Hallo moeders,
Mijn dochtertje vanbijna 2 jaar heeft sinds 8 weken last van waterige diarree met 8 tot 10 poepbroeken per dag. Inmiddels is haar ontlasting op de kweek gezet maar daar kwam niets uit. Afgelopen donderdag stelde de huisarts voor om alle melkproducten, vlees en suiker uit haar eetpatroon te schrappen. Als ik vraag wat hij denkt over peuter diarree dan zegt hij; je kan het allerlei namen noemen. Zo’n streng dieet vind ik erg heftig.
Ik hou dagelijks bij wat ze eet en wat opmerkelijk is, Fabienne oogt niet ziek! Juist een kenmerk voor peuterdiarree.
Vanmorgen ben ik gestopt om haar melk te geven dus ook even geen toetje.
Ze krijgt licht bruin brood met halvarine, soms een droog sneetje brood, of met pindakaas, smeerworst, kipfilet, roosvicee stop, droge bruine toastjes of een meergranen liga, geen fruit, diksap, appelsap of andere sappen. Het is roosvicee sterk verdunt of water. Geen ontbijtkoek omdat ik denk dat dit ook erg laxerend werkt. Geen fruit vanwege het laxerende effect. Verder aardappeltjes, groente en vlees met een klontje boter en/of schepje jus. Afhankelijk van wat ons meisje produceert op 1 dag, kan ik haar wat extra geven of juist niet. Als het zo erg is dan durf ik zeker geen stukje fruit te geven. Een stukje banaan probeer ik af en toe.
WIE HEEFT ERVARING MET PEUTER DIARREE? HEEFT TIPS … ?? HEEL ERG BEDANKT ALVAST WANT HET IS EEN GEPUZZEL.
Groetjes Esther