Eva heeft een hele levendige fantasie! Zo gaat ze in de oven altijd ‘noten maken’. Soms is de oven haar magnetron in haar keukentje, maar soms is het ook ons nachtkastje. De noten zijn altijd ‘heel heet’. Er zitten verder krokodillen onder haar bed (wel lieve) en als ze op de poef zit, is dat een boot en zwemmen er allemaal vissen om haar heen. Ze ging gisteren van klei een ‘smoofie’ maken. Ik vroeg wat er allemaal in zat: ‘Mama Smoofie stroop, noten, pindakaas en pasta’. En een ‘plakju ham’.
Ik vind het geweldig hoe ze met simpele dingen hele verhalen verzinnen en overal mee kunnen spelen. Wat Eva heeft met die ‘noten’? Komt vast nog van sinterklaas, het zijn pepernootjes. Ze strijkt dan met zand over de tuintafel en veegt het af met haar schepje. Als ik vraag wat ze aan het doen is, is ze wéér noten aan het maken. In haar net nieuwe tuinhuisje zit een oventje en daar heeft ze gisteravond een visvormpje met zand in gestopt. ‘Is nog niet klaar, is morrgu klaar’. Het is een viskoekje. Heel veel heeft te maken met eten en koken, dus misschien wordt ze wel een kokkinnetje later?
Oh ja en ze laat haar beesten ook klimmen en lopen. Poppetje Purr klimt dan omhoog in haar bed en gaat daar slapen (ze klikt hem dan vast met zijn magneethandjes) en Pino is altijd een sukkel die ze regelmatig een klap geeft. Pino bijt soms in mijn hand en lachen dat ze dan doet. Ze gelooft dan ook echt dat ik pijn heb! Grappig is dat!
Soms zegt ze ook dingen die helemaal niet kloppen. Dan zegt ze bv dat haar leidster op het KDV moest huilen, terwijl zij dan moest huilen omdat de leidster haar bv wilde verschonen. Of de leidster deed alsof ze moest huilen en zij gelooft dan dat dat echt is! Fichtie en werkelijkheid zijn soms nog moeilijk te scheiden van elkaar, voor die kleine mopjes!
Wel erg gezellig zo, vind ik tenminste. Ik moet zo vaak om haar lachen! Zeker als ze wil dat ik keihard ‘een paard in de gang’ van Andre van Duin ga zingen. Dan host ze gezellig schatterend mee. Heerlijk. Gelukkig is mama wel gek genoeg om gezellig gek mee te doen!
Groetjes Rainbow, trotse mama