Ja… de perfecte moeder… net als de perfecte relatie en het perfecte leven…
Perfect is ook maar betrekkelijk. Als het allemaal is zoals je perfect had voorgesteld, blijkt het helemaal niet perfect te zijn!
Ik loop standaard achter met de was, deed ik ook al voordat Nora er was eigenlijk… verder wordt er naar mijn idee niet genoeg gestoft en gestofzuigt, misschien dat ik daardoor wel zo vaak en lang ‘verkouden’ ben en Nora 's ochtends ook vaak moet hoesten. Dan moet ook nog iedere avond het eten geregeld worden, 4 dagen moet je vrolijk en productief zijn op het werk en daarvoor en erna vrolijk en productief thuis als moeder en vrouw, niet te vergeten moet je mooi blijven voor je man, de buitenwereld en iedereen die vindt dat ze daar een mening over moeten hebben. (zo, tijdje niet meer naar de kapper geweest?? ALSOF ik daar tijd voor heb!!) je sociale leven op peil houden en natuurlijk blijven sporten. Tussendoor moeten nog boodschappen gedaan worden en vooral is het belangrijk dat je lekker ontspannen blijft.
TUURLIJK!!! Doen we even…
Ik denk dat we op moeten houden met proberen alles voor iedereen perfect te doen. Tegenwoordig moet je met 2 HBO salarissen en geen achterlijk groot huis blijkbaar allebei 4 dagen (ik 3,5) werken om je financien een beetje rond te krijgen! Dan mogen wij absoluut niet klagen, maar veel minder werken zit er echt niet in. Onze moeders konden vroeger bijna allemaal thuisblijven en die vonden het waarschijnlijk ook soms nog zwaar.
Ik zeg: Moeders, we doen ons best. Zolang we goed voor de kinders zorgen, blijft de was maar lekker wachten, gaan we maar wat minder naar de kapper en zien we vrienden maar even wat minder als ze niet naar ons wilen komen. Er zitten maar zoveel uren in een dag en maar zoveel energie in 1 moeder.
Ik denk dat het allerbelangrijkst is dat je als je je kind aandacht geeft, dit met de volle 100% doet en probeert daar ook zoveel mogelijk van te genieten. Dat werkt door en dan snapt het kind dat hij of zij die volle 100% waard is. Dat is beter dan 100% van de tijd 25% van de aandacht denk ik… Snappen jullie me nog?
Leuk topic, waar ik teruglezend toch best wel mee bezig ben… ![]()
Liefs Liske