Peuterdiarree

Eva heeft al heel erg lang last van diarree. Haar poep is bijna altijd dun, soms echt bijna net water. Natuurlijk heeft ze ook wel mooie drolletjes (leuk onderwerp he, haha), maar meestal is het diarree-achtig. Ze heeft verder geen buikpijn en is niet ziek, dus ik vermoed dat het hier gaat om die typische peuterdiarree die komt van vruchtensap. Ze drinkt niet overdreven veel, meestal 2 bekertjes diksap (veel water weinig sap) en tussen de middag een bekertje Optimel. Soms water tussendoor. Ze zou zelfs meer moeten drinken, maar dan ben ik bang dat ze echt waterdunne poep krijgt.

Wat kan ik haar het beste geven om die diarree te verminderen? Ze poept ook best veel, soms wel 3-4x per dag. Zeker de laatste tijd. Is diksap beter dan light sap, zoals Slimpie? Of Roosvicee? Ik geef haar dus weleens light grenadine en ik heb weleens gelezen dat light ook diarree kan veroorzaken? Maar ze heeft het ook als ze diksap/Roosvicee drinkt. Wat nu?

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers

Ik zou eerst langs de ha gaan om al het medische uit te sluiten. Kan nl ook een spastische darm zijn, Heb ik ook en krijg daar ook diarree van en dan moet ik ook vaak 3 a 4 keer per dag. Heb het erg bij aardappels met jus en vet eten bv. Madelon heeft van kind af ook een spastische darm maar bij haar uit het juist in verstopping. Wij moeten dus alletwee anders eten Zij bv redelijk vet en ik weer niet. Was heel handig toen ze klein was (not) Dus de meeste dagen was het voor haar goed en voor mama niet

Liefs Michelle

Oh, daar had ik niet eens aan gedacht? Komt denk ik doordat ik zelf juist altijd verstopt ben en het me dus opvalt als een kindje dat niet heeft. Ze heeft het bijna elke dag! Maar zonder pijn ofzo en soms 1-2x en soms meer. Ik hou het mee in de gaten, want afgelopen dagen was het wel erger dan normaal, al had Max het ook wel.

Groetjes Rainbow

Ik heb 9 van de 10 keer ook geen pijn.

Liefs Michelle

Ok, dan moet ik het wel in de gaten houden. Bedankt voor de tip, ik zou er niet aan gedacht hebben!

Groetjes Rainbow

onze kleine meid (van bijna 2) heeft nu inmiddels ruim 2 weken diarree.uit een lopend van 1 poepbroek tot 5 op 1 dag.
al regelmatig dat ze er tot haar nek onderzit. sindsdien heeft ze geen dikke ontlasting meer gehad
ik ga morgen toch de Ha eens bellen.

Optimel zou ik zeker NIET geven omdat hier vervangende zoetstoffen in zitten die kunnen lijden tot diarree. Verder was diksap hier DE boosdoener van peuterdiarree evenals melk.

Al die light troep zou ik haar niet geven vanwege de suiker vervangende zoetstoffen die nog ongezonder zijn dan de gewone suiker.

Bij peuter diarree is het belangrijk dat je een balans vind tussen suikers, vocht, vetten en vezels. Als en kind veel drinkt en weinig bodem heeft in de vezels dan kan het ook niet binden tot een goede poep en wordt het water/waterachtige diarree. Een beetje vet is ook belangrijk.

Wij hebben bij de kinderarts gelopen vanwege de hoeveelheid diarree … 13 poepbroeken op een dag was normaal !!

Ik ben dus wel wat gewend …

Toevallig had ik het hier vd week ook over!!
Ik vroeg me af wanener een kind een drolletje poept want als ze zindelijk is en een ongelukje heeft loopt het naar de tenen, hoort toch niet dacht ik zo, dus overlegde met mijn moeder (zoals zovaak) en die zei dat ze op deze leeftijd toch wel een normale drol moest hebben.
Ik had het ook in me hoofd even langs de HA te gaan.

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Op deze leeftijd kunnen ze een normale drol leggen (hahaha) …

Dit oogt ook als een vorm van peuterdiarree die bijna alle peuters hebben. Beetje opletten met wat ze eet en drinkt en roosvicee stop een dagje gebruiken. Hier helpt dat goed. Plus een wit broodje ipv bruin. Na 1 dag zie je dat de ontlasting veranderd … zo niet even een paar dagen aan zien. Geen scherpe sapjes geven …

quote:
Op deze leeftijd kunnen ze een normale drol leggen (hahaha) ...

Dit oogt ook als een vorm van peuterdiarree die bijna alle peuters hebben. Beetje opletten met wat ze eet en drinkt en roosvicee stop een dagje gebruiken. Hier helpt dat goed. Plus een wit broodje ipv bruin. Na 1 dag zie je dat de ontlasting veranderd … zo niet even een paar dagen aan zien. Geen scherpe sapjes geven …

Ga het zeker proberen!

Groetjes,

Shirley, de gelukkige mama van Eliza (L).–

Fabienne heeft periodes gehad van hevige diarree … na maanden zoeken en bezoek aan huisarts/kinderarts … ben ik gestopt met melk geven, dat was voor ons boosdoener 1 achteraf gezien. Als ze nu af en toe aan de diarree is dan heb ik altijd roosvicee stop in huis, geef haar dat gelijk 's-ochtends en verder verspreid over de dag. Ze krijgt geen andere limonade, thee, water of wat dan ook. Geef haar banaan ipv een appel, mandarijn oid … en ipv bruin brood een witte boterham of kadetje … volgens mij moet dit wel effect hebben. Gewoon 1 dag proberen want we willen ook geen verstopping !!!
Oh en 's-avonds gewoon haar prakje eten en een toet als ze wil …