Peuter klaagt over pijn in mond

dag allemaal,

onze zoon nu ruim 2.5 klaagt over pijn in zijn mondje.
We mogen er met geen mogelijkheid inkijken, maar volgens
ons zitten er blaasjes op zijn tong, en in zijn mondje.
Het drinken doet erg pijn en gaat nu dus ook moeilijk… veel huilen…
Hij had 2 dagen geleden hele dag koorts en sinds gisteren
die blaasjes… Iemand tips??

groetjes chantal

Wat erg ik zou toch even langs de huisarts gaan ( mischien ben je al geweest dat weet ik niet ) Maar het lijkt me erg vervelend voor de kleine vooral als hij ook moeite heeft om wat te drinken…
Hoop dat het niks ergs is!

Heel veel succes en beterschap

joyce

Hoi
De zoon van een vriendin van mij had dat laatst ook. Zij moest de spenen vaker koken en zo. Hij had wiite blaasjes op zijn tong. Bij de dokter had hij er iets voor gekregen. Als ik mij niet vergis heette dat Afte wat hij op tong en in mond had maar weet het niet meer zeker. Hij had daar ook veel last van. Na de medicijn dokter was hij er zo vanaf. Ik zou gewoon naar de huisarts gaan. Groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 26 Oct 2008 12:26:53

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 26 Oct 2008 12:28:37

Lijkt er inderdaad op dat het om aften gaat. Onze meiden hebben het ook weleens. Vooral met tandenpoetsen protesteren ze dan.

Groetekes, Sje

Hi,

klinkt als aften, zijn kleine pijnlijke zweertjes in de mond, op de tong, omslagplooi, wang. eten is verschrikkelijk pijnlijk, vooral zuur. ze zijn gelig van kleur en scherp omrand (rood). de plekjes kunnen varieren van 1 mm tot 2 cm.binnen 2 wk horen ze weg te zijn.
er is nog niet wetensc.vastgesteld wat de oorzak is, je ziet vaak een link met bv weerstandvermindering, tekort vt C, stress, slechte mondhygiene, roken (hier niet dus haha) etc. sommige mensen hebben het nooit, enkele elke maand! wat ik gek vind is dat je vriendin er medicatie voor heeft gehad, want die is er nog niet. je hebt wel een middel wat het iets verzacht aloclair.
waar je wel medicatie voor hebt is een candida albicans infectie (in de volksmond “spruw”, het is een schimmel), men krijgt dan bv nystatine. men ziet witte niet afschrapbare vlekken op de tong (zoals melkresten bv), dit kan ook pijnlijk zijn, maar hoeft niet. en dan moet je wel naar de h.a. of tandarts/mondhygiënist even voor beoordeling en een antischimmel middel(nystatine bv). het kan aardig besmettelijk zijn dus wel effe doen.

succes!

x Floss

quote:
dag allemaal,

onze zoon nu ruim 2.5 klaagt over pijn in zijn mondje.
We mogen er met geen mogelijkheid inkijken, maar volgens
ons zitten er blaasjes op zijn tong, en in zijn mondje.
Het drinken doet erg pijn en gaat nu dus ook moeilijk… veel huilen…
Hij had 2 dagen geleden hele dag koorts en sinds gisteren
die blaasjes… Iemand tips??

groetjes chantal

quote:
Hoi De zoon van een vriendin van mij had dat laatst ook. Zij moest de spenen vaker koken en zo. Hij had wiite blaasjes op zijn tong. Bij de dokter had hij er iets voor gekregen. Als ik mij niet vergis heette dat Afte wat hij op tong en in mond had maar weet het niet meer zeker. Hij had daar ook veel last van. Na de medicijn dokter was hij er zo vanaf. Ik zou gewoon naar de huisarts gaan. Groetjes chantal

Chantal

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 26 Oct 2008 12:26:53

Gewijzigd door - minis@12move.nl op 26 Oct 2008 12:28:37

bedankt voor jullie reakties.

Na 2 daagjes ging het beter en verdwenen de blaasjes.

nu gaat het weer goed met hem

groetjes Chantal