Peuter van 2,5 slaapt slecht

Heb me net aangemeld en ben benieuwd of iemand nog tips of ideen heeft. Mijn dochter Tess van 2,5 jaar is van baby af aan al een slechte slaper. 3 Maanden geleden ben ik weer bevallen van een dochter Lynn. Tess wordt zo’n 3 a 4 keer per nacht gillend en of huilend wakker. We hebben al vanalles geprobeerd maar tot nu toe heeft nog niks gewerkt. Haar troosten, toespreken dat iedreen ligt te slapen en dat het heel laat is. Zelfs boos worden, maar dat heeft al helemaal geen zin. Laten gillen en huilen is geen optie omdat Lynn ook ligt te slapen. Ze gaat 's middags al niet meer naar bed. Wie kan me helpen?

Groetjes hele trotse moeder van 2 prachtige meiden
Yvonne

klinkt misschien lullig, maar heb je haar gevraagd waarom ze zo verdrietig is en zo bang?? of misschien heeft ze wel ergens pijn?
peuters kunnen vaak best wel dingen aangeven waardoor jij een hint krijgt. Ze kan vreselijke nachtmerries/dromen hebben over zaken die ze overdag heeft gezien en niet verwerkt heeft.
En idd boos worden en laten huilen zou ik ook niet doen. je moet er altijd maar vanuit gaan dat ze het niet zomaar doen en niet expres.
laat je moeder- instinct werken en luister naar je gevoel. 99% kans dat je de handleiding van het ‘niet slapen’ gaat vinden.

suc6

aram

quote:
Heb me net aangemeld en ben benieuwd of iemand nog tips of ideen heeft. Mijn dochter Tess van 2,5 jaar is van baby af aan al een slechte slaper. 3 Maanden geleden ben ik weer bevallen van een dochter Lynn. Tess wordt zo'n 3 a 4 keer per nacht gillend en of huilend wakker. We hebben al vanalles geprobeerd maar tot nu toe heeft nog niks gewerkt. Haar troosten, toespreken dat iedreen ligt te slapen en dat het heel laat is. Zelfs boos worden, maar dat heeft al helemaal geen zin. Laten gillen en huilen is geen optie omdat Lynn ook ligt te slapen. Ze gaat 's middags al niet meer naar bed. Wie kan me helpen?

Groetjes hele trotse moeder van 2 prachtige meiden
Yvonne