp (15.000 inwoners) met maar 1 peuterspeelzaal. Aangezien 't hier errug kinderrijk is, zijn de wachtlijsten inderdaad superlang.

Met Nils verwacht ik trouwens geen problemen. Dat wil zeggen, hij gaat al vanaf dat hij 8 maanden oud was naar het kdv. De keren dat hij tegenstribbelde om te gaan, kan ik op 1 hand tellen. Nils vindt 't geweldig om met andere kinderen te spelen. Hij zal ook altijd proberen hun aandacht te trekken als hij een kind ergens ziet. Vooral grotere meisjes hebben zijn voorkeur, en die vinden hem ook allemaal geweldig.
De meeste kindjes op de peuterspeelzaal kent hij trouwens al, die zitten ook op 't kdv.