Peuterspeelzaal dilemma

@Christa: hoe weet je of een kind eraan toe is?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

@ Christa, als ik jou zo hoor, ik heb weinig ervaring met psz (mijn eigen kan ik me niet meer herrineren ) dan doen ze op het kdv inderdaad wel dezelfde dingen. Zowel individuele ontwikkeling als in de groep activiteiten, dus inderdaad zit er in de praktijk niet veel verschil.

Groetjes,

Michèle

Hey

Jens ging ook “pas” met 2,5jr naar de psz. In principe mocht hij ook wel vanaf 2jr, maar de wachtlijst liet 't niet toe, helaas.
Desalnietteplus () is 2,5 echt niet te laat hoor, gaat prima.

Ik zou als ik jou was gewoon dat halve jaartje nog uitzitten en naar de psz laten gaan die jouw eerste keuze was. Ook omdat hij, zoals je zelf al zei, dan beter aansluiting vind met klasgenootjes op de basisschool die hij dan mogelijk al kent van de psz.

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker

Tja hoe weet je of een kind er aan toe is…
Als hij of zij zich thuis lijkt te gaan vervelen, contacten met andere kindjes steeds interessanter gaat vinden denk ik. Misschien zelfs wel vervelend wordt thuis omdat hij een nieuwe uitdaging nodig heeft?

De achterliggende redenen voor de keus voor een kdv of psz zijn dus anders maar het lijkt mij dat ze ongeveer dezelfde dingen doen. Hoewel op een kdv meer een dagritme wordt aangehouden, met eetmomenten en slaapjes, en op een psz gaat het met name om spelen en activiteiten.

Groetjes van Christa

Ik zou ook niet van de een naar de ander psz gaan
Lijkt mij iets te onrustig

Ik heb bjorn met 13 maanden op gegeven we zijn toen wezen kijken bij een psz
hier in de buurt
Waar ook de kleuter en lagere school aan vast zitten
Hij mag vanaf 2 jaar Maar ik denk dat ik hem met 2,5 laat gaan
Vind ik vroeg genoeg

Groetjes
Linda

Mama van Bjorn 15-08-08

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers

rico vind andere kindjes al heel interesant, ik denk als rico nu al op een psz terecht kon dat hij het geweldig zou vinden,
ik wil ook graag dat hij met 2 jaar al daar naartoe gaat. Ook om die rede die ik net noemde, en ik zeker weet dat dat goed voor m is om dan al te gaan. Het is denk ik per kind verschillend ja…
Ik wil ook graag weer mijn studie afmaken (nog steeds niet gelukt…) dus dat is dan ook een mooie tijd om dat te doen. kan ik thuis studeren en ook nog eens naar school als rico op de psz is.

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

mmm lijkt me toch eigenlijk best leuk die psz. Alleen heb ik even rond zitten kijken … maar op ons gebied (bidden/danken voor eten etc) zit er weinig of niks. Dus dan wordt het moeilijk om keuze te maken…

Wij hebben hier een peuterspeelzaal, en die hoort gelijk bij een bassisschool, en dan kunnen ze zo doorstromen, en het leerpakket sluit op elkaar aan ed.

Maar je zei toch dat je in een vrij gelovig dorp woont? Dan moeten ze toch ook een basisschool, met peuterspeelzaal hebben?
Of hebben ze daar dan weer niet aan gedacht…
Liefs, Anne

@ mini-boy, heb je dan geen christelijke psz??? ik bedoel je hebt toch ook onderscheid in scholen zoals openbaar, christelijk, protestants, katholiek en zelfs islamitisch.

Groetjes,

Michèle

Anne: ja klopt maar denk dat de ‘strenge’ christelijke (om het maar even zo te noemen) hun kindje niet naar een psz/creche doen. Daarom is er misschien geen vraag naar op dit gebied?! Ook is het zo dat er hier in het dorp heel veel verschillende scholen staan… zowel openbaar als christelijk.

@mini boy: ik heb bij een grote kinderopvangorganisatie gewerkt met meer dan 40 peuterspeelzalen in het “bestand”.
Er was 1 antroposoisch kinderdagverblijf bij die meer met de aarde bezig was maar verder was er niet 1 peuterspeelzaal die daaraan deed.
Dus…zelfs in een grote stad als de onze is er eigenlijk niks wat doet aan bidden/danken…
Denk dat het voor jullie erg moeilijk gaat worden als jullie "perse’ iets zoeken in die richting!
Succes! (met zoeken).

Gr, Danielle

Lilypie Tweede Ticker

Kinderstad, Daniëlle?

Groetekes, Sje

JAAHHH…Sje!

Gr, Danielle

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Is Juffrouw Irma dan ook een toverwoord? Voor ons namelijk wel! Tofste psz-juf allertijden!

Groetekes, Sje

Waar zaten jouw kindjes dan Sje?

Gr, Danielle

[img]http://b2.lilypie.com/7kXip1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” />

Ik mail je

Groetekes, Sje

Ik snap heel goed het dillema van bidden/danken, maar als je thuis wat drinken geef met een koekje doe je dit dan ook??
want ze eten natuurlijk niet echt als het alleen daarom gaat denk ik dat je er een keer heen moet om te kijken wat je der van vind hoe hun te werk gaan daar
liefs marlou

mammalou