Peuter,baby,huis poetsen

Hoi,

Hoe doen jullie dat eigenlijk. Een peuter van drie en een baby van 8 mnd. en dan proberen je huis te poetsen. Ik was er al slecht in toen ik geen kinderen had. Nou, kom maar op met jullie adviezen! Ik kan ze allemaal gebruiken.
Ennuh, alvast bedankt.

Groet!

Gewijzigd door - yannick op 06 Jul 2007 22:47:12

Gewijzigd door - yannick op 06 Jul 2007 22:48:02

ja nou hoor , ik doe maar wat hahahaha
gewoon het belangrijkste bij houden en voor de rest lekker genieten van je kids

groetjes Nancy ,mama van Randy 10jr, Damon 7jr en Chloë 8 mnd

hahah elke dag weer overnieuw beginnen en nooit klaar zijn, zeker met nog huisdieren die er rond lopen, de regen die nu met bakken naar beneden valt… gewoon doen wat nodig is maar het is bijna niet bij te houden, het is sneller vies dan schoon

ps ik dacht aan de titel dat je ons wou vragen hoe je ze schoonkon houden die peuter en baby
groetjes Kim, mama van Sofie,Victor & Alexander!!

Zo doe ik een dag niets en zo stofzuig,dwijl en doe ik de wc’s in 1 dag. Het is maar net waar ik zin in heb en in hoeverre het nodig is. Het hoognodige houd ik bij en net als ramen zemen doe ik dan wat minder vaak (of gewoon niet zo vaak ).
Ik heb het wel moeten leren hoor, eerst moest alles aan kant zijn. Nu ben ik een stuk makkelijker geworden.

Gr Sandra

Ja ik heb wel een advies maar die vind jij vast niet leuk.
Mijn advies is even snel wat doen telkens als ze slapen.
Dat valt niet mee want als je kinderen slapen wil je graag ook even aan jezelf toekomen en lekker wat leuks doen voor jezelf maar als je iets doet in het huishouden met de kids erbij duurt alles tien keer veel langer dan als je het even snel doet als ze er niet bij zijn.

Tegelijk slapen…ZELDEN…
“DE TIP” staat er nog niet bij. Ik wacht nog even af.

P.S.: topic naam was inderdaad op vele manieren uit te leggen…

Doet je peuter nog een middagslaapje? Dan kun je het toch zo plannen dat ze wel tegelijk slapen? Ik moet zeggen dat ik ook vaak gauw eerst een klusje doe als ze beide in bed liggen, maar dan is de tijd wel van mij voor wat leuks!! Strijken doe ik eigenlijk altijd 's avonds als ze in bed liggen, vind ik te gevaarlijk voor mijn actieve, nieuwsgierige, behulpzame peuter…
Bij mij ligt er ook wel eens een laag stof in de kamer hoor! Het lukt gewoon niet altijd. De vaat en de was hou ik sowieso bij en straks komt daar ook de wc bij. Als Joël daar ook op gaat, maak ik hem vaker schoon!! Dweilen doe ik niet zo heel vaak. De stofzuiger is wel zo gepakt. Nou ja, over een tijdje maak ik alles wel weer eens grondig schoon!! Ik ben het trouwens wel met Miranda eens. Alles gaat tig keer langzamer met een ‘behulpzame’ peuter erbij…
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Tja, misschien wil ik eigenlijk ook alleen maar horen dat je helemaal niet hoeft te poetsen…helaas. Maar afgelopen maandag is het gelukt. Mijn zoon was naar de peuterspeelzaal en mijn dochter sliep eindelijk eens de ‘ochtend door’.

Maar toch ben ik benieuwd hoe echte fanatieke poetsmamma’s dat nou eigenlijk doen. Waarmee houdt je in de tussentijd je peuter en je baby bezig?

Ik moet eerlijk toegeven dat ik zelf liever iets leuks met de kinderen ga doen. Maar helaas is onze schoonmaker er vantussen en het scheelt natuurlijk weer geld als je hetzelf doet. Maar ik heb er zo’n HEKEL aan!!!

Ik herken je gevoel heel erg want ik heb er ook zo’n HEKEL aan.
Daarom hebben wij ook een schoonmaakster die 1 keer in de week of soms slaan we wel eens een week over net hoe het huis er uit ziet.

