Perfecte moeder

hallo

ik vroeg me af hoe zou een perfecte moeder en als die niet bestaat de bijna perfecte moeder haar dag doorbrengen met de kids
gewoon zomaar uit nieuwschierigheid

ik zie de perfecte moeder namelijk de hele dag koekjes bakken en met de kids spelen maar jammer dat ik daar geen tijd en soms ook het geduld niet voor heb

groetjes

Hahaha ik denk dat dat beeld dat jij van de perfecte moeder hebt ook een moeder uit boeken is… Ik zie het dan ook zo voor me, allemaal altijd vrolijk, het hele huis smettelos en gezellig, koekjes geur, nooit haast en stress, een liefhebbende man die keurig optijd thuis komt en waar de kindjes dan met gestrekte armpjes op af rennen…
De werkelijkheid is dat de badkamer eigenlijk nog schoongemaakt moest worden, maar daar was geen tijd voor omdat kindje zijn beker ranja hoog de kamer doorgooide, waardoor mama sjagrijnig eerst daar moest boenen. Papa kwam te laat thuis voor het eten omdat de vergadering uitliep en er ook nog eens een file was, en de kinderen eten alleen maar koekjes van een bepaald merk omdat die in de reclamespotjes zo vaak voorbij komen… haha!:
Maar ik denk dat ik met dat tweede blijer ben dan met dat eerste, want van zo’n perfect en happy leventje word je denk ik ook wel helemaal kriebelig… en ik denk ook niet dat het bestaat… de perfecte moeder… maar we doen allemaal ons best!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

er is geen perfecte moeder.
iedereen doet haar best op haar manier.
dat is perfect genoeg.
ik vind niet dat ik de perfecte moeder ben. Maar zeker wel een goede mama.
Ik doe mijn best om hem zo goed mogelijk op te voeden.
ik zorg goed voor hem. krijgto p tijd zijn eten en drinken en vergeet hem nooit.
als ik tijd heb speel ik met hem, en probeer ook zo veel mogelijk tijd daarvoor te maken.
maargoed de huishoudelijke en financiele dingen zijn ook belangrijk, wat je ook een goede mama maakt.
Ik denk dat wat ik doe perfect genoeg is, en zo denk ik over jullie allemaal

@mama snoekie: we posten tegelijkertijd haha wilde ook nog even reageren op jou;
hier is de badkamer ook een zooi en ik moest hem eergisteren al schoonmaken hahaha
tja gewoon geen tijd gehad

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090929/GYPG.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“48” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/A3iGp2.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 27 Oct 2009 09:49:59

precies je slaat de spijker op zijn kop zo had ik de perfecte moeder in mijn hoofd en baalde ervan dat bij mij de wasmand wel altijd vol ligt en er geen verse koekjes lucht rond hangt haha
bij ons thuis werd er nooit gespeeld en al zeker niet met moeders en dat vind ik dan nu ook best moeilijk om te doen doe het wel maar meer dat ik mezelf er toe dwing , klinkt zo raar, snap je wat ik bedoel???
dus ik zou hier dan ook graag wat tips tegenkomen om meer in het beeld van de perfect mam te komen ik vind ook weer niet dat ik het niet goed doe ofzo maar beter kan altijd ik zorg dat ze optijd eten krijgen alle basic dingen hebben ze binnen handbereik krijgen alles wat ze willen ook al kan ik het af en toe niet eens betalen maar ik zorg ervoor dat ze het krijgen ,

echt waar ik dacht dat het alleen bij bij zo was dat ik regelmatig achter liep met de was haha maar dat valt dan wel weer mee

groetjes

grotejes

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 27 Oct 2009 09:59:42

Gewijzigd door - mama van 3 jongens op 27 Oct 2009 10:00:22

ohja dat valt mee,
ik erger me ook aan de voortdurende troep, je ruimt het op en het ligt er weer
je poetst en een uur later is het weer vies (er komt b.v. iemand binnen die vieze schoenen aanheeft)
de hond die constant in de rui is en mama die haar verliest bij het leven.
daarom was ik zo blijd at ik al een droger had…heb ik tenminste iets meer tijd
mara ik ben inmiddels zo moe dat ik soms gewoon geen zin meer heb om dingen te doen in het huishouden
het is gewoon routine weet je wel
je staat op je zorgt voor je kind (wat ik met liefde en plezier doe)
en dan komt het huishouden…keer op keer op keer. elke keer hetzelfde
voegt geen enkele plezierige waarde toe ofzo
zo is het gewoon saai, je wil alleen maar mama zijn en geen huisvrouw… als ik geld genoeg had huurde ik een poetser in, 1 omdat ik zo moe ben en het gewoona f en toe niet trek last but not least: je kunt er fulltime voor je kind zijn, of gewoon is als je kind in bed ligt aan jezelf denken…heerlijk lijkt me dat.
en als je kind dan wakker is (nu met rico’s leeftijd heeft dat nog geen zin)
lekker taarten en koekjes bakken, tijden gaan fietsen en wandelen, leuke dingen doen je kind verwennen door cadeautjes te kopen (en maar opruimen hahahaha)

