Peuterpubervraagje :)

Ja hoor, al 2 weken is mijn dochter 2 jaar, en ik kan er gewoon niet meer omheen!
De aanvallen die vast toebehoren aan de peuterpubertijd. Ik heb eigenlijk nog geen klagen hoor, want het is niet standaard meerdere keren op een dag! Maar… De aanvallen die ze dan heeft, gaan door merg en been… Pfff! Ik krijg haar er dan ook zo moeilijk uit!
Dus wat doen jullie met zo’n aanval? Ik heb het vanmiddag even aangekeken, maar met kleine tussenpozen duurde het zo 3 kwartier (!!)
Het verbaasd me dat ze nu niet schor is, want het doet je gewoon zeer aan de oren zeg!
Maar wat is wijsheid he? Laten begaan? Afleiden? Negeren?
Ik heb haar vanmiddag meerdere malen geprobeerd wat op schoot te krijgen, en rustig te worden, maar ook dit duld mevrouw niet.
Is er ook nog een gouden tip om zo iets te voorkomen? haha het zal wel niet. dan was dan al te makkelijk geweest!

Groetjes

absoluut negeren hoe moeilijk dat ook is en zonodig op de gang zetten.
hoe meer aandacht je eraan geeft hoe langer zij door gaat.
dus niet meer op schoot nemen bij een woede aanval (heb het ook zo vaak geprobeerd maar dat werkt echt avenrechts)

before you judge me, try hard to love me

Probeer het uit. Het ene kindje laat zich prima afleiden, terwijl negeren voor het andere kindje het beste werkt. Het is hier wisselend wat werkt.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

dat is per kind verschillend,
en aangezien ze er net mee begonnen is is het uitproberen,.
probeer haar eerst te knuffelen, helpt dat niet, leg haar dan op een veilige plek en laat het begaan.
bij rico helpt het om af te leiden en soms om hem gewoon te laten begaan maar dan wel op zijn kamer. dan kom ik na 5 minuten kijken (als ik iets geks hoor eerder natuurlijk) en probeer hem dan af te leiden. Rico heeft het eigenlijk niet zo op die manier dat hij an helemaal gek wordt 3 kwartier lang. wel 1 keer voorgekomen maar hij peuterpubert op een manier van; constant overal aanzitten wat niet mag en veel jengelen en zeuren en schreeuwen. en dat is ook echt irritant, ik geloof dat ik liever heb dat hij 1 ker per dag een half uur gilt en krijst dan dagen dat hij alleen maar aan 1 stuk door aan het zeuren en aan het snauwen is

Ik probeer inderdaad ook wel verschillende dingen! Maar zoals nu wil ze echt niet naar bed! Maar ze is er toch hoor… gister heeft ze het een dik half uur vol gehouden, nu is ze gelukkig aardig rustiger dan gister
Vind het wel lastig om te zien dat ze zo met zichzelf in de knoop zit!

Zullen ze toch doorheen moeten.
Ik laat Job meestal gaan en als het te erg wordt grijp ik.
Maar dat is idd gewoon per kind verschillend.
Na een tijdje ga je aanvoelen/zien wanneer er zo’nbui komt en kun je ze vaak op tijd afleiden van het hetgeen de bui veroorzaakt

ik snap dat je dat lastig vind…maar helaas begint het nu pas en wordt het waarschijnlijk ook erger.
of het is zo dat je het op den duur zo zat bent en dat het gewoon erger lijkt dan het is. ik ben echt heeeeel blij als hij de piek voorbij is (die piek begint nu ongeveer te komen vrees ik) en rond 3 jaar zou het toch minder moeten worden(hoop ik)

Bij Luka helpt negeren het best, daar kan hij niet tegen! Hij begint altijd heel theatraal te huilen, stort zich ter aarde en blijft dan liggen gillen.
Ik pak dan altijd een boek of een tijdschrift en laat hem lekker gaan. Vaak na 10 minuten komt hij al snikkend kijken wat ik aan het doen ben.
Ik zorg dan dat ik een autootje os ander speelgoed naast me heb wat ik dan meteen geef, dan is het bij hem zo over.
Dit gebeurt ook hooguit 3x per dag, met name als hij moe word heeft hij hier last van.

Lilypie Second Birthday tickers
Lilypie Pregnancy tickers

Stort zich ter aarde… haha klinkt herkenbaar! Vandaag zonder aanvallen doorgekomen; Heerlijk!