Peuterspeelzaal en verkoudheid

Hallo allemaal,

Mijn zoontje, van bijna 3 jaar gaat sinds 2 jaar en 3 mnd. naar de peuterspeelzaal. Nu zijn we inmiddels sinds ongeveer een maand om de beurt verkouden. Ook natuurlijk onze baby van 7 maanden. Heel zielig. Heeft ienmand tips hoe je hier vanf kunt komen. Thuis houden is geen optie. Hij geniet er erg van.

Alvast bedankt,

Pascale

Ik vrees…dat je hier helemaal niks tegen kunt doen.

Overigens heb ik ooit gehoord dat je het eerste jaar dat een kindje naar de peuterspeelzaal of het kinderdagverblijf gaat voortdurend met het hele gezin verkouden bent en dat het daarna over is.

Dus nog even doorbijten tot je dat jaar door bent en dan zou het minder moeten worden.

Groetekes, Sje

pfff praat me er niet van… alexander werd geboren… mijn lieve buuf op zaal kreeg visite… twee van die snotneusjes: heee baby… hee baby… ik nog balen… ga weg ga naar je moeder maar kwaad was al geschied…

hij is nu 7 weken oud en nog niet zonder snotneus of gesnuffel geweest enne helaas … hij heeft het niet van zijn oudere zus of broer gekregen, dan had ik het nog kunnen hebben…

weet je overal lopen ze wat op…dat zie je maar weer en een beetje weerstand is ook niet verkeerd!

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Ook heel herkenbaar helaas.
Tessa gaat sinds november 2006 1 dagje per week naar het kinderdagverblijf en sindsdien is zij ook vaak verkouden en af en toe ziek.

Maar ze vindt het inderdaad zo leuk en als ik haar alleen maar thuis houd krijgt ze het wel als ze naar school gaat al die virussen.

Maar het is inderdaad erg vervelend want ik ben nu ook elke keer ziek. Toen ik nog geen kind had was ik nooit ziek en nu ook elke keer ziek of verkouden.
Ik ben nu nog steeds verkouden maar zal ook wel door wat minder weerstand komen door mijn zwangerschap.

Succes ermee in ieder geval!

Hoi Sje, Kimmetje en Getzen,

Bedankt voor jullie snelle reaktie. Dat had ik niet verwacht. Ik ben nl. nieuw in dit ‘gebeuren’ dus vandaar. De boodschap is duidelijk, nog even doorsnotteren!

Groetjes pascale.