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Ja… de perfecte moeder… net als de perfecte relatie en het perfecte leven…

Perfect is ook maar betrekkelijk. Als het allemaal is zoals je perfect had voorgesteld, blijkt het helemaal niet perfect te zijn!

Ik loop standaard achter met de was, deed ik ook al voordat Nora er was eigenlijk… verder wordt er naar mijn idee niet genoeg gestoft en gestofzuigt, misschien dat ik daardoor wel zo vaak en lang ‘verkouden’ ben en Nora 's ochtends ook vaak moet hoesten. Dan moet ook nog iedere avond het eten geregeld worden, 4 dagen moet je vrolijk en productief zijn op het werk en daarvoor en erna vrolijk en productief thuis als moeder en vrouw, niet te vergeten moet je mooi blijven voor je man, de buitenwereld en iedereen die vindt dat ze daar een mening over moeten hebben. (zo, tijdje niet meer naar de kapper geweest?? ALSOF ik daar tijd voor heb!!) je sociale leven op peil houden en natuurlijk blijven sporten. Tussendoor moeten nog boodschappen gedaan worden en vooral is het belangrijk dat je lekker ontspannen blijft.

TUURLIJK!!! Doen we even…

Ik denk dat we op moeten houden met proberen alles voor iedereen perfect te doen. Tegenwoordig moet je met 2 HBO salarissen en geen achterlijk groot huis blijkbaar allebei 4 dagen (ik 3,5) werken om je financien een beetje rond te krijgen! Dan mogen wij absoluut niet klagen, maar veel minder werken zit er echt niet in. Onze moeders konden vroeger bijna allemaal thuisblijven en die vonden het waarschijnlijk ook soms nog zwaar.

Ik zeg: Moeders, we doen ons best. Zolang we goed voor de kinders zorgen, blijft de was maar lekker wachten, gaan we maar wat minder naar de kapper en zien we vrienden maar even wat minder als ze niet naar ons wilen komen. Er zitten maar zoveel uren in een dag en maar zoveel energie in 1 moeder.

Ik denk dat het allerbelangrijkst is dat je als je je kind aandacht geeft, dit met de volle 100% doet en probeert daar ook zoveel mogelijk van te genieten. Dat werkt door en dan snapt het kind dat hij of zij die volle 100% waard is. Dat is beter dan 100% van de tijd 25% van de aandacht denk ik… Snappen jullie me nog?

Leuk topic, waar ik teruglezend toch best wel mee bezig ben…

Liefs Liske

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Tja naast perfecte moeder moet je nog zo veel dingen perfect doen… Van wie eigenlijk…? Vooal van jezelf denk ik… Ik heb dat tenminste bij vlagen wel… dan baal ik dat ik op mijn werk niet heb gedaan wat ik wil, dan heb ik naar mijn idee het huis niet schoon genoeg, schuldgevoel omdat Joey iets minder aandacht kreeg, ships, ik heb mijn ouders niet gebeld, en jaaa die vrienden moest ik ook nog bellen voor een afspraak… Soms lijkt het net of je alles maar half doet, en dat zal ook wel zo zijn soms, maar ik sta er gelukkig ook nog vaak genoeg bij stil dat dat gewoon onmogelijk is! Je kunt niet overal in uitblinken, en moet eigenlijk tevreden zijn met wat je wel goed gedaan hebt…
Ik heb ook vaak het idee dat vrouwen de enigen zijn die zo denken, tenminste als ik naar mijn vriend kijk… Die gaat rustig in een huis vol bende en met een aanrecht vol afwas, lekker uren op die iritante x-box van hem zitten spelen… Kon ik dat maar denk ik dan, maar als ik ga zitten lezen terwijl mijn ‘‘werk’’ nog niet af is voel ik me schuldig, en kan ik elke bladzijde tig keer lezen omdat ik me totaal niet kan concentreren… Zou dat perfectionisme zijn? Of is dat gewoon iets wat vrouwen hebben en mannnen niet, of in ieder geval veel minder…?

