Peuteren als hij moet slapen

zowel s’avonds als s’middags is meneertje bezig als hij naar bed moet
nu ligt hij er b.v. al bijna 'n uur in maar blijft springen en mekkeren.
wat is jullie tip voor de middag? eruit halen of laten brullen?

hoi hoi mama van rico, nou hier precies hetzelfde hoor …
maar ik heb een paar keer mezelf beet gehad door te gaan kijken of haar eruit te halen, pippy is wat jonger dan rico…maar ze heeft zo goed in de gaten dat als ze het ff op een gillen zet, ik kom kijken
dus ik laat haar nu gewoon brullen… of je moet natuurlijk echt denken dat er iets aan de hand is, want volgens mij ist hier gewoon een hevige aanval van "aanstellerietus! ’

ik heb rico er dus toch maar uitgehaald, hij was ruim anderhalf uur mama aan het roepen en het bed doormidden aan het springen
dat kraakt als een gek, de buren zullen wel niet denken zeg!
hij wilde gewoon niet slapen
mijn twijfel ligt ook bij het feit dat hij niet eeuwig een middagslaapje wil natuurlijk, maar ik weet dat hij het over het algemeen nog nodig heeft, maar hij heeft er niet elke dag behoefte aan.
maar toch pff
dan is ie wel tegen de avond weer stierlijk vervelend. ik bereid me nu vast voor!

Hier zijn we even op het punt beland wij zijn de baas en niet Morgan. We gaan ieder een keer kijken en degene die als laatste gaat zegt er meteen bij dat we niet meer komen en dat we beneden zijn en dat ze lekker moet gaan slapen, Want wij worden anders geplayed en daar zitten we niet op te wachten.

Groetjes,

Michèle

ja s’avonds doen we dat ook zo michele, maar als dat s’middags het geval is tja wat doe je dan, als hij niet moe is is hij niet moe.
En als hij al anderhalf uur bezig is (wat hij normaal slaapt) dan kan ik m moeilijk de hele middag in bed laten liggen.
snapje beetje 2strijd.
want normaal komt hij er om half 3 uit en om 2 uur was hij al ZOLANG bezig van MAMAAAA UIT!
kan m moeilijk van half 1 tot half 3 laten schreeuwen

@ inge: wij hadden eht vanmiddag ook weer…wel in bed gelegd maar continu roepen mama…mmmaaaaaaaaaamaaaaaaaaaaaaaaa neeeeeeeee!!!
Uiteindelijk na een half uur eruit gehaald en hem beneden op een bank gelegd maar dat wilde hij ook niet.
Moest nog naar de winkel en dacht…ga wel met de wandelwagen…valt ie in de wagen in slaap!
Had dus wel een dut nodig!
Heeft een half uurtje geslapen en was nu doodop en lag er al om kwart over 7 in!
De onze denkt ook dat hij het niet meer nodig heeft maar dan is ie later op de zo moe dat ie zomaar struikelt net als vanstraks BOEM tegen de garagedeur!
Weer een blauwe plek op zijn voorhoofd!

Gr, Danielle

dan dachten wij hetzelfde! want ik ging ook met rico naar de winkel toen ie niet wilde slapen
hij viel niet in slaap hij was helemaal hyper! KOEEE KRAAI VOGEL DAAR MAMA KIJK!!!
echt mensen keken naar m van: zooo jij bent vrolijk!!
net viel hij overigens als een blok in slaap…vind je het gek!

Als Rens "s middags niet wil slapen dan haal ik hem er na ongeveer 3 kwartier uit. Hij gaat dan zeker niet meer slapen. Dit gebeurd hier ongeveer 1 keer per week nu. Maar meestal houd hij het dan ook gewoon tot 19.00 uit zonder slaapje. "s avonds is bedtijd gewoon bedtijd en dan kan hij van mijn part 2 uur gaan liggen krijsen maar als ik zeker weet dat het uitproberen is dan krijst hij maar.
Rens heeft een hele tijd 's middags slecht(maar heel kort) geslapen maar slaapt nu weer beter maar slaat idd nu wel eens over. Ik blijf zijn slaapje voorlopig wel aanbieden. Zeker omdat Rens vrij actief is heb ik dan wel zoiets van slaapt hij niet dan rust hij toch.
Ik denk dat dit er gewoon bij hoort in de overgangsfase naar geen middagdutje meer. Ik had het bij de overgang van 2 naar 1 slaapje ook dat Rens sommige dagen een keer sliep en andere dagen wel 2 keer.
Ik geef Rens wel de kans om in slaap te vallen(dus niet na 5 minuten weer naar hem toe) maar als hij na 3 kwartier nog niet slaapt dan word het hem gewoon niet meer en ik zie niet in waarom hij dan op bed zou moeten blijven.

groetjes Ramona

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Minke heeft dit ( nog) niet, maar ik zou haar er eventueel ook na een half uur uithalen overadg. 's avonds zou ik haar laten liggen.

Hier vamiddag weer niet gaan slapen…na een half uurtje eruit gehaald.
om 3 uur werd hij wel ernstig vervelend!!! …op de bank gelegd maar dat wil meneer dus niet en toen uit wanhoop maar gaan wandelen…meneer viel na 2 minuten al weg…zo moe!
Heeft nu een half uurtje geslapen en werd erg vervelend wakker omdat hij gewoon NOG moe is!
Ik heb gezegd: morgenmiddag als jij jouw boterham ophebt dan gaat Aaron lekker in bedje slapen!…hopen dat het lukt!

Dit is hier toch geen leuke periode om van het slaapje af te gaan!

Gr, danielle

Hmm wat lastig joh. Is het wat om hem in zijn bed te leggen en te zeggen dat hij niet hoeft te slapen maar dat hij even rustig kan spelen, met de kans dat hij dan alsnog gewoon in slaap valt? Minke heeft nu vaak s avonds dat ze zegt "Minke "niet slapen"als ik haar in bed leg. Dan zeg ik dat ze fijn in bed met haar knuffels mag spelen en ik ga er verder niet op in wat ze zegt. Als ik dan een kwartiertje later ga kijken ligt ze dan lekker te slapen ( want ze is dan echt wel moe )…
groetjes!

@Linette: nou…nee…das hier geen optie want als hij niet wil slapen blijft hij stug zitten en roept: mamaaaa uit!..nee slapuh!
Ik kan het natuurlijk altijd proberen dat kan geen kwaad maar ik heb zo mijn twijfels
Zal morgens een s kijken wat ie gaat doen!
De ene dag wil hij wel gaan slapen en de andere dag zegt ie beneden al dat ie niet naar bed wil.

Gr, Danielle

ooh ja lastig is dat!
rico slaapt nu s’middags wel weer maar s’avonds hangt hij tot zeker 10 uur de clown uit.
gisteren was het 10 over 10 en EINDELIJK sliep hij.
kom ik op zn kamer om een check te doen ruikt zn hele kamer naar poep ik denk ohnee!
dus ik zo zachtjes mogenlijk hem uit bed gehaald meneer sliep gewoon door.
ik zachtjes zn pamper uitdoen in de hoop dat hij niet wakker wordt, begint hij ineens te kei hard te lachen en roept kei hard; HAAAJ MAMA!!
naja!
het ergste was nog, hij had niet gepoept! het was gewoon een stinkscheetje geweest toen sliep hij ongeveer 20 minuten later pas weer… maar vanochtend wel weer doodleuk om kwart voor 7 wakker, doordat 1 of andere mafkees bezig was met bomen bij te werken (lees: stukjes van de takken af zagen)
ik werd echt laaiend en was in staat een emmer water naar beneden te kiepen…maargoed Rico was toch al wakker dus het had hoe dan ook geen blijvend effect

Soms zou ik ook wel eens in een dorp willen wonen met de dichtsbijzijnde buren op 500 meter afstand!
Geen lawaai van andere en geroep en getier!
Dan konden we allemaal heerlijk slapen!
Maar…ik heb niet zoveel geld om dat te verwezenlijken

Gr,Danielle

ik kom uit een dorp maar woon nu in de stad.
eeuwig spijt van

OWWWW…DAS DOM INGE