Peuterspeelzaal update

Hoi

Gisteren hebben we een uitnodiging gekregen dat Nanik as. dinsdag kennis mag maken op de peuterspeelzaal. Officieel mag ze pas na de zomervakantie.

Ze weet dat ze naar schooltje mag en zeg dan ook dat ze graag met de kindjes wil spelen maar ze is zo’n bangerikje en verlegen dat ik me niet kan voorstellen dat het gaat lukken.

Ik vertelde haar gisteren dat we een kaartje van de juf had gekregen en dat we dus even mogen gaan kijken op school.

Toen zei ze: Nee hoor mama dat hoef niet. Nanik gaat niet met de kindjes spelen. hahahah dus dat zegt al genoeg. Ben benieuwd.

Ik vind het zo bijzonder dat mijn 2 dochters zo verschillend zijn. Dewi ging ook huilen de eerst keer op PSZ maar dat was omdat ik haar weer kwam halen en ze niet weg wilde hihi

Bianca

Gewijzigd door - mamma van Dewi en Nanik op 28 Jun 2009 09:53:42

Ik zou wel gaan met haar. Ze kan nu zeggen dat ze niet wil, maar ze zal er toch door heen moeten. Mijn collega heeft dit ook gehad met haar dochter maar die vind het nu helemaal geweldig.

Groetjes,

Michèle

Gewoon gaan en kijken hoe het loopt. Als het écht niet wil, kan je altijd nog stoppen en het een paar maanden later opnieuw proberen. Niet geschoten is altijd mis, toch? En ik zou proberen om er wel vertrouwen in te hebben als moeder; als jij je nu al niet kan voorstellen dat het gaat lukken, dan straal je dat ook uit en zal het zéker niets worden.

Heel veel succes!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Tja, Minke moet sinds kort heel hard huilen als papa of ik haar bij de creche “achterlaat”. Als ze kon praten zou ze zeker zeggen “neem me mee!” . Maar als wij weg zijn, speelt ze binnen 2 minuten weer vrolijk en is ze ons alweer vergeten. ( zegt de leidster) Misschien zal dit met jouw kindje hetzelde zijn, dat ze als je haar eenmaal gebracht hebt ze het toch heel leuk gaat vinden. En wat Michele zegt ze moet er toch "doorheen’ een keer. Succes hoor en misschien valt het mee joh en vindt ze het geweldig!
groetjes

Lilypie
[img]http://bd.lilypie.com/v6xSp2.png" border=0>

Ik ga het ook zeker proberen hoor.

En ik zie er ook helemaal niet tegenop. (je wordt ook makkelijker met de 2de) en ik ga ook absoluut niet zielig zitten doen bij haar ofzo dat ik het allemaal wel begrijp dat ze niet wil.

Ik zeg gewoon: Is juist leuk naar school.

Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe het zal gaan. En inderdaad lukt het echt niet dan gaat ze maar een tijdje niet.

Bianca

Is dat de leeftijd Linette. Morgan heeft dat nu ook. Brullen als een van ons haar afzet. Echt armen uitstrekken en echt het meest hartverscheurende gehuil en als ze haar een stuk speelgoed geven is ze stil. De muts.

Groetjes,

Michèle

Ja, inderdaad! Zo makkelijk zijn ze ons weer vergeten

Lilypie
Lilypie

lieke mag ook na de vakantie.
Ik ben ook beneiuwd ze wil zelf zooo graag haha
ze is mee geweest paar maanden terug om in te schrijven en kreeg ze bijna niet mee naar huis.
Sinds dien als ze de buurkindjes uit school hoort komen zegt ze “Mama lieke ook schooltje toe, kindjes spelen” Ze doet wel heel ruig maar ben benieuwd als ik weg ga. we zullen zien.