Lilypie Pregnancy tickers

De Perfecte moeder die daar tijd voor heeft is een vrouw met een man met een giga inkomen, die overal hulp voor heeft dus het huishouden niet hoeft te doen. Die kinderen heeft die ontzettend luisteren en smetvrees hebben en dus nooit vies worden. Die nog nooit in contact zijn geweest met de buitenwereld want er komt geen scheldwoord over hun lippen en die het heerlijk vinden om dat hele dag met mamma bezig te zijn.

De werkelijkheid bij deze vrouwen is dat ze ook voor het opvoeden van de kids iemand in dienst hebben, zelf winkelt, tennist en vreemdgaat. Want ze hebben een man die president van een of ander bedrijf is waardoor hij meer weg is dan van huis als ie al niet ook nog een verhouding heeft met zijn secretaresse. En de kinderen die rebeleren als ze net 14 zijn door zich in te laten met de verkeerde vrienden en drugs. Oh ja en als ze niets meer te liften heeft wordt ze ingeruild voor een jonger exemplaar.

Dat is het verschil tussen realiteit en fantasie denk ik. Oh ja ze is niet perfect maar ik zat een intervieuw te lezen met Maria Kooistra in Mamma en ik dacht wel die heeft het goed voor elkaar. Perfect bestaat niet, gelukkig niet, maar we kunnen wel proberen om het goed te doen met onze eigen denkwijze over wat ‘perfect’ zou kunnen zijn.

Groetjes,

Michèle

conclusie tot nu toe is dat ik eigelijk gewoon doe wat iedereen doet hahah ik doe mijn best en heb de routine van de dag die wel eens als een sleur aanvoelt loop een aantal keer per dag heen en weer om de kids van en naar school te brengen halen en thats it
en de perfecte moeder bestaat dus alleen in de hoofd van een vrouw en als ik dat beeld dan toch eindelijk waar weet te maken er dan achter kom dat perfect zijn niet zo perfect is hahaha

tja wat is perfect, ik las ooit: misschien is normaal wel niet normaal
wie bepaalt wat normaal is of wat perfect is.
ik denk dat ieder dat voor zich moet uitmaken.
zolang wij als gezin gelukkig zijn vind ik dat perfect genoeg voor ons

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hoi,

Ik denk dat je moet afvragen of de perfecte moeder ook echt de perfecte moeder is voor haar kinderen. Leren die kinderen ook omgaan met de harde wereld die over het algemeen toch anders is. Moeten ze niet ook bepaalde vrijheid genieten.
En dan vraag ik me af heeft de perfecte moeder het ook leuk en plezierig. Ik denk niet dat je echt gelukkig kan zijn. Maar ja dat is mijn mening.
Ik denk ook dat er niet een perfecte moeder bestaat. Ik bedoel ieder mens en kind is anders heeft andere behoeften wie of wat bepaald dan of jij wel of niet de perfecte moeder is.
Maar vind het wel moeilijk om af en toe te moeten toegeven dat de dag nou niet bepaald lekker is gelopen en dat ik ook chronisch achter loop met het huishouden en dat ik daar van baal. Maar ja we hebben niet de luxe dat ik minder of niet werk.
En in vakantie’s is het eerlijk ook vakantie voor mij en gaan dingen doen met mijn dochter voor. Ook al zou ik eigenlijk ook de tijd kunnen gebruiken om het huishouden op orde te krijgen maar dat sta ik maar mondjes maat toe en voel me soms wel schuldig hoor. Maarja dan maar strijken wat ik nodig heb en de ijskast een week later uitsoppen indien mogelijk.

groetjes

lon106

Een goed topic: perfecte moeder?
Inderdaad zoals ik hier al veel terug lees, wat is de perfecte moeder?
Ook een vraag die ik me vaak afvraag …
Een liedje van Madonna: Nobody’s perfect!
Ik denk dat het klopt, want zou er een perfecte moeder bestaan, zou die moeder dan ook echt gelukkig zijn?
Ik denk niet dat het bestaat, wat ik wel weet is dat ik meer dan me best doe. Ook hier blijft het huishouden regelmatig liggen, maar dat is zo met kleine kinderen! Ik zorg wel dat alles doorgaat, en dat het opgeruimd is iedere dag …
Maar ik ben eigenlijk blij als ik om 21.00 savonds op de bank kan ploffen om even te relaxen.

En ik moet zeggen dat het zelfs weinig voorkomt dat ik gewoon savonds kan relaxen op de bank, want buiten me huishouden heb ik al me huiswerk, projecten, verslagen & tentamens nog … Die ik dus moet gaan voorbereiden als ons kereltje op bed ligt …

Maar ik denk dat iedere gezonde goede moeder haar kind op 1 zet, en dat is dus wel iets wat ik doe! Is me huiswerk niet af door onverwachte omstandigheden?! Ja sorry dat is jammer dan, ik wil van elke vrije minuut met mijn keroltje genieten , en tussendoor doe ik mijn dingetjes …
En wat fijn om te lezen dat ik niet de enige moeder ben die het huishouden wel eens laat liggen!
Ik heb een vriendin met een kindje van dezelfde leeftijd, en die is dus echt elke dag met het huishouden bezig van boven na beneden! Ja, ik zie dat toch echt niet zitten, ik vind het veel gezelliger dat ik op de dagen dat ik VRIJ ben lekker met een kleed op de grond kan zitten te spelen met ons hummeltje!

Zolang we ons kind niks te kort doen, vind ik het al een hele prestatie want opvoeden is al een hele klus opzich! Het perfect doen is daarbij alleen maar een druk, denk ik!

Nayaro - Danil / 14 September 2008

[quote]
bij ons thuis werd er nooit gespeeld en al zeker niet met moeders en dat vind ik dan nu ook best moeilijk om te doen doe het wel maar meer dat ik mezelf er toe dwing , klinkt zo raar, snap je wat ik bedoel???
…krijgen alles wat ze willen ook al kan ik het af en toe niet eens betalen maar ik zorg ervoor dat ze het krijgen ,

echt waar ik dacht dat het alleen bij bij zo was dat ik regelmatig achter liep met de was haha maar dat valt dan wel weer mee

Idd de perfecte moeder bestaat niet Wat voor de een perfect is daar gruweld de ander van Dus do it your own way
En wat het huis betreft Het is hier zeker geen huishouden van jan Steen Maar als het mooi weer is of ik heb zin in iets anders met onze kleine man Dan wacht de rest maar even DIt komt nooit meer terug en de was etc wel (helaas ) Laat ik er maar lekker van genieten dacht ik zo
Het is voor mij wel “makkelijker” omdat ik er weinig naast werk Zo’n "6/8 uur per week
Ik denk altijd maar zo Ik heb een volwassen “kind” nog nooit horen zeggen Ik heb zo’n leuke moeder, die had het huis en de was altijd aan kant!!!

@ mama van 3 jongens
Zie quote Beetje late reactie Maar toch nog even
Ga lekker op de grond zitten af en toe Of zet een cd op en zing met de 3 kids Het hoeft vaak niets bijzonders te zijn Dan is het al leuk
Doe een spelletje Of zet een bak chips op de grond en ga met kussens en een plaid op de grond een filmpje kijken Alles kost weinig en plezier voor 10
Wandel lekker door het bos en ga eikels en kastanjes zoeken
Ik denk dat ze daar later met meer plezier op terug kijken dan dat ze alles krijgen Zo is het leven niet mijns inziens En je wordt ook creatiever als je niet alles hebt en krijgt
Geef ze tijd en aandacht Is onbetaalbaar
En het hoeft ook niet elke dag

JA!! Dit is ook wat mij regelmatig bezig houd!
Doe ik wel genoeg met Seth, damn… het huis is een zooitje, o, mijn huiswerk moet nog gedaaan worden.
Oeps, wanneer hadden we ook alweer voor het laatst seks:$
Ik heb altijd het idee dat ik met alles achter loop!
En al heb ik het huis netjes aan kant, dan vind ik altijd nog wel iets wat nog moet gebeuren. En ik zou zo graag even rustig op de bank willen zitten 's avonds, maar wel zonder het idee dat dit, dit en DIT nog moet gebeuren!

Ik ben echt blij dat het bij de meeste zo is!
Nu moet ik ook zeggen dat we een klein huisje hebben, je zou zeggen, zo schoon!
Maar echt nog 10x zo snel vies! Mama, die ontzettend haaruitval heeft, Seth die alles onderkwijlt, en vervolgens met zijn zwarte (?) handjes het over de kasten smeert, pfff… Als wij er geld voor zouden hebben, dan zou er ook echt een poetsmiep komen!

Ik moet zeggen dat ik het ook lastig vind om met Seth te spelen, ik probeer het wel, of boekjes lezen, maar wat kun je nu doen met een kind van die leeftijd?
Kijk als het wat ouder is, lijkt het me inderdaad heerlijk om koekjes te bakken, te kleuren enz…
Bovendien is het zo dat als hij lekker aan het spelen is, ik ook blij ben dat ik dan even wat zelf kan doen, maar of dit nu echt slecht is??
Liefs, Anne

Een perfecte moeder bestaat indd niet. ieder moeder maakt ook fouten in de opvoeding zodat je later denkt hm dat had ik misschien anders moeten doen.
Ik speel wle met Dylano maar geen hele dagen hij moet ook leren zichzelf te vermaken. Maar met een houten puzzel of vormpjes help ik hem wel. MIjn was is altijd bij en me huis schoon. Ben ik dan perfect? NEE tuurlijk niet, heb een man die ontzettend veel doet (ivm mijn rug).
Als je gelukkig bent en je ziet dat je kind en man gelukkig zijn, dan mag je je eigen best perfect noemen, want dat is het voornaamste niet of de was wel of niet gedaan is en of de badkamer schoon is ben je gek zeg.

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Hehe, vind dit een heel goed topic…

Wat is Perfect, dat is toch voor iedereen verschillend? Ik ben zeker niet perfect, maar in mijn ogen doe ik het zo gek nog niet. Mijn was is eigenlijk altijd bij, ik stofzuig (bijna) elke dag… (Mag ook wel met 3 katten) Ik dweil de vloer om de dag, maar dat is ook meer omdat ik Danique haar broekjes en majootjes elke dag wel kan wassen… Mijn huishouden is redelijk op orde. Maar maakt iemand dat perfect?

En qua verzorging van mijn dochter, mjah… Ik vind dat het altijd beter kan. Tips op ikkeben helpen hierbij. Maar ik denk niet dat die kleine te klagen heeft. Ik rol veel met der over de vloer, trek gekke bekken met haar en ze is een vrolijk ding. Ben verschrikkelijk onzeker over haar, of ik alles wel goed doe en of het misschien anders/meer/minder moet… Dat is dan weer minder perfect.

Koekjes bakken, mjah… Nog niet met Danique, maar wel met mijn stiefdochter van bijna 14. Alhoewel dat de laatste tijd ook minder wordt, ze zit liever met haar nintendo ds of de laptop dan dat ze überhaupt wat uitvoert… Daar laat ik haar maar wat in wezen, maar maakt dat het minder perfect?

Kortom, ik denk dat iedereen op zijn eigen manier perfect is… De 1 iets minder dan de ander, of op een andere manier… Je streeft er toch altijd naar om het goed te doen. En als dat dan niet helemaal lukt… Maakt dat het dan minder perfect?

Denk het niet

Tja, idd wat is een perfecte moeder/vrouw??? Voordat ik kinderen had, werkte ik 40 uur in de week… toen werd ik zwanger en kwam in de ziektewet… dochter Nikki werd geboren en ik kampte met een lichte pnd (zonder medicijnen weer uit gekomen…), vervolgens kreeg ik schildklierkanker en ben in 8 maanden 4 keer geopereerd en 2 keer heb ik een radio-actief jodium kuur gehad. Ze hebben per ongeluk een zenuw bij mijn oor doorgesneden, per ongeluk een bijschildklier eruit gehaald ipv een uitzaaiing in een lymfeklier en ik ben in die 8 maanden ruim 20 kilo aangekomen. Heb 6 jaar thuis gezeten als TBM, omdat niemand het vervolgens durfde mij aan te nemen met mijn verleden… toen werd ik zwanger van dochter Lisa en kreeg een hele heftige PND, waarvoor ik nog steeds aan de antidepressiva zit, ben aan het begin van de zwangerschap aangenomen bij AH en werk daar gelukkig nu nog 20 uur in de week… Heb dus al levenservaring voor iemand die 60 is ongeveer, heb geen energie om mijn huis heel regelmatig schoon te houden en stoor me daar ook volkomen niet aan, omdat ik weet dat het leven al moeilijk genoeg is om me druk te maken of mijn huis wel schoon genoeg is… voor mijn gevoel ben ik perfect genoeg

Grtz Von

Lilypie First Birthday tickers

Lilypie