Pesten begint al! bah!

J kwam vandaag met een zeur gezicht uit school. Ik dus tijdens de lunch met haar gepraat zegt ze dat ze niet mee mocht doen met een spelletje omdat ze een broek aan had! Dus ik de lerares gebeld (vriendin van me) zegt ze idd dat er iets was voorgevallen. Een aantal meisjes 3 jarige he, deden een spelletje en ze hadden allemaal rokjes aan en ze wilde niet dat Jada mee speelde omdat ze een broek aan had. Dus vraagt mijn meisje aan me tijdens de lunch; mama jij wil wel met me spelen he? Jij hebt ook een rokje aan! Vond het zo vervelend. Moet dat nu al! bah! Heb d’r maar een goede knuffel gegeven en gezegd dat ze dan maar leuk met andere vriendjes en vriendinnetjes moet gaan spelen! Dat vond ze dan wel weer een goed idee!

Dat is wel erg vroeg. Hopelijk vind ze snel vriendjes en vriendinnetjes waarmee ze heerlijk kan spelen. Weet uit ervaring dat gepest worden niet leuk is.
Succes

Danielle is geboren op 7-1-2010

En dat is alleen vanwege dat rokje of omdat J half is zeg maar?? Mijn nichtje is daar namelijk ook om gepest in het begin. Zij woont op Barbados. En heeft blond haar groene ogen en een donkere huid.

Groetjes,

Michèle

Jeetje dat is idd wel heel vroeg. En dat om een reden die nergens op slaat. Echt heel sneu voor J. Hoop dat ze snel andere vriendjes/vriendinnetjes vind die het wel waard zijn om mee te spelen.

Groetjes,
Sandra

och gerum… wat zielig!
speelde ze voorheen wel gewoon met die meisjes?
en vind het raar dat de juf jullie daar niet over heeft ingelicht, dat J daar zelf mee moet komen arm meisje.
geef haar maar een knuffel van Rico, die maakt het niet uit of ze nou een rokje of een broek aanheeft, die knuffelt met elk kind graag (tot nu toe)

Bah, nu al? Dikke knuffel voor je meisje!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Ik hoorde onlangs een meisje op de PSZ waar Jack zit tegen de juffrouw zeggen: juffrouw, die en die zegt dat ik LELIJK ben…!!!
Mijn mond viel werkelijk open, ik dacht echt: dit kan niet waar zijn!
Hoe kan dat gebeuren???
ZO hard zijn kinderen nou.

[img]Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers[img]

@Christa: jee ongelofelijk he zoiets…vroeger was dat niet zo!
je zou denken dat die ukkies nog zo broos zijn en totaal nog geen weet van uitschelden en pesten… nou dat blijkt dus niet zo te zijn.
ze zijn er vroeg bij niet alleen met pesten. ik zag laatst een kind van 8 (ik weet dat hij zo oud is omdat hij bij een meisje in de klas zit die bij me in de straat woont) roken. ja serieus!

Berg je maar, met de jaren wordt het alleen maar erger en de argumenten worden er niet beter op… Nikki mocht ook eens niet meespelen op de PSZ omdat ze geen jurk aan had, of omdat haar haar anders zat… nu mag ze af en toe niet meedoen omdat ze een “watje” is of omdat ze de verkeerde schoenen aan heeft… Ik leer haar dat ze zich door niemand moet laten vertellen dat ze iets niet kan of dat ze lelijk is en dat ze altijd van zich af moet bijten, maar ik denk dat J daar nog een beetje jong voor is…

Tja het is niet dat de kleine geen vriendjes heeft op school hoor, ze kan met bijna alle kids goed overweg, maar dit zijn de wat “oudere” meisjes 3-4, waar ze graag bij hoort! Vond het wel vervelend, maar heb ook gezegd; ga maar met andere vriendjes spelen dan! Ik ben nooit gepest en vond het wel moeilijk. Normaal eigenlijk geen gezeur met die meisjes. Achh misschien was het echt maar voor een dagje.

