&(&)^$#% peuterpuberteit

AAAAAA ik wordt echt helemaal gek van ons mannetje de laatste tijd.
Meneer is heftig aan het puberen zeg.
Zegt bij alles wat je zegt het tegenovergestelde, is constant verdrietig ( ja mn neus, vraag ik zo nog wel) en zegt de hele dag ‘‘ik weet het niet’’.
Maar als je zegt dat ie daar op de gang dan maar even over na moet denken weet ie het ineens wel.

Maar nu dat ‘‘ik ben verdrietig’’.
Wat doe ik daarmee?
Zodra hij iets moet, of iets net wat minder vriendelijk gaat dan normaal, wat de laatste nogal voorkomt want hij luistert voor geen meter, komt ie gelijk aan met een pruillip al dan niet huilend ‘‘ik ben verdrietig’’.
Volgens mij is helemaal niet verdrietig dus zo reageer ik dan ook maar over het algemeen want hij gebruikt het te pas en te onpas.
Maar als ie nou wel verdrietig is? Of moet ik er anders op reageren?
Ik praat er later ook wel over met hm hoor dus het is niet dat ik het totaal negeer maar ik weet ook niet wat ik er wel mee moet.

Jack zegt precies hetzelfde de laatste tijd.
Als iets niet gaat zoals hij bedacht had of hij een teleurstelling ( voor hem dan) te verwerken krijgt is het gelijk: ik ben zooo verdrietig.

Ik dacht eerst ook heel even; ach wat zielig!!!
Maar hij gebruikt het ook bij elke klipklap. Inwendig moet ik een heel klein beetje lachen eigenlijk, tis gewoon testen.
Ik negeer het soms of soms zeg ik: ja mama wordt er ook verdrietig van. Haha. Dan zegt hij verontwaardigd; nee jij bent niet verdrietig IK ben verdrietig!!!
En vraag je waarom hij verdriet heeft? Negen van de 10 keer is het dan “omdat hij niet mee mag doen”…bijvoorbeeld met de badkamer schoonmaken. Tja…lastig hoor. Hij mag met veel dingen helpen maar sommige dingen zijn nou eenmaal voor mama’s.

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

O heel herkenbaar idd.
Dat zeg ik ook wel eens, dat ik er ook verdrietig van wordt dat hij nergens naar luistert