jullie ook succes

groetjes gytha

@Linette: Erik heeft dat sinds kort ook, huilen bij het afscheid nemen. Zal echt de leeftijd zijn denk ik. Vind het wel moeilijk, maar we houden het kort en krachtig en ook zijn leidsters zeggen dat hij altijd snel weer leuk aan het spelen is (dat moet je dan maar geloven hè, haha). Maar ik hoop wel dat het snel weer over is!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

hoi ,

onze oudste nu 3,5 jaar is ook toen hij 2 jaar en 4 maanden was begonnen met de psz. omdat hij bijna nog niet praatte. Dit was GEEN succes huilen, huilen en nog eens huilen. Als mama er maar bij bleef was het goed. Na zo’n 2 maanden proberen was het vakantietijd, dus een aantal weken RUST . Het was zo erg dat hij een avond van te voren al duidelijk maakte dat hij NIET naar school wilde. Ja ze voelen precies aan hoe jij je voelt. Na de vakantie in september was het weer
een drama, later wegbrengen eerder ophalen, niks leek te helpen. Ik was wanhopig.
Echt. Vond het niet leuk meer. Tot zo eind oktober ging het ineens een stukje beter. Hij kreeg vertrouwen in de juffen, huilde altijd nog wel als ik weg ging maar niet meer de hele tijd. (toch maar doorgezet, ik kreeg zelf vaak tranen in de ogen bij het weggaan)
Maar wel volgehouden. Het werd steeds beter op een gegeven moment huilde hij ook niet meer bij het weggaan. Maar toen ging zijn lievelingsjuf weg…
Weer paar weekjes huilen. Het is nog steeds zo dat hij bang is dat wij hem verlaten. maar als je hem goed toespreekt Mama komt jou altijd weer ophalen of
wij blijven altijd bij je, dan is het weer goed. Het is gewoon een ontzettend gevoelig kindje, waar je rustig mee moet omgaan.
Maar uiteindelijk is alles dus goedgekomen, nu zwaait hij zelfs en zegt
Tjuuuuu tot straks!

Veel succes

Gr. Chantal mama van 2 kids

Hoi chantal

Ik denk dat Nanik wel een beetje op jouw zoontje lijkt.
Ze vind snel iets eng en durft vaak alleen maar iets als wij bij haar staan.
Ze vindt de kinderboerderij en de speeltuin wel heel leuk maar gaat nog geen 2 meter bij mij vandaan.
Als een ander kindje ineens tegen haar praat vliegt ze gelijk naar ons toe en wil ze een handje.

Ik heb haar nu wel zover dat ze dan wat moet terug zeggen tegen zo’n kindje, HAllo ik ben Nanik en dan laten we haar een handje geven. Maar verder dan dat gaat het niet.

Ik zie het wel en we gaan het zeker een kans geven hoor. Het is zo leuk voor ze en mama vind het ook wel lekker hoor hihih

Jullie horen het wel

Bianca

Ik zou nog even laten weten hoe het gegaan was op school.

Het ging best goed. Ze ging wel huilen toen we naar binnen gingen en schreeuwen dat ze niet wilde maar toen we eenmaal binnen waren werd ze gelijk stil.

Ze zag PETSHOP beestjes staan (die heeft haar zus ook) en daar ging ze gelijk mee spelen. Toen is ze samen met papa en de andere kindjes in de kring gaan zitten (alleen wilde ze dat niet) en heeft ze melk gedronken en een kaakje gegeten.

Na een half uurtje zijn we weer weggegaan. Ze vond het erg leuk zei ze en ik was mega trots op haar. Goed gedaan toch???!!!

Toen we de volgende dag weer langs het schooltje kwamen zei ze wel gelijk dat ze niet naar binnen wilde hihihi. Dus zo leuk was het ook weer niet.

Groetjes
Bianca

Haha, de eerste kleine stap is gezet maar ze geeft duidelijk aan dat jullie niet moeten overdrijven…hihi.

Fijn dat ze het wel leuk vond dat half uurtje. En nu? Gaat ze binnenkort nog een keertje?

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

Na de zomervakantie gaat ze voor 3 dagdelen.
2x de middag en 1x de ochtend.

Leuk hoor!!!

Bianca

Dus dan begint het echte werk, leuk! Zo te horen gaat dat vast helemaal goedkomen.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker