Ik wilde eigenlijk niet op Ikkeben in mijn vakantie maar zit nu even met een paar vraagjes…
Senne is in de vakantie zo gigantisch veranderd! Ze is heel zelfverzekerd geworden, ook naar de kindjes toe daar. Dat vind ik heel goed, ze is echt goed voor zichzelf opgekomen.
MAAR: Ze is nu hier veranderd in een tirannetje! Hoort bij de leeftijd, gaat over, weet ik wel maar soms wil ik haar driftbui ombuigen maar weet niet zo goed hoe.
Alles is NEE! Net wilden we gaan eten maar ze wilde nog in de zandbak blijven spelen. Moet ik dan echt gelijk haar meeslepen (bij wijze van spreken natuurlijk) met een driftbui tot gevolg? Of nog een paar x gewoon vragen? Werkt het aftellen nu al? (ik tel tot drie…)
En net,na het eten gaat ze met haar vieze bord door haar haar, ja dat mag natuurlijk niet. Dus ik zeg zo dat dat vies is, dat Senne d’r haartjes daar vies van worden en ja hoor, schreeuwen/huilen!
Nou wil ik dat dus ombuigen door haar bijvoorbeeld mee te laten helpen met de tafel opruimen, wat ze heel erg leuk vind. Maar als ze echt in zo’n drift zit kan ik haar niet bereiken. Ik heb haar nu uit de stoel gehaald, ze rende gelijk naar de bank. Heb haar even gelaten en na 2 minuten riep ze ineens KOEKOEK met een grote lach! Daarna heeft ze heel lief meegeholpen… Is dat de oplossing?
Verder moet ik er soms wel om lachen maar soms word ik er zo moe van, het stelt mijn geduld danig op de proef!
Groetjes van Sascha en Senne