Jasper heeft idd koemelkallergie, vandaar het idee om aan de geitenmelk te beginnen. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat geitenmelk qua samenstelling wel veel op koemelk lijkt en daarom geen goede vervanger is voor kinderen met een koemelk allergie. Dus twijfelde erover. Vooral omdat het nu zo goed gaat en ik met andere voeding/melk niet allelei klachten wil aanwakkeren. Maar Wendy, als de kindervoedingsdietiste het zelfs al voorsteld, dan zal het zeker wel goed zijn, dat steld me wel gerust!
@mama van Jada, fijn te lezen dat je een duidelijk verschil merkt, Jasper had naast tal van andere klachten ook vooral darmproblemen bij de koemelk, dus dat je dat herkend bij jouw dochter en het bij haar met geitenmelk beter is ook prettig om te weten!
Ik denk overigens dat het wennen aan de smaak niet zo’n probleem zal zijn, aangezien de koemelkvrijevoeding echt onwijs smerig is…(jasper vind het heerlijk). Ik zag trouwens bij C1000 Yoghurt en Vanillevla van Geitenmelk, dat zou ik dan ook kunnen proberen, krijgt Jasper eindelijk eens toetjes!! Maar ik zal eerst eens een weekje met de Nannycare peutermelk beginnen en eens kijken hoe hij daar op reageert.
Bedankt allemaal, wordt vervolgt… ![]()
Groetjes Carolien.