Peuterinzicht!

Dat is de cursus waar mijn man en ik voor hebben opgegeven. Deze cursus wordt gegeven door het concultatie bureau en 2 wijkverpleegkundigen geven hem.
Het zijn 5 avonden (elke week 1 avond) . Het leek ons erg interessant, toch wat meer inzicht in waarom een peuter zich op een bepaalde manier gedraagd, en hoe je het beste er mee om kan gaan. Het is niet dat wij er moeite mee hadden hoor, helemaal niet, maar tips zijn altijd welkom, ook over hoe je een kind van 2 het beste kunt “straffen” , in hoeverre je van straf kunt spreken natuurlijk. Nu gaat Bo in de hoek als hij iets stouts doet, na 2 waarschuwingen, maar het deert hem niks, hij komt er schaterlachend uit. Via deze cursus krijg je meer inzicht over waarom dat dan zo gaat, en wat dan wel werkt.
Gister avond de eerste avond gehad. Er zaten een paar ouders bij, en een paar gastouders die de cursus leuk vonden voor hun werk. Gisteren ondere gehoord dat de reden waarom bv Bo schaterlachend uit de hoek komt, is omdat ze in die korte periode dat hij er staat, eigenlijk al is vergeten waarom hij er staat. Toch nooit bedacht dat het daarom was!!!
BEn benieuwd hoe de andere avonden zijn, maar volgens mij is het een echte aanrader voor iedereen!!

liefs woezel

klinkt inderdaad heel handig. ik moet nog aan de peutertijd beginnen dus als ze zo’n curces ook bij mij op het cb doen ga ik die doen voor damian 2 wordt. zijn we het iets voor hihi

Leuk zo’n cursus.

En ook handig voor ons, want dan kunnen we voor advies bij jou terecht

hahahahaha, ik zal vast en zeker nog niet alles weten na die cursus, maar ik denk wel dat je je kind beter begrijpt op sommige momenten, omdat je weet waar het vandaan komt. Ik las net de reader die ik gisteren kreeg. Stond onder andere in dat kinderen van 2 tot 4 ook heel vaak angstig zijn door een driftbui. Niet omdat ze van zichzelf schrikken, maar omdat ze bang zijn dat papa of mama dan niet meer van ze houdt. Vandaar dat het ook erg belangrijk is dat je na een driftbui extra benadruk dat je je peuter een knuffel geeft en dat je hem of haar nog steeds erg lief vind. Klinkt allemaal heel logisch maar had nooit kunnen bedenken dat er zoiets door zo’n klein koppie om kan gaan.

liefs woezel

Tof dat jullie daaraan deelnemen joh! Ik zal het onthouden als ik advies nodig heb over mijn lieve dondersteen

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Klinkt super interessant!
Ik weet waar ik moet zijn de volgende keer

Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers