Petit gervais

ik heb een vraagje:

sinds enkele dagen geef ik ons nell petit gervas, eigenlijk petit bledi van bledina maar dat is hetzelfde. ze eet het zeer graag (de pot kan niet vlug genoeg leeg zijn) maar een half uur of uurtje later geeft ze dat steeds weer over. het ruikt zeer zuur dan ook. nu is mijn vraag of ik haar dat te vroeg geef (mag nochthans vanaf 6 maanden) of dat er iets inzit waar ze niet tegen kan. zijn er soms mama’s die hetzelfde voor hebben en zijn er misschien tips

Nou ken ik dat niet, of het moet het spul zijn dat hier als danoontje verkocht wordt.
Misschien moet je toch wat minder geven.
Misschien eens gewone yoghurt of kwark proberen,
en kijken hoe dat gaat.

M.

ja dat zijn de danoontjes maar gewone yoghurt enz lust ze ook graag maar dat houdt ze wel binnen

Je schrijft dat de pot niet vlug genoeg leeg kan zijn als het aan Nell ligt. Mogelijk eet ze het dus te gulzig en spuugt ze het daarom weer uit. Misschien toch proberen het met wat kleinere hapjes en wat langzamer te geven.

Die zure geur als het er weer uitkomt is logisch: er zit maagzuur bij.

Groetekes, Sje

yoghurt is zoiezo zuur dus logisch dat het zuur ruikt. ruikt zeg ik het stinkt verschrikkelijk letterlijk naar echt braaksel zoals bij ons. (sorry hoor haha)
eet ze normale yoghurt net zo snel op als die petit gervais? (ook nooit van gehoord trouwens) en hoe oud is Nell nu?

nell is 24 weken en daarnet heeft ze na 250gr groenten nog potje yoghurt gegeten van 100gr en geen enkel probleem. straks als ze wakker is probeer ik nog eens een danoontje

Ach ja, en anders nog even uitstellen en maar de gewone yoghurt geven. Misschien dat het later wel beter gaat.

Succes ermee in ieder geval!

Lilypie 3rd Birthday Ticker
Lilypie 1st Birthday Ticker