Peuter wil bijna niks eten

ik heb een peuter dat bijna niks wil eten,ik weet me geen raad.
ik schaam me soms echt voor andere mensen,omdat hij zelfs geen koekjes of snoepjes lust.ene kant natuurlijk wel een voordeel maar toch!
hij eet geen brood geen fruit,en groente ook niet echt.pasta’s of patat soms wel andere keer weer niet.
we hebben alles al geprobeert,geen eten geven en wacht en dat hij honger heeft,maar meneer vertikt het te eten.
hij krijgt soms alleen maar pap.
weet echt niet meer wat ik kan doen.heb alles al geprobeert en zelfs de cb zegt dat ik nog zorgen hoeft te maken,maar dat doe ik wel.
help help help…

ybruinenberg

Hoi Yvon,
Hoe oud is je zoontje? En is hij te klein / licht voor zijn leeftijd?
Groetjes Nancy

nee hij is juist wat aan de grote kant.en gewicht is ook goed.
hij is 85 cm en 12.5 kilo.

ybruinenberg

Dat is heel netjes in verhouding hoor, dus zo lang hij niet graatmager word en veel te licht hoef je je inderdaad niet druk te maken. Eten komt vanzelf wel weer als hij een groeispurt krijgt. Hij eet toch wel iets? Daarbij komt dat drinken veel belangrijker is, dus zo lang hij genoeg drinkt is er niks aan de hand. En heerlijk een kind dat geen snoep en koek lust! Wou dat ik dat had!

Groetjes

Ik sluit me aan bij Goudvisje. Hij is prima op gewicht dus zou me echt geen zorgen maken. Hij gaat echt wel een keer eten…
Er staat me iets bij dat je zoon altijd een moeilijke eter is geweest. Heb je daar niet eerder een topic over geopend?

En een kleine aanvulling, als je zoontje echt zo’n moeilijke eter is en was, misschien een verwijzing naar de eetpolie van het ziekenhuis?

Gewijzigd door - Zwelgje74 op 09 Mar 2012 14:05:48

Geef je hem pap op de momenten dat hij eigenlijk iets anders zou moeten eten? Zo ja, dan direct daarmee stoppen. Dan weet hij dat hij een alternatief krijgt wat hij wel lust en zal hij nooit iets anders leren eten. Doorpakken en consequent blijven in dat geval, dat is de enige manier.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”

Niet eten? Dan niet, zolang hij de juiste lengte en gewicht houdt
is er niets aan de hand.
Er is een periode dat de kids van lucht lijken te leven.
Gaat vanzelf weer over

M.

Vervelend dat je kindje niks wil eten. Ik kan je jammer genoeg geen tips geven.
Onze oudste lust bijna alles wel, maar vertikt het op het moment om goed te eten.

Als ik jou verhaal zo lees heeft jou kindje nog nooit goed gegeten. Ik weet niet meer welke mama het zei, maar je zou kunnen overwegen om het hoger op te zoeken.
Misschien is er wel een echte reden dat hij niet wil of kan eten.
Persoonlijk zou ik er eens naar laten kijken.

Succes

okey bedankt voor de reacties.
nou er mankeert niks aan hem,want een paar weken terug luste hij wel brood enzo,maar nu vertikt hij het.
ik heb weleens geprobeert om hem dan geen pap te geven,maar dan broodje voor hem neer te zetten,maar een uur later heeft hij nog niks op.

ybruinenberg

En geef je dan dat broodje als alternatief? Nooit alternatieven geven, want net wat al eerder geschreven is: dan heeft-ie door dat-ie lekkerder eten kan krijgen en dan blijft-ie met je sollen.

Ontbijt is ontbijt, lunch is lunch en avondeten is avondeten! Eet-ie niet op wat je aanbiedt, en heeft-ie dat wel altijd gelust: dan bord weghalen als-ie er niks van neemt en klaar ermee!

Zolang-ie genoeg blijft drinken is het goed. Uiteindelijk krijgt-ie door dat er met mama niet te sollen is en gaat-ie echt wel weer eten.

Wel dus elke keer aan blijven bieden, maar ook weer weghalen als het einde etenstijd is. En als-ie dan zegt dat-ie alsnog wel: niet teruggeven! Want dan weet-ie alsnog dat er met je te sollen is!

Klinkt hard en streng maar het is het enige wat helpt. Jij bent de baas, niet hij.

Groetekes, Sje

Niks anders aanbieden omdat je bang bent dat hij te kort kan komen.
dat komen ze niet gauw, zolang ze genoeg drinken is er nog niks aan de hand.
at ie eerst wel brood en nu ineens niet meer. gewoon elke keer aanbieden, eet ie niet, dan maar niet. (mijn kind at al maanden geen avondeten, en toen ging ik me onderhand zorgen maken… en uiteindelijk nam ie toch als ik het hem gaf een paar happen, maar dit is gewoon een strijd waar een peuter denkt macht over uit te kunnen oefenen… -->Eten… want weet je, wij maken ons drukker dan hun hoor, als ie echt honger krijgt gaat ie wel eten. maar dan idd ook geen chips koek en snoep geven.