Ik doe zelf alleen de was eigenlijk en af en toe stofzuigen. En de beesten verschonen, hond uit laten, boodschappen doen, koken enz.enz. dus druk genoeg met ook nog 3 dagen werken.
Met de was helpt Tessa ook mee die geeft alles aan of ze stopt het erin.
En strijken doe ik ook nooit. Ik heb bijna geen kleren die je hoeft te strijken dus dat is makkelijk.
Dus ik ben wel makkelijk erin hoor ik vind tijd met mijn kind besteden ook wel erg belangrijk en vind het zeker het geld waar die schoonmaakster. Dan spreek ik voor mezelf natuurlijk aangezien wij het wel kunnen betalen. Niet dat wij zoveel verdienen maar wij zijn best zuinig met andere dingetjes. Dus succes ermee!
Ik heb er straks ook 2 dus krijg het ook nog drukker. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Ik ga meestal iets eerder uit bed ff wat was kan gelukkig tussendoor, ze helpt graag. De rest doe ik ook in de avond maar rond half negen stop ik en ga ik lekker van me rust genieten en me ventje natuurlijk:D

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Hallo
Nou ik zou persoonlijk de baby in de box zetten en je peuter laten helpen,of aan tafel zetten met een tekening of iets dergelijks. Toen onze dochter jonger was zat ze s`ochtends tot 10 uur in de box en dan was mama bezig,dat wist ze. Zodra ik klaar was ging ze uit de box. Nu geef ik haar een doekje en helpt ze me driftig mee.
groetjes Wilma

Wilma, hoe lang liet je je dochter dan in de box zitten en hoe oud was ze toen? Overigens wel een tip waar ik iets mee kan op de een of andere manier.

dat doe ik dus
delano in de box en benita is meestal aan het kleuren aan haar tafeltje of iets dergelijks ,boven poetsen doe ik as delano in bed ligt die slaapt daar doorheen
en benita blijft dan ff beneden ,
delano wil ik dit ook echt aan leren in de box spelen want benita was al vrij vroeg dat ze der niet meer in ging ,maar die box is toch vrij handig hoor vooral als je twe kits hebt

Ach ja, weinig of niet schoonmaken gaat ook wel een tijdje goed!

weinig schoonmaken kan ook…
ik probeer het meestal een beetje bij te houden… ik zet haar in de keuken in haar stoel en ruim het een beetje op als ze bezig is met een koekje… ( maarja ze is ook nog maar 1,5 jaar… aldoor ze heel actief is…) de rest doe ik savonds want als zij in de kamer is gaat echt alles… maar echt alles naar een andere plek… maarja
met kleine kinderen maak je aan een kant je huisje schoon en aan de andere word het weer een bende… dat heb je met kids eej… maar geniet ervan van deze kleine jaren… want voor je het weet zijn ze over

groeten en kusjes van soraias mama

Altijd weer lastig. Ik ben ook geen tophuisvrouw, maar probeer er altijd maar weer het beste van te maken in zo min mogelijk tijd.
Meestal laat ik ze mee helpen. De mat bij de voordeur stofzuigen daar zijn ze altijd wel weer een tijdje mee bezig. Ook de onderste treden van de trap zijn een leuke uitdaging.
Verder kan je ze als je aan het soppen gaat, ook een doekje geven. Ze vinden het vaak erg leuk om alles wat jij doet na te doen. Dus dan kan je het beter gebruiken. Het gaat soms wat langzamer. Maar dat hoort erbij. En lukt het niet dan blijft er gewoon wat liggen, ook niet erg.
Strijken doe ik vaak als Joost op bed ligt. Sam weet dat de stijkbout heet is en dat hij dan met een grote boog er om heen moet. Dit kan je ze allemaal goed aanleren. Kwestie van consequent zijn.
Met koken helpt Sam altijd met de aardappels wassen. Als die al lang in de pan zitten is hij nog druk bezig met het water in de gootsteen. Plastic bakjes en bekers afwassen, daar kan hij zo een half uur mee zoet zijn.
Succes met het poetsen !!

[/url]

[/url]

Inderdaad hele goede tips. Alleen die van, inmiddels 9 mnd, is wel ingewikkeld. Zij kruipt sinds een aantal weken, maar gaat ook meteen overal staan enz. Ze komt dus ook overal bij… Moeilijk af en toe hoor!