Peuter wil niet slapen

Mijn zoontje is 19 maanden en heeft sinds 1 week een peuterbed omdat hij te groot was voor zijn ledikantje maar nu heb ik het peuterbed opgemaakt met een dekbed overtrek zonder dekbed erin en hij heeft een slaapzak aan nu wurmt hij zich er steeds uit of trekt het dekbedovertrek los en gaat dan met zijn voetjes spelen en heeft de grootst lol maar slapen doet hij dan niet en dit is vooral s avonds en s nachts wie heeft tips

Ik denk dat dit komt door het slapen van je andere topic.

Ik ben het met Miss T en MamaH eens.

Liefs X

Het kan inderdaad met de andere slaapjes te maken hebben,

Het zou ook een sprongetje kunnen zijn.
(Het sprongetjes-topic in Mama’s hoekje gaat nog steeds maar tot
17 maanden, maar het zijn er echt meer…)

Staat het nieuwe bed anders dan het ledikant stond?
Want ook dat kan een reden zijn.

M.

Hoi,

Bij ons gingen die slaapzakjes ook steeds uit, tot ik eens van iemand hoorde dat je het slaapzakje andersom aan moet doen. Dus dan heb je het ritsje aan de achterkant,
Dit hielp, ze kregen hem niet meer uit.
En verder deden we er niks meer overheen, omdat een slaapzakje warm genoeg is.
Ze sliepen als roosjes!

Misschien is dit ook wat voor jullie?

Groetjes Lisan

Gewijzigd door - Lisan op 23 Jun 2012 21:13:27

Ik vind ook dat je kindje te veel slaapt overdag Ik denk dat ie gewoon niet meer moe is s avonds. Hier had ze rond die leeftijd nog maar 1 slaapje overdag. van ongeveer half een/een uur tot een uur of drie/half 4 en daarna ging ze dan rond 7 uur/ half 8 weer naar bed. Misschien dat eens proberen. Het slaapje van 12.00 uur een half uurtje of een uurtje proberen te rekken zodat hij ook wat langer slaapt. Als je nu gaat rekenen hoeveel uren hij wakker is of uit zijn bedje is overdag is dat erg weinig…geen wonder dat het mannetje niet slaapt s avonds.

mama1980

Lilypie Third Birthday tickers

We deden bij Danielle toen ze haar slaapzak een veiligheidsspelt aan de rits zodat ze hem niet meer open kon doen, een tip van mijn moeder die dat ook bij ons vroeger deed.

Hoi groentevrouw,

Dit zou ik niet doen bij jouw dochtertje van haast 2 1/2 jaar.
Ze kan de veiligheidspeld al loskrijgen en kan zich bezeren.
Beter is het om het slaapzakje achterste voren aan te doen,
ze kan zo niet bij haar ritsje en het slaapzakje zal aan blijven.
Zoals jij het doet, vind ik gevaarlijk!

Groetjes Lisan.

@silvia01
En heb je nog wat geprobeerd met de tips?

Er zijn speciale babyveiligheidsspelden, deze krijgen ze echt niet zo makkelijk open. Slaapzak andersom aantrekken werkte hier niet omdat de ritsjes naar beneden sloten. Hij kon dus nog makkelijk de rits open maken.
Maar ik zou idd terug gaan naar 1 slaapje. Dan is hij 's avonds te moe om nog te gaan spoken.
je zal dan misschien wel wat moeten schuiven met z’n schema. Hier aten we toen vaak om 17.00(later was mijn zoontje te moe) en vaak lag hij er al om 18.15 in en dan sliep hij prima door tot de volgende ochtend 7 uur.
Op een gegeven moment konden we wat later eten en werd zijn bedtijd 19.00.

Groetjes Ramona

@Moon1983,

Ben het niet met je eens.
Een vriendin van mij had er ook zo n veiligheidspeld aan gedaan en haar zoontje van 2 heeft hem losgekregen en flink in de vinger geprikt.
Met als gevolg bloed.
Ze zijn niet zo veilig hoor vind ik.

Gr. lisan

Hier nooit geen problemen mee gehad. Ik had ze van etos. En mijn zoontje maakte altijd alles los/open. Ben iig blij dat hij dit dan nog niet had uitgevonden.
Maar sowieso zie ik eigenlijk niet in waarom je in een peuterbed een slaapzak zou gebruiken. Ook met slaapzak en al kunnen ze er uit komen(die van mij kon tenminste aardig lopen met slaapzak aan) en dan vind ik ze eerder link dan dat ze nog veiligheid bieden. Bovendien lijkt het me erg warm een slaapzak en een dekbedje.

Groetjes Ramona

Silvia01,

Jouw kindje moet al zonder slaapzak kunnen slapen. Hij zal het niet fijn
vinden met slapen.

Wij hadden met 1 jaar al geen slaapzakje meer aan, en al een dekbedje in het ledikantje.
Dit ging prima, alleen werd er veel gedraaid in bed, dan lagen ze met de voeten op het kussen en het hoofd aan de andere kant.
Zo lang ze het niet koud hadden liet ik ze zo mooi liggen.

Groetjes Lisan.

L. de Boer

Lisan…
een kussen voor een 1 jarige? een dekbedje voor een 1 jarige?

nee dat komt in mijn gezin niet voor! Emily is nu 2 en net uit haar ledikantje en uit haar slaapzak, maar echt nog zonder kussen

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!

“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”

quote:
Silvia01,

Jouw kindje moet al zonder slaapzak kunnen slapen. Hij zal het niet fijn
vinden met slapen.

Wij hadden met 1 jaar al geen slaapzakje meer aan, en al een dekbedje in het ledikantje.
Dit ging prima, alleen werd er veel gedraaid in bed, dan lagen ze met de voeten op het kussen en het hoofd aan de andere kant.
Zo lang ze het niet koud hadden liet ik ze zo mooi liggen.

Groetjes Lisan.

L. de Boer

Ieder zijn eigen toch? Slaapzakje zou ik ook niet meer voor kiezen, maar als een andere moeder zich er nog wel prettig bij voelt, prima dan toch?
En met 1 jaar onder een dekbedje en met een kussen, word ook sterk afgeraden.
Wat ik maar wil zeggen, advies is prima, maar ‘moeten’ past ook niet in deze context.

Groetjes Manderijn.

@ mandarijn,

ik heb het niet over een kussen in mijn stukje, en ik zeg ook niet dat het moet!
Ik schrijf alleen dat wij het zo deden, en inderdaad iedereen moet doen waar hij/zij zich goed bij voelt.
Alleen ik denk dat het kindje niet fijn slaapt doordat het slaapzakje hem misschien niet fijn zit/ of door de warmte.
Als het door de warmte komt, zal hij hem graag uit willen doen.
Niemand kan toch goed slapen als hij het te warm heeft?

Groetjes Lisan.

@Kimmetje,

Kussen had ik niet, wel een dekbedje.
Jouw dochter nog niet lees ik.
Ieder moet maar doen wat die denkt dat
goed is voor zijn/haar kindje.

Groetjes Lisan.