@ Michele ik he speciaal een school uitgezocht waar van alles op zit zeg maar. 3 blanke kids, stuk of 7 gemixed kids (van alles gemixed), 4 Indiaase/ pakistaanse, en 6 donkere kids, dus van alles een beetje, neem dus niet aan dat het daardoor is.

@ Christa; Ja hard he! Vond het ook al, dacht ook bij mezelf als dat nu al zo is!!! Maar goed, J is wel erg beschermd opgegroeid. Ik hou best wel in de gaten met wie ze omgaat en ik of de nanny is er bij, dus soms moet je zoiets misschien leren los laten, maar ik vind het wel moeilijk hoor.

@ yavahn; tja ben bang dat het zoiets word idd, we zullen wel zien. Ik ga nu nog niets doen, maar dat moet geen 3 keer gebeuren dan ga ik toch even met wat moeders praten, waarschijnlijk dat het op deze leeftijd nog wel wat effect heeft! We zullen zien!

Ons dochtertje van nog geen 2,5 jaar is ook af en toe het mikpunt. Onvoorstelbaar en zorgelijk vind ik het omdat Fabienne niets terug doet. Ze gaat huilen en raakt best overstuur. Ze is wat verlegen en een erg gevoelig kind … Als ik wat eerder kom om haar te halen dan zie ik nu al dat als ze bv met een poppenwagentje wandelt en een ander kindje het pakt, ze totaal niets doet. Ze laat zich duwen, aan de haren trekken … etc. etc.

We zullen zien hoe zich dit ontwikkelt, hou het goed in de gaten en zal de juf er zeker op aanspreken !!!

quote:
@ Michele ik he speciaal een school uitgezocht waar van alles op zit zeg maar. 3 blanke kids, stuk of 7 gemixed kids (van alles gemixed), 4 Indiaase/ pakistaanse, en 6 donkere kids, dus van alles een beetje, neem dus niet aan dat het daardoor is.

Ah duidelijk, nee dan zal dat het niet zijn nee. Mijn nichtje zat echt op een zwarte school zeg maar.

Groetjes,

Michèle

Beste malawimamajada,

Ik zou het graag van de andere kant bekijken, mijn mening is dat ik niet echt het idee heb dat dat pesten is maar gewoon normaal kind (speel) gedrag… klinkt niet zo onlogisch in de kindergedachte dat als alle meisjes met dat spelletje een rokje aan hebben dat je dan met een broek niet mee mag doen. Lijkt mij niet echt pesten om het pesten… snap je wat ik bedoel?

Pesten is denk ik meer gericht op andere zaken zoals het uiterlijk, of de thuissitusatie maar niet op feit dat ze toevallig een broek aan had die dag en ze daarom niet met de rokjes meiden het spelletje mee mocht doen. Is ook echt iets voor meisjes heel kinderachtig maarja het zijn ook nog kindjes.

Wel goed idee om te zeggen dat ze ook met andere kinderen kan gaan spelen als ze niet mee mag doen. Ik denk ook dat dit soort situaties ook wel heel leerzaam kan zijn, in de maatschappij en als volwassene word je ook op allerlei zaken afgewezen of niet aardig gevonden.

hoop dat je er iets aan hebt om het van de andere kant te bekijken, maar snap dat je het erg vervelend vond!

Groetejs Ghis.

Lilypie Second Birthday tickers

Ghis, snap wat je bedoelt, maar als moeder van een nog geen 3 jarige is het toch echt niet zo prettig! Ben er wel overheen nu, maar je had dat zielige gezichtje moeten zien, bah! Ik weet niet wat ik het anders had moeten noemen dan pesten? Uitsluiten misschien beter?

Hoi hoi, ja… uitsluiten weet ik ook niet als het zo is dat het altijd gebeurd wel maar dan is het ook wel weer pesten te noemen. Als dit eenmalig was zou ik me er niet te druk om maken maar wel goed in de gaten houden. (Ik zou het ook niet fijn vinden als tegen die tijd Joaquin zo verdrietig thuiskomt avn school hoor!!)

Grtjs xx

Lilypie Second Birthday tickers

ongelooflijk, knuffels voor meisje (en jij ook)!

thuisblijfmoeder van F(4) en R(3)