Peuterpuberteit update..wakker worden met drift

het is dus echt begonnen nu. eigenlijk STIPT op zijn verjaardag. echt toevallig!
nu wil hij dus alles op zijn rico’s en anders gebeurd het niet
hij gaat huilen om NIKS krijgt rare angsten en alles volgt zich in no time op.
ik heb er nog geen moeite mee moet ik zeggen, ik vind het vooral heel sneu voor hem. het enigste wat ik wel minder vind is dit:
hij ging eerst al een tijdje om te oefenen met pamper aan op zijn koninklijk potje van fisher price zitten. nu haalt hij dat ding uit elkaar en ziet het als speelgoed.
shoot! eigenlijk heb ik zoiets van: gewoon een toiletverkleiner… hou het simpel dan gaan zij het ook niet als speelgoed zien…in rico’s geval dan.
hij gaat trouwens slaan als IK weg ga.
hij slaat dan degene waar hij bij achter blijft (papa, oma, vriendin noem maar op) of hij gaat aan mijn been hangen zodat ik echt niet weg kan komen.
vind het zo moeilijk en ga dan met tranen in mijn ogen de deur uit.

Gewijzigd door - MamavanRico op 01 Oct 2010 09:10:06

Ben ik blij zo te horen dat ik een recht toe recht aan potje heb

Maar over dat weggaan. Het is niet zo gek hij is nog nooit echt achter gelaten door je ergens en daar moeten jullie beide aan wennen. Wel doorzetten hoor meid, hoe moeilijk ook maar hij moet ergens alleen kunnen zijn anders wordt het knap lastig als hij naar school gaat of naar een feestje zonder jou.

Groetjes,

Michèle

welkom, welkom, welkom meid.
makkelijk is idd anders. Lindsey gaat nu telkens heel hard huilen wanneer ik de deur uit ga. door hier zo min mogelijk aandacht aan te geven, zowel door mij als ook door de degene die bij haar achterblijft, gaat het nu steeds beter moet ik zeggen. ik krijg nu zelfs al af en toe te horen ‘doeiiii mama, kus???’.
het duurt dus even waarbij consequent het algemene woord is maar dan komt het echt goed.

liefs,
Rinske

Join de CLUB!! :D:D

Welkom! Rico doet het dus stipt volgens het boekje, wat een topper

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

@Michele: ja maar ik ben wel vaker weggeweest dat rico bij papa achter bleef, en dat mag nu ook niet meer
het is niks

enne bedankt voor het welkom heten iedereen!

@Mriek; wat een gave foto van Erik zeg! echt een stoere peuter zo!

het eten is ook dramatisch maar dat wisten jullie al… slapen gaat (weer) beter maar het is nogal wisselvallig.
oh damn… ik bedenk me net dat ik vorige week een topic heb gestart over de box en dat ik er helemaal niet meer op gereageerd heb hahahha schaam!

@ Inge ja dat weet ik maar nu is het pp tijd en dat maakt alles moeilijker en dramatischer ook bij pappa blijven

Groetjes,

Michèle

Thanks Inge, ik vind het ook een stoere boef!

Groetjes,
M

@Michele: dat is zeker waar…
het gekke is wel dat buiten zijn kuren om hij ontzettend aanhankelijk is. bij ons beide. hij kruipt over ons heen wil veel knuffelen etc. dat is dan weer het positieve van zijn peuter zijn

@Mriek: Zeker! echt een mannetje om trots op te zijn.
ik bedenk me net ineens; begon het bij erik ook niet ineens op de 2e verjaardag?

We zitten hier nog in de dreumespubertijd… (bestaat dat? hier wel in elk geval…hihi), maar lijkt me wel lastig hoor, vooral dat huilen als je weggaat!
Heb er nog niet zo’n ervaring mee, dus lees de verhalen even mee zodat ik vast voorbereid ben… maar wens je wel sterkte met die kleine boef!

Groetjes Carolien.

Lilypie Premature Baby tickers

Ik vraag me ook af of er een dreumespuberteit bestaat hihihhhhi
Hij is nu 18 maanden en is af en toe een draakje.
Wat doet Jasper dan ?

