Ik heb dus een “maniertje” gevonden om m’n zoontje van 2,5 jaar te laten eten.
Ik was het echt beu dat m’n zoontje maar niét wilde eten. Iedereen zei dat het wel goed zou komen en dat als ie echt honger zou krijgen, hij vanzelf gaat eten. Niet dus. Elke avond ruzie aan tafel of anders wel de ergenis die je weg moet slikken als ie weer eens niet at. Bij het Consultatie-bureau maken ze zich ook al niet druk al ging de lijn al bijna naar het ondergewicht. Niet grappig, en zeker niet omdat het m’n eerste kind is. Nu heb ik hiervoor iets bedacht wat niet echt gebruikelijk is en door velen als “niet echt slim” wordt gezien. Jammer dan!! Hij eet tenminste weer, krijgt een vol buikje en is tenminste weer de hele dag vrolijk! Dit omdat het honger gevoel natuurlijk weg is en hij weer volop energie heeft om leuk te spelen, springen, ravotten.
Het geheim: Belonen met een cadeautje als ie z’n bordje leeg heeft. Hij is er helemaal razend dol op. Al pak ik maar een autootje van 0.50 cent voor hem in of een mini-MilkyWay. Het cadeautje is wat het hem doet. Lekker bij de Wibra geweest en voor 4 euro 10 cadeautjes kunnen kopen. Dit afwisselend met een snoepje in cadeau-papier en hij is helemaal happy en trots dat ie z’n bordje leeg eet.
Zoals ik al zei: Niet echt de manier, maar ik ben blij dat ie weer eet en levenslustig is. En wat maakt die paar euro dan nog uit. Over een tijdje bouw ik het af en dan is z’n maagje tenminste wat “gegroeid” zodat ie wel moet eten omdat ie dan meer moet hebben om z’n maag te vullen.
Het is echt de moeite waard, geloof me!! Ik ben er echt super blij mee dat ie tenminste weer wat eet en weer een vrolijk, lief manneke is.
Groetjes Tammie