Peuterpubertijd?

Thoby is al een week echt NIET te genieten.
Alles is NEE en hij lijkt alleen nog maar te kunnen praten met zo’n zeur stemmetje.

Gooit de hele dag alles op de grond om er vervolgens gillend naast te gaan liggen.
Ik negeer hem zoveel mogelijk en hij mag ook regelmatig even bijkomen op de gang.

Verder slaapt hij wel goed maar eet wel heel slecht. Vraagt de hele dag om koekjes (die hij maar 1 per dag krijgt) en raakt zijn avond eten niet aan!

Zelfs in zijn slaap roept hij nog steeds boos NEE NEE NEE!!

Ik wordt er zo langzamerhand een beetje moedeloos van.

Mijn moeder…waar hij gek op is en bijna elke dag ziet is een week geleden op vakantie gegaan en precies de dag daarna is dit alles begonnen.
Zou hij haar zo missen? We hebben hem uitgelegd dat oma met het vliegtuig gaat en over een paar nachtjes (4 weken!!) weer terug komt.
Hij huilt niet om haar maar heeft nu al wel 2 keer uit het niets aan me gevraagd: oma in het vliegtuig?

Groetjes,

Kan heel goed. Maar lijkt me ook dat de PPT bij jullie is begonnen. Welkom bij de club en sterkte!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Lijkt inderdaad op Peuterpubertijd.

Waarom laat je hem bijkomen op de gang? Als hij vraagt naar koekjes kun je hem ook een alternatief bieden … fruit. Vaak eten ze dat wel heel graag. Uitzondering daar gelaten.

Probeer er ontspannen onder te blijven en flexibel want jouw moedeloosheid voelt hij ook en daar REAGEERT HIJ OP!!

Ik probeer dit lastige, vermoeiende gedrag vaak om te buigen naar positief gedrag, maak lol, doe ineens iets geks en dan is die bui ook ineens weg. Ze zijn nog zo makkelijk af te lijden … EN … gelukkig slaapt hij nog tussen de middag, be positive!

lijkt me heel erg op de peuterpubbertijd
heel herkenbaar
en natuurlijk zal er ook wel een beetje missen van oma bij zitten

trotse mama van twee pracht boys van 5 en 3 jaar en zwanger van ons derde wonder

leuk he die PPP. Hier ook zo eentje hoor! Volgens mij is die van mij een klein maandje jonger dan Thoby, dus vergelijkbaar. Het enige wat ik niet zo prettig meer vind is dat hij zo slecht eet. Eerst alleen met avondeten, maar nu is het sochtends en smiddags regelmatig ook drama. Ik ben niet van het aanbieden van alternatieven, dan eet hij maar niet, maar vind het wel lastig. hij eet hier regelmatig om 16.30 uur de rest van zijn brood van de middag nog op. Om 17.30 staat het avondeten dan weer op tafel waar hij sowieso niet makkelijk aan begint (tenzij het pannenkoeken of past is). Groente zijn uit den boze… Wat doen we hier toch aan he???

Lfs

quote:

hij eet hier regelmatig om 16.30 uur de rest van zijn brood van de middag nog op. Om 17.30 staat het avondeten dan weer op tafel waar hij sowieso niet makkelijk aan begint (tenzij het pannenkoeken of past is). Groente zijn uit den boze… Wat doen we hier toch aan he???

Misschien een idee om zijn brood niet meer te geven om 1630? Ik denk dat namelijk geen enkel kind daarna nog behoefte heeft aan warm eten binnen een uur!! Als Bo geen brood wil? prima, dan niet, maar weg is weg, en niet om 1630 nog een keer proberen. HIj mag best om 1600/1630 wat tussen door hebben, een koekje, soepstengel, luchtige cracker, maar geen brood! er moet een uur/anderhalf uur tussen zijn laatste tussendoortje/drinken en het avond eten zitten, anders heb je grote kans dat ze het niet meer willen!

liefs woezel

Welcome to the club…poehee ben ik ff blij! …not!

Ja het is wat met die pubers! haha!

Dat slechte eten baal ik ook echt van maar dat kan ik redelijk naast me neer leggen geloof ik.
Dan maar niet inderdaad…Ik ben ook echt niet van het aanbieden van alternatieven en zeker niet als hij het niet eens wil proeven. (anders zou je nog kunnen denken dat hij het niet lekker vind)

Wat ik er alleen zo rot aan vind is dat hij dan vervolgens om een koekje vraagt…als ik geen antwoord geef blijft hij het herhalen…dus echt…koekjekoekjekoekjekoekjekoekjekoekjekoekjeenz.

Als ik dan zeg dat hij geen koekje mag hebben maar wel zijn avond eten gaat hij met alles smijten en draait helemaal door. Als hij dan weer bij gekomen is begint het weer opnieuw…koekjekoekjekoekjekoe…want…hij heeft natuurlijk honger!

Op de gang zetten of negeren??

Groetjes

HIer is het zo, als we eten, en hij gaat spelen, gooien, etc met het eten, dan is het 1 waarschuwing, gaat hij door, dan gaat het weg. Klaar, pech, en als hij dan zeurt om een koekje, dan is het nee, dan had je maar moeten eten!!! Gaat hij door, dan probeer ik hem af te leiden met speelgoed etc, en zijn vragen over een koekje etc te negeren. Ik denk dat de gang niet helpt hiermee.

liefs woezel

Welkom bij de peuterpuber club,
haha ik kan je melden dat als ze net 3 jaar zijn geworden het nog veel erger is

Mijn ventje is dus net 3 en echt die kan heel erg de bloed onder je nagels vandaan halen,maar kan gelukkig ook super lief zijn.

Met naar de stad gaan moet hij goed kort gehouden worden want anders is er geen land met hem te bezeilen.

Bij hem begon de peuterpubertijd pas nadat hij net 2 jaar was(gelukkig).

Bianca mv Nicky en Mika Dani 16-08-2007

Hier helpt de gang wel, maar ik begrijp dat de meningen daarover verdeeld zijn…

Mijn jongste dochter zit er ook nog altijd middenin in die peuterpubertijd
Ik voel me soms verschrikkelijk voor jaap aap staan trouwens, als dat in de supermarkt gebeurd of als ik op het schoolplein sta om mijn oudste dochter op te halen… ben ik geneigd om het te negeren maar dan krijg ik helemaal een show ten top !

ilovemyboy : Het gaat over deze fase, heb je daar wat aan ??? haha succes !

Zo herkenbaar, hier is het al weken heel de dag jengelen, gillen, krijsen, bonken met hoofd tegen de muur en vooral met spullen smijten. En als neusje van de zalm mama meppen. T menneke is 1, das toch niet te geloven.
K denk dat de PTT ook misschien deels te maken kan hebben met het doorkomen van die vervelende kiesjes. Zitten ze ook niet lekker van in hun velletje. Steeds koort etc…En nu gaan de kindjes begrijpend dat ze bepaalde dingen niet kunnen die ze wel willen. Daar worden ze ook boos van.
Heb het afgelopen weekend twee dagen thuis gezeten met een saggerijnig kind. K was het zoooooooooo zat dat ik spontaan in janken ben uitgebarsten tijdens het eten, Manlief heeft het roer van t schip maar even overgenomen. Je zou maar alleenstaand zijn…pfffff