Peuterpuberteit bestaat echt!

Ik moest er altijd heel erg om lachen peuterpuberteit, dat bestaat toch niet. Maar ik ben erachter gekomen hoor.

De laatste paar maanden kan ik Nicky in de voortuin zetten met een bordje tekoop erop!
Ze is niet te genieten, loopt alleen maar te mopperen, janken, zeuren, gillen en heel erg aandacht vragen als ik met iemand aan 't praten ben of bij iemand op de koffie ben.

Ze kan Bob echt niet met rust laten, zit Bob in de box, zit ze ook in de box. Al heeft Bob een beer moet zij ook die beer en aldoor maar uitdagen.
Even snel Bob een duw geven, een klap op zijn hoofd, spullen afpakken enz.
Kan nog wel even doorgaan.

Ik wordt hier zo moedeloos van, boos worden helpt niet dan lacht ze je gewoon uit. Ik ben blij als Arno dat thuis komt van z’n werk en dan is er echt niks aan de hand bij haar.

Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Groetjes Maaike

Lilypie 1st Birthday Ticker" border=0>" border=0>

Lilypie 4th Birthday Ticker[/img][/img]

quote:
Heeft iemand dit ook meegemaakt?

Nou, berg je maar voor alle reakties die ongetwijfeld gaan volgen
Zo ongeveer iedereen met een peuter (of ouder kind) weet wat de peuterpuberteit is
Eén van peuters motto’s: “Ik ben 2 en ik zeg nee” Daar moest ik altijd erg om lachen want het klopt ook nog
Gelukkig zijn het fase’s (die helaas wel terugkeren hahahaha, Stephan is net 5 en luisterd bijv. ook voor geen meter, test me uit etc. )

Ach, 's avonds in bed zijn ze zoooo lief hè, die slapende kleintjes

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Wij zitten er ook middenin. Gelukkig is het niet dagelijks en heeft onze oudste (2 jaar en 9 maanden is ze) over het algemeen altijd gezellige en lieve dagen, maar soms zou ik haar wel achter het behang willen plakken.

En net wat je schrijft, ze daagt ook haar kleine zusje uit. Soms slaan, duwen, trekken en speelgoed afpakken.

Dinsdagochtend was het zo erg dat ze om 10.00 al op de hoogst mogelijke (althans in haar ogen!) straf stond: 's middags slapen zonder speentje!

Sinds ze dat middagslaapje zonder haar speentje heeft moeten doen is ze weer poeslief en supergezellig. Eens kijken hoe lang het duurt.

We zijn er inmiddels dus wel achter wat een prima middeltje is om haar weer uit zo’n peuterpuberteitsdag te halen: geen speentje tijdens middagslaapje of zelfs geen speentje 's nachts (dat is afhankelijk van het moment op de dag waarop ze het echt te bont maakt).

Sterkte met je pittige dame!

Groetekes, Sje

Ah, heerlijk, die herkenning! Hier gaat het precies zo. Mijn moeder dacht dat het wel meeviel, en heeft hem een paar dagen te logeren gehad. Sindsdien is ze helemaal bijgedraaid Kon Olaf zich tot een maand of 2 geleden uitstekend zelf vermaken, momenteel wil hij “helemaal niks!”. Behalve zich bemoeien met de tweeling, hen nadoen en speelgoed afpakken.

Gaat hij echt te ver, dan zit hij 4 minuten in time-out, er zijn dagen dat hij rustig 5-6 keer zit, als het niet meer is. Hopelijk verandert alles als hij straks naar school gaat, nog 5 weken… diepe zucht

Ilse, mama van
Olaf (juli 2002)
Jente & Mika (augustus 2005)

Merel is 5 jaar, en ook niet te genieten.
peuterpuberteit stopt niet bij 4, het word zelfs een graadje erger, dingen die niet mogen worden nu stiekem gedaan, en ze geeft Arwen (bijna 3) de schuld.

Merel zit nu telkens ‘het mishandelde kind’ uit te hangen (even ter informatie ze word niet mishandeld)
Ze gaat tegen haar oma of vader hangen en kijkt me met schuine (alsjeblieft sla me niet) ogen aan.
ze zit de hele dag te mokken en vind dat ze nooit eens haar zin krijgt, nooit wat mag en nooit eens wat krijgt.
Dat ze een grote kamer met nieuwe meubeltjes heeft, ontzettend veel speelgoed, en leuke nieuwe kleertjes vergeet ze voor het gemak maar.

hele dagen huilen zeuren en storen (kan niet eens even naar de wc)

Ook is ze gemeen en vals tegen haar zusje en liegt ze.

Ik hoop maar dat ze wat bijdraaid, want ik tel de dagen af dat ze weer naar school gaat.