Hallo,
Justin krijgt meestal zo’n bui als hij iets perse niet wil en het toch moet doen. Of als hij zijn zin niet krijgt.
Maar soms ook weer helemaal niet.
BV. het weekend was hij lief aan het spelen maar de hele huiskamer lag vol met speelgoed, hij vroeg toen om iets anders en ik vertelde hem dat hij dan eerst de rest van het speelgoed op moest ruimen en na een half uur had hij dat nog niet gedaan. Heb het hem in die tijd 3/4 x gevraagd en toen bij de laatste x gezegd dat als hij het nu niet zou opruimen, ik alle speelgoed in een tas zou doen en dat hij het voorlopig niet meer zou krijgen. Nog even gewacht, maar hij bleef op de bank zitten.
toen ging ik het speelgoed opruimen zoals ik verteld had en toe n draaide hij dus door…
Wat moet je dan… heb hem toch voldoende tijd gegeven…
Later ook nog gevraagd waarom… en ook gezegd dat hij best boos mag zijn en dat ik hem ook snap maar dat hij toch ookwel moet luisteren als wij iets vragen en dat hij niet altijd zijn zin kan krijgen.
Groetjes
Hoi,
Tja dat zijn nogal behoorlijk reacties/ driftbuien. kinderpycholoog wel grote stap hoor. Ik zou ook twijfelen.
Is hij mischien erges gefrustreerd over. ik bedoel doet hij het bij dingen die hij nog niet zo goed kan.
Ik geef maar een voorbeeld hoor; Hij heeft precies in zijn hoofd hoe een puzzel er uitziet als hij klaar is maar krijgt niet alle stukjes bij elkaar gevonden en ze in de juiste volgorde gelegt.
Je ziet namelijk vaak bij kindjes en ook mijn dochter (2,8jr.) dat als het niet gaat zoals zij wil of hoort te gaan zoals zij dat vindt dat ze dan het speelgoed weggooien of er mee gaan slaan.
En omdat hij nu natuurlijk praat dat hij dat dan ook zo uit. Misschien moet je hem dan meer begeleiden bij het spelen opdat moment. Laat hem na een kleine afkoel periode ook het gegooide oprapen en het met jou opnieuw maken.
En maak hem duidelijk dat dit niet de bedoeling is door hem te straffen voor uit de hand gelopen actie van hem. maar praat het wel met hem uit. Ga met hem zitten en vraag hem hoe het nou kwam dat ie boos werd/ is. Ze kunnen volgens mij al best wel goed op die leeftijd gevoelens beschrijven geef hem desnoods een idee van wat jij denkt dat er gebeurd is.
Tja weet natuurlijk niet of er zo iets aan de hand is maar ik geef een suggestie.
Heel veel succes,
groetjes
lon106
[/quote]