Peutergroeimelk e.d

Hoe denken jullie over dit soort melk?
Het CB zei dat ik gelijk moest starten met halfvolle melk als Julian 1 jaar is (over 4 nachtjes!!)
Is die peutermelk geldklopperij of klopt het echt wel dat hij dan wat te kort komt aan vitaminen e.d.?

Friso 3 is vanaf 10 maanden, kan ik die anders ook gewoon langer gebruiken? Op de doseervoorbeelden op de achterkant van het pak staat bijv. wel:
>12mnd 2 flessen van 180/150. Dus ouder dan 12 mnd mag ook… is dat dan missch wat?

Ik moet volgende week naar het cb. Danielle wordt 7 januari 1 maar ik maar wat ze ook zeggen eerst de poeder op. Heb door foutje van de planning nog 2 volle pakken staan

Maar ook ik ben benieuwd hoe andere moeders hierover denken.

Danielle is geboren op 7-1-2010

Ik ben 20 dec bij het CB geweest en onze zoon wordt dinsdag 1 jaar. Ik gebruik nog steeds Nutrolon HA nr. 2 (nr. 3 is er ook niet) en zij zei dat ik vanaf HA 2 over kon stappen op halfvolle melk. Nu ben ik al bezig met overstappen, want onze zoon is (volgens mij) nogal kieskeurig, haha. Ik had de eerste keer 1/2 opvolgmelk, 1/2 halfvolle melk en pap gedaan, maar dat hoefde meneer niet. Dus nu 1/4 halfvolle melk en 3/4 opvolgmelk (+ evt. pap) en dat gaat goed. Volgende week maar eens weer 1/2 om 1/2 proberen.

Ik heb hier wel eens gelezen (maar heb het dus niet zelf ervaren) dat peutermelk zoeter is en dus de stap naar “gewone” melk moeilijker is.

Oja, en als we volledig op halfvolle melk zitten, moeten we wel vit. D druppels gaan geven!

Die nr. 3 niet gaan gebruiken, die is zoeter en daardoor is de overstap naar gewone melk (want minder zoet) moeilijker te maken. Je kan nu alvast overstappen op gewone melk, hij is toch bijna één. Beetje opwarmen, want dat is 'ie gewend natuurlijk.

Als jij vindt dat je peutergroeimelk moet gebruiken, dan moet je dat zeker doen, maar wij vonden het niet zo nodig.

Groetjes,
M

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/7MuGp1.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>

Gewijzigd door - Mriek op 30 Dec 2010 17:27:28

Hier kreeg onze meid met 11 maand al halfvolle melk. Ze vond de flesvoeding erg vies!
Ik heb zelf geen peutergroeimelk gegeven. Er zitten nogal wat meer suikers in als gewone melk.

Daarnaast geven wij vit.D, eerst de druppen en nu ze wat ouder is de tabbeltjes.

Meer suikers misschien, maar óók veel meer vitamines. In melk zit bijna niks, kijk maar eens op het pak. Het CB bij ons vond groeimelk pure geldklopperij en totaal niet nodig, maar ik geef het Eva wel. Ik vind het wel fijn, zeker omdat ze slecht eet nu. Maar echt nodig is het niet hoor, gewone melk kan goed mét vitamine D-druppels!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Third Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Bij ons heeft Rens vanaf een jaar gewoon gewone melk gekregen. CB gaf hier aan dat je evt beter langer door kan gaan met nr2 vanwege de suikers ed. En vaak lusten ze dan geen gewone melk meer op den duur.
Die extra vitamines zijn niet nodig als een kindje goed en gevarieerd eet. Vitamine d wel natuurlijk. Op momenten dat Rens niet zo goed eet(zoals nu het geval is) geef ik hem een multivitamine tabletje.

groetjes Ramona

Hier zijn ze vanaf een jaar ook aan de halfvolle melk gegaan. Als je gevarieerd eet en vit D druppen geeft is he voldoende. Volgens onze CB is het ook geldklopperij om langer te geven dan een jaar.
Je zou ook nog vitamine tabletjes erbij kunnen geven als je zeker wilt zijn dat ze alle vit binnen krijgen

Toch heb je dan soms die onzekerheid, eet hij wel gevarieerd genoeg, krijgt hij dus ook genoeg binnen? Vast wel hoor, iedere dag vers fruit en 's avonds een flinke groentenhap, al dan niet vers. Tussendoor een lekkere gezonde lunch en tussendoor nog een koekje of rijstewafeltje of zo.
Zal wel goed zijn dan he. En vit. D krijgt hij ook gewoon, dus ik moet mn twijfels maar loslaten denk ik.

Ik woon net op de grens en hier in belgie adviseren ze juist om volle melk te geven tot 2 jaar en daarna pas halfvolle. Hier zijn ze van mening dat die kleintjes die vetten juist nodig hebben tot 2. Nu twijffel ik zelf heel erg omdat in ned wel juist meteen halfvolle wordt geadviseerd. Daarbij wordt in belgie ook nog minimaal 500cc per dag geadviseerd tegen 300cc in nederland. Ze is niet te dik, maar ook zeker niet te dun. 1 jaar en 10,9 kilo. Waarom zouden de adviezen zo verschillen en wat zouden jullie doen in mijn geval? Wel erg lastig zo…

mama1980

Ik woon in NL en op ons CB zeiden ze dat we zelf konden kiezen: volle of halfvolle melk. Volle melk was inderdaad geen bezwaar vanwege de vetten die ze ook nodig hebben, maar als we zelf toevallig halfvolle melk dronken dan was dat ook prima.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers