Peuterbed


#1

Misschien is dit al veel vaker gevraagd maar waar moet ik naar kijken en op letten als ik een groot bed of prutsende wil kopen voor Senne?

En hebben jullie een voorkeur voor een groot bed of een peuterbed?

Groetjes van Sascha en Senne

Lilypie Third Birthday tickers


#2

Groot bed of peuterbed is net wat je zelf wil. Voor Senne zal het niet uitmaken.

Wij hadden destijds voor een meegroeibed gekozen, ten eerste omdat ik die toevallig tegenkwam op marktplaats en ten tweede omdat zijn kamertje niet zo heel groot was.
Hij heeft er iets meer dan 2 jaar in geslapen. Omdat t een meegroeibed was kon hij nog groter gezet worden. Maar hij ging verhuizen van kamer toen zn zusje geboren was en heeft een hoogslaper gekregen.
Nu ligt E. in dat bedje, en blijft daar voorlopig in

Ik vind het altijd nog wel net wat knusser staan bij die kleintjes. Maar als je geen zin hebt om na een aantal jaar weer een nieuw bed aan te schaffen, zeker met het oog op dat er geen tweede meer zal komen die daarna nog in dat bedje kan, kun je beter gewoon kiezen voor een 1persoonsbed denk ik.


#3

Hier een peuterbed gekocht. Dat bed is 1.65 meter lang en aangezien Erik 1.05 meter is nu, kan hij daar nog wel even in. Ik vond een groter bed meteen zo’n enorme overgang en daarbij heeft hij niet zo’n grote kamer, dus was dit praktischer.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#4

Wij hebben zelfs een twijfelaar voor J, We hadden nu eenmaal dat matras liggen en was prima, paste ook leuk in d’r slaapkamer, dus die heeft ze nu! Kan ze de rest van d’r leven in liggen!



#5

Dank jullie wel…

En de matrassen? Zijn daar nog extra eisen voor of kan ze ook bijv een Ikea matras?

Groetjes van Sascha en Senne

Lilypie Third Birthday tickers


#6

Fabienne slaapt nog steeds graag in haar ledikantje maar na de zomer krijgt ze toch een peuterbed. Dan is ze 3 jaar en is het mooi geweest! Ik denk dat ze het erg leuk zal vinden. Ik vind zelf een groot bed wel erg grood voor zo’n kleintje en haar kennende zal ze een peuterbedje fijner vinden. Het is ook deels afgesloten aan de zijkant wat ik ook wel veilig vind, de overstap is niet zo heel erg groot en met een ikea matrasje erbij?!

Succes!


#7

Hier een Ikea-bedje met een Ikea-matrasje. Prima matrasje, geen enkel probleem.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#8

Tim heeft een peuterbed (autobed). Vond zo’n groot bed voor zo’n kleintje net als Mriek een te grote overgang. Natuurlijk moet je dan wel weer een ander bed kopen straks. Maar zo duur hoeft een peuterbedje niet te zijn en hij kan er voorlopig nog wel even in liggen.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Fourth Birthday tickers
Lilypie First Birthday tickers


#9
quote:
Tim heeft een peuterbed (autobed). Vond zo'n groot bed voor zo'n kleintje net als Mriek een te grote overgang. Natuurlijk moet je dan wel weer een ander bed kopen straks. Maar zo duur hoeft een peuterbedje niet te zijn en hij kan er voorlopig nog wel even in liggen.

Groetjes,
Sandra


Precies, al met al bij Ikea €100,- kwijt. Vond ik alles meevallen.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#10

Wij hebben deze pas gekocht voor Lisa:

Aan de open kant hebben we toch een bedhekje geplaatst, want ze viel er steeds uit (onrustige slaper)… Nadat ze er de 5e keer uit was gevallen en boven en onder een tand door d’r lip had en een flinke bloedneus, hebben we dat hekje gehaald… zowel Lisa als mama slapen nu een stuk beter


#11

Zijn wij dan laat met het kopen van een bed?

Zie dat er al zoveel zijn die op de leeftijd van Senne al een peuterbed hebben…

Groetjes van Sascha en Senne

Lilypie Third Birthday tickers


#12

@bakmama: het is idd een uitschuifbed, heel handig, want Nikki wil al tijden een bij d’r zusje op de kamer slapen samen! En dan ook nog 3 knotsen van laden eronder waar veel in past! Heel handig! Hij is van Ikea ALs je hier Ikea roept, storten bijna alle meubels in hihi!


#13
quote:
Zijn wij dan laat met het kopen van een bed?

Zie dat er al zoveel zijn die op de leeftijd van Senne al een peuterbed hebben…

Groetjes van Sascha en Senne

<a href="http://lilypie.com/">[img]http://lb3f.lilypie.com/WO88p2.png" width=“400” height=“80” border=“0” alt=“Lilypie Third Birthday tickers” /></a>


Nee hoor. Erik slaapt pas sinds afgelopen april in een peuterbed (hij was toen 2 jaar en 10 maanden).

@Yavahn, wat een gaaf bedje!

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”