(peuter) kussen, wanneer?

Nog even een vraagje,

Bo slaapt sinds een paar weken onder een dekbed. Nu valt het mij de laatste tijd op, nu ik dus elke avond even ga kijken en zijn dekbed weer over hem heen te leggen, dat hij heel vaak slaapt met zijn armpjes (handjes) onder zijn hoofd. Hij ligt dan bv op zijn rug met zijn armen richting het hoofdeinde , gedeeltelijk onder zijn hoofd. Als een soort van kussentje. Nu vroeg ik mij dus af, is dit een teken dat hij toe is aan een kussen in bed? hoe merk je dat wanneer ze er aan toe zijn? en als hij er aan toe is, welke haal ik dan? moet je daar geen speciale kussen voor hebben met twee jaar?
alvast bednakt!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

Zie hier een kussen-topic van kortgeleden.
http://www.ikkeben.nl/forum/topic.asp?topic_id=19709

Bij de Hema verkopen ze kinderkussens. Tientje.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 Dec 2010 22:49:35

ik zie idd dat je vanaf 2 jaar een kussen kunt gaan gebruiken, maar de vraag of dit bij bo een teken is of hij er aan toe is, is nog niet echt beantwoord. Maar misschien is het ook een kwestie van even uitproberen of hij een kussen wil.
Ga in ieder geval nu even bij de hema online kijken wat er bij een peuter kussen staat!

liefs woezel

Lilypie Third Birthday tickers

rico had dit ook heel lang (nu nog) met zijn n knuffels, dan ging hij daarop liggen of hij pakte zijn dekentje en legde dat onder zijn hoofd.
een kussen wilde hij echter niet maar dit is wel een kwestie van uitproberen.
rico’s kussen lag elke keer UIT zn bed als ik ging kijken… dus op den duur maar weggelegd want ik vond hem ook een keer met zijn kussen OP zijn hoofd en dat vond ik niet prettig… zeker niet omdat hij het gloeiend heet had… en het was zomer

Ik lig ook (bijna) altijd met mijn hoofd op een arm te slapen.
Ook op een kussen.
Wel of geen kussen maakt eigenlijk niet uit denk ik.

Dus, de vraag of Bo er aan toe is om een kussen te krijgen?
Geen idee.

M.

Ik neem aan dat Bo kan praten, dus ik denk dat als hij echt graag een kussen wil, dat ie dat wel zou zeggen. Mijn dochter heeft het zelf aangegeven en ik heb bij de Ikea een kussen voor buikslapers gekocht. Die is heel plat. Soms pakt ze er zelfs nog een speelgoedkussen bij, maar als ze bij ons in bed beland, slaapt ze weer zonder kussen. Als jouw ventje lekker slaapt zonder kussen zou ik het lekker zo laten (hoef je ook geen kussen mee te geven als hij uit logeren gaat, soms wel onhandig namelijk).

@Wendy; nouja dat klopt niet helemaal wat je zegt. als een kind net kan praten kan hij echt nog niet aangeven: ik wil een kussen.
als het kind geen benul heeft wat een kussen is omdat hij/zij altijd zonder heeft gedaan.

@Wil: gewoon een keer uitproberen meis.
blijft hij in bed liggen dan doorgaan ligt hij er telkens uit heeft t ook weinig nut… maar ja wat ik al zei bij rico kwam de kussen vaker OP zn hoofd te liggen dan dat zn hoofd OP het kussen lag snappie?