Rick is nu 18 maanden en volgens het consultatieburo in de peuterpuberteit.
Nu heb ik een ventje met een brok zelfvertouwen waar je eng van wordt. Meneer klom daar doodleuk van de tafel af bij het consultatie buro.
Rick zijn “Puberteit” uit zich vooral in erg dreinen en bijten en alles zelf doen. Nu ging dat afgelopen vrijdag goed mis, meneer was even wezen buurten bij de buurtjes en wilde zelf het opstapje af stappen en trok mijn hand los en kukelde dus zo naar bijten. Met als gevolgen een snee in zijn kin een fikse bult en op zijn tong gebeten.
Nu heb ik dus gezellig (ahum )een uur bij de huisartsenpost gezeten. De Snee op zijn kin moest geplakt worden omdat het nogal openstond nu was het mijn eigen arts, maar ja dat is ook geen helder licht.Ik heb geloof ik wel 2 keer moeten zeggen dat er een korstje aan de lijm zat.
Hebben julie een tip over hoe om te gaan met het dreinen en bijten.
Peuterpuberteit
Hoi hoi,
Helaas kan je niet heel veel doen aan dit soort gedrag…ja kan hem proberen duidelijk te maken dat dit soort gedrag niet gepast is,maar hij is eigelijk nog iets te jong om het te snappen…
Destiny heeft ook zo’n periode gehad,maar na een paar maandjes ging het gewoon vanzelf over.
ze willen gewoon uit testen tot hoever ze kunnen gaan en wat ze allemaal al zelf kunnen!!
Suc6 ermee!!
Heb hier ook een ventje dat aan het peuterpuberen is
Eten is een ramp en ja ondernemen doet hij ook
Ik merk zelf dat het steeds herhallen is van dat mag niet en waarom het niet mag
Soms word ik er wel eens moe van hoor haha Robin niet
En ze blijven het proberen
Het gaat vanzelf een keer over denk ik maar
Zorg wel dat alles in je huis veilig is
Succes
Groetjes van Heleen mama van Robin en het broertje of zusje van Robin
Hier ook een puber in huis
Als Gioia iets niet mag (in de prullenbak graven ofzo, of hondje slaan, ja: ik ben echt een ontaarde moeder,ze mag niks )
dan gooit ze zichzelf achterover op de grond, en gaat ze met haar armen en benen om zich heen slaan en schoppen, en krijsen, tot ze helemaal over de rooie is.
bv ook als ze buitenspeeld, en ze moet naar binnen. of als het etenstijd is.
geen land mee te bezeilen.
ik dacht echt dat dat gedrag bij kleuters hoorde, 3/4 jaar ofzo, maar zo niet hier bij madam
ik laat haar uitrazen, en negeer haar. en als ze dan “klaar is” zeg ik nog een keer wat ze niet mocht, en waarom niet, maar of het doordringt?? ik betwijfel het.
benieuwd hoe lang ze dit vol gaat houden!
Mo
Ik heb Evianne voor het eerst vorige week op de gang gezet. Pffffffffff niet leuk, maar het werkte wel. Ze heeft uitgevonden dat ze kan schoppen en dat probeert ze dan graag effe uit op de hondjes. Het steld nog niet zoveel voor eigenlijk, maar ik wil dit gedrag meteen de kop indrukken natuurlijk en aangezien dit juffie het zelf wel komisch vond dat ik er boos om werd, zat er niks anders meer op dan de gang. Na 3 min huilen er weer naar toe gegaan en dr nogmaals uitgelegd waarom. Ze keek ons aan zo van tja daar zit misschien wel wat in. Toen was het over. Ze heeft het tot nu toe niet meer gedaan nog.
Groetjes Astrid,mamma van Evianne 03-04-2003
vrees dat Gioia dat nog niet snapt.
ben wel druk bezig: ze mag niet bij Hondje als ie in zijn mand is.
en als ie rondloopt, aaien, en niet meppen of ogen uitsteken. nu zegt ze al wel: aai, aai, en mept hem dan vervolgens
maar, de aanhouder wint.
en Hondje heeft zoiets van: ach, van zo’n mensen puppie kun je vanalles verwachten, maak ik me niet te druk om.
Mo
Rick had vanmorgen lopen gooien met zijn bord(plastic).
En rent daarna dan ahrd weg, alleen was hij even vergeten dat zijn bord daar lag en ging dus giga onderuit. hij schrok zich de rambam.
In het begin ruimde ik alles achter hem op, maar als ik het net weer opgeruimd had, lag het al weer overal verspreid.
Dus daar ben ik mee opgehouden.
Verder probeerd hij nu op alles te klimmen, met als gevolg, dat ik hem echt niet meer alleen kan alten.
Tja zijn gedrag negeren en als hij iets doet wat gevaarlijk is, op de gang zetten tot dat hij stil is.
Hierna niet meer over het voorgaande incident hebben (brengt ze alleen maar weer op ideën).
Dat werkt bij ons wonderen.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04).
Hoi,
Ik ben me vanochtend kapot gschrokken. Mijnzoonte staakte alles midden in de stad. Wildeniet meer in de wagen maar ook niet lopen, ook niet op de arm en ook niet in het fietszitje… resultaat: eenkind van 18 maande languit krijsen en huilend op de grond op straat… Snel naar huis gegaan en ij thuiskomst wilde hij niet meer ui de garage komen. Bonkte mt zij hoofd tegen de muur en was erg BOOS! Alles heeft ca. een half uur - 3kwartie gduurd. daarna ging het wel weer… Ik maak me er echter nog steeds zorgen om… is dit normaal? Ik hoop dat iemand me kan geruststellen…
Heel normaal, heb met Rick ook zo’n punt gehad. Je kent die reclame wel vanm Vicks first Alert, nou zo deed Rick ook, alleen was hij diegene die Stampend gillend op de grond lag.
Ik voelde met opgelaten, iedereen kijkt naar je. Heeft ook een half uur geduurd, en waarom om een pak koekjes dat hij niet mocht.
groetjes Bianca mama van Rick en Chris