Aangezien dit in een andere topic aan bod komt al en ik dit wel een goed onderwerp vind, maak ik er hier maar een nieuwe topic over.
Mijn eerste basischool was een super leuke school, onze klas was zeer hecht en ik herinner me dan ook alleen maar dat we zelfs in de speelkwartieren met de hele klas samen buiten speelden. Ik kan me niet herinneren een buitenbeentje in de klas te hebben gehad. Helaas verhuisden wij toen ik naar klas 4 ging ( nu groep 6 ) en gingen we naar een andere basisschool. Deze basisschool stond in een beruchte wijk en ik was zeker niet opgewassen tegen deze jongeren en werd daarmee snel een buitenbeentje. Ook de kleding ed wat ineens belangrijk was op deze school, werkte daaraan mee. Want modebewust waren ze thuis niet. Vreselijk om door hele groepjes opgewacht te worden, alleen al de dreigingen daarmee…
Thuis hoefde ik niet aan te kloppen hiervoor. Echter toen ik al zeer vroeg het huis verliet en ik naar het voortgezet onderwijs ging, kwam mijn omslagpunt. Ik was niet meer thuis en kreeg kleedgeld om mijn eigen kleding te kopen en mocht even iets lenen her en der van de andere meiden omdat de leiding van mijn groep zag dat ik met deze kleren niet verder kon, wauw ! Dat werd mijn eerste spijkerbroek hahaha. Mijn zelfvertrouwen groeide ( ook mede door de aanpak van mijn verzorgers )en daarmee ook de drang om dit niet meer te laten gebeuren. De school waar ik nu naar toe ging was ook pittig, maar ik werd ook pittig. Voordat ik het wist telde ik mee en behoorde ik tot de toppers, dit zonder het pesten van anderen of leraren. Wat een mega toffe tijd, het is me nooit meer overkomen.
Nu ik zelf kinderen heb merk ik dat ik er wel op let nu Evianne naar school gaat. Evianne is erg rustig en lief en zou je in een grote groep snel over het hoofd zien. De basisschool hier heeft een pestprotocol en let sterk op pesten. Ook wij letten op haar weerbaarheid. Nu ze naar school gaat en met andere kinderen omgaat, merken we dat ze wat meer van zich af begint te bijten. Jessin is een rauwdouwer en daar maak ik me zeker nog niet druk om. Ik denk dat het niet uitmaakt hoe je eruit ziet als je gepest word(om maar even op de flaporen terug te komen) , maar hoe je je verweren kan tegen de pestopmerkingen ed
Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!
Gewijzigd door - Asje op 19 Jan 2008 09:31:38