Peuter 1 jaar af en toe 's nachts braken


#1

Sinds 3 weken wordt mijn zoontje van 1 jaar af en toe 's nachts wakker en geeft dan over. Als alles eruit is, soms na 1 keer braken de andere keer na meerdere keren, is hij weer helemaal vrolijk en gaat weer slapen. Hij heeft sinds een afgelopen donderdag (nadat hij woensdagnacht weer had overgegeven) diarree en verminderde eet en drinklust. Sinds zondagavond leek dat beter te gaan. Mu werd hij vannacht weer wakker en moest braken. Ik zit met mijn handen in het haar en maak me erge zorgen.

Ook is onze zoon op zijn hoofd is gevallen. Van een hoogte van 1,5 meter op het kdv. Dit was op 6 september, dus bijna 2 maanden geleden. Hij is toen uitgebreid onderzocht en daar is niets uitgekomen. Voor de volledigheid meld ik het even.

Ik hoop echt dat iemand me kan helpen!

Alvast bedankt!

Groet, Lisa.

Gewijzigd door - Lisa Dijkstra op 29 Oct 2013 07:59:49


#2

Het kan zijn dat je zoontje een allergie heeft waardoor hij moet braken. Verder kan het helpen als je zijn hoofdeind “telefoonboekdik” verhoogt. En dan niet door hem een kussen te geven of iets onder zijn matras te leggen, maar je moet iets onder de pootjes van het ledikant leggen aan de hoofdeind-zijde. Dat mag maximaal de dikte van een telefoonboek hebben.

Verder zou ik teruggaan naar de huisarts vanwege die val vorige maand. Grote kans dat-ie gewoon een flinke hersenschudding heeft waardoor hij steeds moet overgeven.

Is hij door nalatigheid van het kdv gevallen? Zorg dan dat er officieel van alles in gang gezet wordt waardoor je in de toekomst het kdv aansprakelijk kunt stellen als blijkt dat je zoontje toch nog gezondheidsklachten heeft die terug te voeren zijn op die val.

Mijn neefje is toen hij bijna 1 was op het kdv uit zijn bedje gevallen doordat men vergeten was het hekje er weer voor te schuiven. Daar is een heel rapport van gemaakt voor evt. nasleep in de toekomst.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 29 Oct 2013 10:52:58


#3

Hai Sje. Bedankt voor alle tips! Mag ik vragen wat je beroep is?

De hersenschudding heb ik zelf ook aan gedacht maar lijkt me erg onwaarschijnlijk aangezien hij nadat het is gebeurd een CT scan heeft gehad en daarnaast een nacht in het zieken huis heeft gelegen ter observatie. Hij is twee keer onderzocht door de kinderarts en chirurg en ze konden niets vinden. Ik kan me niet voorstellen dat een hersenschudding pas 6 weken na dato opspeelt… toch? Het aanmaken van een officieel dossier is wellicht wel een goed plan. Hoe hebben de ouders van je neefje dit destijds aangepakt?

Allergie wil ik niet helemaal uitsluiten maar hij heeft op de drie betreffende dagen/avonden niet iets anders gegeten dan anders. Ik zal het wel in de gaten houden.

Hij heeft altijd veel last gehad van reflux. Dit is sinds een maand vrijwel weg. Ook heeft hij af en toe last van wagenziekte. Ik heb daar zelf ook last van. Zijn opa (mijn vader) heeft altijd heel veel last (gehad) van maagzuur. Ik ‘hoop’ dat hij misschien gewoon een zwakke maag heeft? Ik ga sowieso zijn ledikantje verhogen. Je geeft aan dat ik iets onder de pootjes moet zetten. Wordt het daar niet erg instabiel van als hij veel beweegt (dat doet hij namelijk)? Enig idee hoe ver het bedje verhoogt moet worden?

Groetjes, Lisa.


#4

Hoi Lisa,

Ik ben oorspronkelijk medisch secretaresse van beroep, maar sinds de geboorte van de oudste ben ik thuisblijfmoeder.

Wat betreft die allergie: het kan bijv. een gluten of koemelk-allergie zijn. In heel veel voedingsmiddelen zitten gluten en/of melkprodukten.

Wat betreft het verhogen van het bedje, als je een brede plank hebt die je onder pootjes kunt leggen, staat het stabiel genoeg. Wat betreft de hoogte, zie mijn vorige berichtje. Daar schreef ik al dat het maximaal de hoogte van de dikte van een telefoonboek mag zijn.

Na de val van mijn neefje bood het kdv zelf aan een rapport te maken en aan mijn zus en zwager te geven i.v.m. mogelijke gezondheidsgevolgen voor de toekomst. Dus, aangezien het jullie niet aangeboden is, even je rechtsbijstandverzekering bellen hoe je het evt. aan moet pakken om aan zo’n verslag te komen. Of bijv. evt. via je huisarts.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 29 Oct 2013 15:04:33


#5

Bedankt Sje!