Peuterbed --> Drama

Aangezien Joey over een tijdje een peuterbedje krijgt (dat hele gave autobed van Kimmetje) hebben we vandaag een zijkant van zijn ledikant af gehaald om hem er alvast aan te laten wennen, dat hij ondanks dat hij er uit kan, toch in bed moet blijven. En aan een deken ipv een slaapzak.
Hij vond het vanmiddag helemaal geweldig en was niet uit zijn ‘‘nieuwe bedje’’ te slaan! Maar nu hij eenmaal gebadderd en in pyjama moet gaan slapen maakt hij er een groot drama van! Hij huilt heel hard (jessey slaap dus ook nog steeds niet) en komt telkens naar beneden! (we kunnen hier geen traphekjes plaatsen, maar traplopen kan hij al heel lang heel goed)

Wat is nou wijsheid? Gewoon door blijven gaan, desnoods tot 11 uur, of zijn bed weer een ledikantje maken en later nog eens proberen? Ik heb namelijk niet het idee dat wij deze strijd gaan winnen…

Groetjes Anouk

Hier gelukkig in 1 keer goed gegaan. Maar je zou zijn slaapzak aan kunnen doen is vertrouwd voor hem. Wel ff bij de trap blijven dan om te kijken wat hij dan doet.

Ben je niet bang dat hij als hij 's nachts wakker word de trap af valt?? Zou zelf niet meer slapen denk ik

Liefs Michelle

Dion is van zijn ledikant naar een peuterbed gegaan met een bedhekje ervoor en een slaapzak aan, ik maakte me er zo druk om of het wel goed zou gaan … nou hij deed alsof het de normaalste zaak van de wreld was en we hebben geen problemen gehad.
Hij gaat nog niet relexed slapen onder een deken/dekbed dus heeft nog gewoon zijn slaapzakje aan misschien met je dat ook doen.
En persoonlijk zou ik hem van zijn ledikant is het autobed leggen, die tussen stap is misschien verwarrend voor hem.

Met de oudste ging het in 1x goed maar met de jongste hebben we 2 weken drama gehad!
Toch de enige oplossing is volhouden… steeds weer terugleggen.
Ik was kapot na 2 weken en had bijna de neiging op te geven. (hoewel dat natuurlijk niet geholpen zou hebben, want uit dr ledikant klom ze net zo makkelijk).
Maar opeens ging het goed, en nu blijft ze meestal keurig liggen tot we haar komen halen.

Hier het ging het de eerste keer ook mis, kind helemaal van slag.
Na twee weken heb ik de zijkant van het bedje weer teruggeplaatst en het later weer geprobeerd en toen ging het goed.

Ik zou hem in het autobed gaan leggen morgen want als je nu al drama hebt met het ledikant zonder zijkant en als hij daar dan eindelijk aan gewend is moet hij wéér wennen aan zijn autobed en heb je misschien weer drama.
En wie weet vind hij dat bed veeeeeeel leuker en blijft hij daar wel lekker in liggen.
Enne … slaapzakje gewoon aan.

Bedankt voor jullie tips Het bed is inmiddels weer een ledikantje… Het was een groot drama en het leek er niet beter op te worden! Of we nou rustig bleven, streng waren, beloonden… meneertje was helemaal over de toeren en in tranen

Ik denk dat ik hem voorlopig maar gewoon in zijn ledikantje laat liggen. Hij heeft nu een deken ipv slaapzak, en dat wil ik wel zo houden. Als hij over een paar weken dan dat autobed heeft, dan is hij deze dramatische avond hopelijk vergteen, en helemaal enthousiast van dat bed, én gewnend aan het slapen zonder slaapzak, zodat het dan wel goed gaat.

Hij is trouwens na een bekertje drinken, even beneden, wel gewoon gaan slapen in zijn ledikantje, en dus met de deken Ik durf hem echt geen slaapzak aan te doen als ik weet dat hij zijn bed uit kan gaan, want hij kan dan wel traplopen als de beste, maar met slaapzak zie ik dat nog niet zo zitten
Toch wil ik ook nog eens een beetje gaan rondvragen en uitzoeken of er een mogelijkheid van een ‘‘traphekje’’ is voor ons! Want ook Jessey zal binnenkort de trap ontdekken, en die kan natuurlijk nog helemaal niet traplopen…

Groetjes Anouk

Seth vond het eerst helemaal niet leuk dat hij in zijn nieuwe bed “moest”.
Toen hebben we gewoon zijn ledikant ernaast gezet en hem daar ingelegd. Na 1 of 2 nachten wilde hij dan toch in zijn ‘grote bed’. Wij hebben hem wel een slaapzak aangegeven, die hij overigens nog steeds aan heeft. Hij vindt het een fijn en geborgen gevoel, dus laten we het maar lekker zo.

Hier kwam er hij er juist in het begin helemaal niet uit, maar nu wel. Alhoewel alleen als hij wakker wordt hoor. Verder blijft hij meestal keurig in zijn bed.

Liefs, Anne

quote:
Hier kwam er hij er juist in het begin helemaal niet uit, maar nu wel. Alhoewel alleen als hij wakker wordt hoor. Verder blijft hij meestal keurig in zijn bed.

Liefs, Anne

Ehmm… tja hier komt ze er ook alleen uit als ze wakker wordt
Anders noemen ze het volgens mij slaapwandelen, en da’s weer een ander probleem

ja ik ben het met iedereen wel eens, gewoon telkens terug leggen, een beetje de nanny methode. mar wij hebben een haakje in het kozijn met een touwtje om zijn klink, dus hij kan de deur wel openen maar er niet doorheen. dit is voor zijn eigen veiligheid ivm flat woning en hij alle sloten open krijgt (desnoods met de stoel ervoor) dus ik zit niet met het probleem dat hij zn kamer af komt.

ik ben het alleen niet eens met het slaapzakje aandoen wat een paar mama’s zeggen. Ik begrijp de beweegredenen wel hoor want Rico sliep daardoor ook beter en bleef beter liggen, maar aangezien jij verteld dat je geen traphekje hebt en hij de trap afkomt…zou ik het niet riskeren met een slaapzak. die eigewijze draken denken dat ze ook met slaapzak wel de trap af kunnen aangezien ze er ook op gelijke vloer op rond kunnen banjeren… en je wil denk ik niet dat ie wat breekt. dus dat raad ik dan weer af.

quote:

Liefs, Anne

Ehmm… tja hier komt ze er ook alleen uit als ze wakker wordt
Anders noemen ze het volgens mij slaapwandelen, en da’s weer een ander probleem

[/quote]

Hihi, jij bent een mooie
Wat ik bedoelde was dat hij er voor het slapen niet uit komt

Liefs, Anne

Wij hadden bij Noah, zn nieuwe bed in zn kamer gezet… zodat ie er aan kon wennen, maar hij sliep nog wel in zn ledikant toen.
Smiddags wou ie wel in zn nieuwe bed, maar savonds was t toch wel vertrouwd in zn ledikant.
Na zn 2e jaar, hebben we samen met hem zn ledikant uit elkaar gehaald (Hij heeft geholpen), en zo hebben we hem dus ook uitgelegd dat de ledikant weg gaat, dat ie daar nu te groot voor is, en dat ie een mooi nieuw bed heeft.

en dat ging super!

Liefs, Melanie