@Inge, bij Erik begon het ongeveer 2 weken na z’n 2e verjaardag. Daarvóór ook al wel, maar de ECHTE ppt begon dus toen. En nu is het in vlagen; een paar dagen vrij makkelijk en lief, om vervolgens weer dagen alleen maar ‘nee’ te roepen en niets te willen wat wij willen.

Groetjes,
M

Welkom inge

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Mriek: ooh haha op die manier
ja voor rico 2 werd heb ik eigenlijk een hele gemakkelijke gehad, buiten zijn druk zijn om dan
nu vandaag is ie weer helemaal lief (tot nu toe, klop klop klop)
|
@Michelle: is dylano ook bezig? hij wordt ook al bijna 2!! yeah!

Nou, zal ik je ook nog even welkom heten dan!? Welkom!

Bij Nora begon het een week of wat voor haar verjaardag, maar nu hetzelfde als wat Mriek zegt. Er zijn dagen dat ik haar wel achter het behang kan plakken zo vervelend en moeilijk doet ze. Ik erger me vooral aan het op de grond gooien als ze mee moet lopen in een winkel ofzo en het gillen. Dat is sinds een dag of wat ook weer terug :S. We komen er wel uit, maar het vergt gewoon veel van je. Dan is het weer een dag (of wat) redelijk rustig en is ze een engeltje, knuffelt ze lekker, zegt ze lieve dingen en luistert ze.

Het hoort er allemaal bij…! Geniet van de knuffels en succes met de streken!

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers

ook hier begon het een ongeveer een weekje voor d’r tweede verjaardag en ook hier is het nu af en aan. momenteel zitten we weer in een leuke, gezeligge periode. we genieten er maar volop van want voor we t weten is t weer voorbij.

vind t eerlijk gezegd nog wel steeds op een soort sprongen lijken. elke keer wanneer ze weer een paar dagen zo geweest is kan ze weer een zooi nieuwe woorden zeggen, liedjes zingen, kleuren herkennen/zeggen enz. dus daar probeer ik maar gewoon aan te denken. voor de rest is het maar even doorbijten.

liefs,
Rinske

Inge het valt bij Dylano nog wel mee alleen alles maar dan ook alles is nee zucht

Ik vraag ook niets deel alleen dingen mee

Maar soms loopt hij maar te dralen en dan zeg ik zullen we puzzelen? Antw Nee
Met de keuken spelen? Antw Nee Grrrrrrrr
Van de week had hij 1 hap hutspot op, hij slikt hem door en zegt Nee. Heb er ook geen hap meer ingekregen

Praten doet hij amper wel in zijn taal natuurlijk maar dat woordje nee kan hij verdomd goed.
Verder hier als meneer zijn zin niet krijgt is het huilen. jammer dan.

Liefs Michelle

@Michelle: haha slim
maarre weet je hoe ik het doe? ik stel dingen voor zovan: gaan we een boek lezen of kleuren?
dan knikt hij ja. dan zeg ik: ja wat dan? boekje kijken of kleuren? dan zegt hij: BOEK of hij gaat met zijn vingers in de lucht “tekenen” dan weet ik wat hij wil zeggen.
Enne misschien test ie je uit

Als ik het zo aan Dylano vraag zegt hij ook nee, is momenteel gewoon eigenwijs.
Dus ik zeg nu gewoon we gaan met de auto spelen en dan is het meestal wel goed.

Liefs Michelle

vanochtend werd rico wakker, helemaal overstuur, ik mocht m nog wel vasthouden maar papa werd echt verrot geslagen, hij was helemaal in paniek, huilen tranen met tuiten. echt zoo zielig! hij werd dus echt wakker met een driftbui.
ik vond het echt erg… dan gaf ik hem zijn melk aan en na 1 slok was het weer brullen en gooien met vanalles. zo overstuur heb ik hem nog nooit meegemaakt als hij wakkerd werd.
beginnen de nachtmerries nu al zo heftig?